נושמים לרווחה וישנים במנוחה

אם יש לכם הפרעות בדרכי הנשימה שפוגעות לכם משמעותית באיכות השינה, חשוב מאוד שתבדקו אופציה של התקנת סד לילה. הכוונה היא לסד דנטלי מיוחד, שיכול לשחרר את מעברי האוויר ובהתאם לכך יאפשר שינה טובה ואיכותית וכמובן גם נשימה חלקה.

שינה טובה

הפרעות שינה

אחת מבין הפרעות השינה הנפוצות ביותר נגרמת כתוצאה מכך שהאוויר לא עובר בצורה תקינה. המשמעות היא שבמקרים קלים, מדובר על נחירות אבל במקרים קשים מדובר על חסימה מלאה או חלקית של האוויר. הדבר מביא עימו תופעות של עצבנות, חוסר שקט, תסכול, עייפות וכו'. על מנת שיהיה אפשר להקל על מי שסובל מהמקרים הקשים שתוארו לעיל, הומצא ההתקן הדנטלי. יש לו טכניקה פשוטה יחסית, שיכולה לשפר משמעותית את מעברי האוויר.

מדוע יש היצרות של מעברי האוויר?

הסיבה לכך קשורה בהשמנה ומה הכוונה? יש שקיעה של שומן בקירות הלוע, כאשר אדם נמצא במצב של שכיבה. אותו שומן יוצר לחץ, לא רק על אזור הצוואר אלא גם על אזור הלוע ובסיס הלשון. כך בגלל הלחץ שנוצר, מעבר האוויר נחסם גם הוא. מעבר לכך, מלבד השמנה, הסיבה גם יכולה להיות גנטית או קשורה למבנה של הלסת התחתונה והעליונה.

איך מאבחנים את התופעה?

נחירות הן תופעה ידועה שסובלים ממנה לא רק גברים אלא גם נשים. הבעיה מתחילה כאשר אותן נחירות גורמות להפסקת נשימה למספר שניות. אז הן מוגדרות כבעיה בריאותית הנקראת "הפרעת נשימה חסימתית" או "דום נשימה". כאן כבר יש לטפל בבעיה ברצינות וכמה שיותר מהר. אפשר לאבחן את הבעיה על ידי בדיקה המבוצעת במעבדת שינה.

פתרון לתופעה – התקנה של מכשיר דנטלי

התקן פה יכול לסייע בתהליך של טיפול בדום נשימה בשינה ולהוות פתרון מצוין עבור נחירות. הוא עשוי פלסטיק ואפשר להרכיב אותו בקלות על הלסתות. יש תקופת הסתגלות קצרה ולאחר מכן, הוא אינו מסב כאבים או גורם להפרעה בשינה. יש להשתמש בהתקן רק בזמן השינה (כלומר בלילה). יש להקפיד לשטוף אותו בבוקר על מנת לשמור על ההיגיינה.
רופא שיניים יתאים לכל מטופל באופן אישי את ההתקן הדנטלי הספציפי. כך שאם אתם סובלים מבעיות של נחירות או הפרעות שינה, נסו לאבחן את הבעיה אצל רופא השיניים שלכם. אם אין לכם רופא שיניים קבוע, בדקו המלצות על רופא שיניים באזור מגוריכם. מתגוררים באזור המרכז? חפשו רופא שיניים ביהוד והסביבה ובערים כמו, תל אביב, רמת גן, חולון וכו'.

תופעות לוואי שיכולות להיגרם כתוצאה משימוש בהתקן דנטלי

אל תחששו, שכן מדובר על תופעות שחולפות תוך זמן קצר יחסית ונחשבות לקלות. התופעות הנפוצות הן:
כאבים – אתם עשויים לחוות כאבים באזור שרירי הפנים, הלסתות, השיניים, החניכיים וכו'.
הפרשות – יכולות להיות הפרשות יתר של רוק ולהיפך, יכול להיות גם מצב של יובש בפה.
נקישות – אתם עשויים להרגיש מעין "קליקים" במפרקים של הלסתות. כמו כן, יכולים להיות גם שינויים הקשורים למנשך של השיניים.
חשוב מאוד שיהיה לכם שיתוף פעולה עם רופא השיניים, שכן במקרים קשים, התופעות שתוארו לעיל עשויות להיות חמורות ובשל כך יופסק הטיפול באמצעות ההתקן.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button