איך עובד הטיפול במכשיר סיפאפ?

מכשיר סיפאפ מסייע בנשימה תקינה ואיכותית, מפחית את תופעת הנחירות ונחשב למכשיר יעיל ומוכח לסובלים מתסמונת דום נשימה חסימתי שינה. המכשיר מצויד במסכת CPAP ייעודית לפנים, יש לחבוש את המסכה בשעות הלילה, לעתים נדרש מעט זמן כדי להתרגל לשינה עם המסכה הצמודה לפנים כל הלילה. כאמור מכשירי סיפאפ משפרים באופן משמעותי את איכות החיים של הסובלים מנחירות ומתסמונת דום נשימה בשינה, הרופאים בארץ ובעולם ממליצים להשתמש במכשיר והוא הוכח מחקרית.

מכשיר לטיפול באפניאה

כיצד עובד הטיפול במכשירי סיפאפ?

מכשירי CPAP מיועדים להזרמת אוויר בלחץ חיובי, המכשירים מספקים לחץ אוויר למעברי האוויר העליונים בגוף האדם על מנת לשמור עליהם פתוחים וכדי למנוע את תופעת צניחת הרקמות עליהם במהלך השינה. הזרמת לחץ אוויר חיובי מונעת את חסימת האוויר, מסייעת לזרימה תקינה ויעילה של אוויר לריאות באופן רצוף ועקבי במשך השינה, וכך המשתמש העונד את המסכה יכול לישון היטב וללא יקיצות רבות בלילה או בזמן המנוחה. השימוש במכשיר מסייע להפחתת הנחירות, לשיפור איכות השינה ולמניעת בעיות ותסמינים שונים כגון תסמונת דום נשימה בשינה.

את המסכה המותאמת לפניו של המטופל מחברים למכשיר הניצב ליד מיטתו של האדם, המכשיר פועל בשקט כל הלילה כדי למנוע הפרעה למנוחה ולשינה. לחץ האוויר המוזרם באופן עקבי וקבוע דרך המסכה פותח את החסימות בדרכי הנשימה, כך למעשה האוויר זורם בחופשיות וללא חסמים לריאות, והמשתמש יכול ליהנות משינה איכותית ורציפה ללא אירועים מסוכנים של דום נשימה בשינה ובלי לנחור.

חשוב לציין כי מכשיר סיפאפ נחשב לפתרון יעיל ומוכח, המכשיר מומלץ על ידי מומחים ורופאים להפרעות שינה ולנחירות, הוא בטוח לשימוש, כמעט ואין לו תופעות לוואי, אך יש להתרגל לשינה עם המסכה על הפנים כל הלילה. לאחר תקופת הסתגלות קצרה ניתן לישון בנוחות ולשפר משמעותית את איכות החיים. חשוב לזכור כי שינה לא תקינה גורמת לתשישות ולעייפות רבה, יש בכך סכנה לחייו של האדם מאחר והשינה נחוצה לתפקוד תקין לאורך כל שעות היום.

אנשים הסובלים מתסמיני תסמונת דום נשימה בשינה ומנחירות מוגברות מעורבים יותר בתאונות דרכים ובתאונות עבודה. שימוש עקבי כל לילה במכשיר סיפאפ מבטיח שינה ערבה, מנוחה הנחוצה לגוף ולנפש, שיפור בכושר וביכולת הריכוז והחשיבה, וכמובן שיפור משמעותי באיכות חייו של המטופל.

איזה מכשיר סיפאפ לקנות?

יש בשוק מגוון דגמים של מכשירי סיפאפ, לכן מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מרופא מומחה להפרעות שינה ולטיפול בנחירות וכן טיפול בדום נשימה בשינה. חשוב לעבור אבחון מקיף כדי לבדוק מה גורם להפרעת השינה אצל המטופל, לרוב יש לעבור בדיקה יסודית במעבדת שינה, ובהתאם לתוצאות הבדיקות הגורם המוסמך יציע את הטיפול הנכון והרצוי. במקרים רבים נהוג להמליץ על מכשיר סיפאפ, את המכשיר כדאי לקנות רק מחברה מובילה ואמינה המשווקת מכשור רפואי איכותי ומוכח מחקרית ללקוחות פרטיים ולמוסדות.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button