כיצד למנוע נחירות קשות בלילה בעזרת מכשיר CPAP

מדוע אנשים נוחרים? מה גורם לנחירות חזקות במהלך השינה בלילה? מהן אפשרויות הטיפול למי שסובל מנחירות קשות בלילה? האם חובה לפנות לרופא אם נוחרים בלילה?

אנשים רבים, נשים וגברים כאחד, סובלים מתופעת הנחירות הקשות בלילה, הנחירות החזקות פוגעות באופן משמעותי באיכות החיים של האדם ובעיקר באיכות השינה של בני הזוג והילדים. זוגות רבים מתמודדים עם בעיית הנחירות הקשות בלילה, זו תופעה הגורמת לסכסוכים ולמריבות, אך חשוב מכך הנחירות הקשות בלילה עשויות להעיד על בעיה רפואית כמו תסמונת דום נשימה בשינה או הפרעה נשימתית מסוכנת אחרת.

מניעת נחירות קשות

איך נוצרות הנחירות?

הנחירות הן למעשה קול שנוצר עקב רטט של הרקמות הרכות בדרכי הנשימה העליונות. אפשר לשמוע את הנחירות בעיקר במהלך השינה בלילה, קול הנחירה נשמע בדרך כלל בזמן השאיפה, כלומר כאשר מכניסים אוויר לריאות, אך לעיתים אפשר לשמוע נחירות גם בזמן הנשיפה והוצאת האוויר החוצה.
חשוב לזכור שכל אדם, גבר או אישה, עשוי לנחור מידי פעם והנחירות לא מעידות בהכרח על בעיה רפואית או הפרעה נשימתית קבועה. יחד עם זאת, כאשר עוצמת הנחירות חזקה וגורמת למטרד עבור בן או בת הזוג ושאר הדיירים בבית, וכל עוד נוחרים באופן קבוע במהלך השינה – יש לתאם תור לבדיקה אצל רופא מומחה כיוון שהבעיה עשויה להעיד על הפרעה נשימתית מסוכנת, בין היתר תסמונת דום נשימה בשינה.

ראוי לציין כי נחירות קשות בלילה עלולות להעיד על תסמונת דום נשימה בשינה, זו הפרעה נשימתית נפוצה בקרב כ-5% מהאוכלוסייה, התסמונת פוגעת באופן משמעותי באיכות החיים ועלולה לגרום למחלות קשות כמו שבץ מוחי, לחץ דם גבוה, מחלות לב ועוד. כמו כן, נחירות הן תופעה שכיחה בקרב הסובלים מהשמנת יתר, בעיות מבניות בעצמות הפנים, מטופלים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס ומי שסובל מגודש באף באופן כרוני.
החוקרים גילו כי ישנם מקרים רבים בהם הנחירות החזקות בלילה לא מעידות על בעיה רפואית מסוימת, אך יתכן ומי שסובל מהנחירות יפתח עם הזמן הפרעה נשימתית כמו תסמונת דום נשימה בינה לכן כדאי לבדוק את הנחירות ולהיות תחת פיקוח ובקרה כדי לטפל בהן במקצועיות ולשפר את איכות החיים של המטופל ובני משפחתו.

אבחון וטיפול

אבחון ראשוני מבוסס על תשאול ובדיקה גופנית פשוטה, אם מתברר שהמטופל נוחר באופן כרוני לרוב ישלחו אותו לבדיקה במעבדת שינה כדי לבדוק האם הסיבה לנחירות הקשות בלילה היא תסמונת דום נשימה בשינה. אם החשד הוא שהנחירות נגרמות עקב בעיה רפואית אחרת כמו בעיה מבנית במחיצות האף או נזלת כרונית, יש לקבל טיפול מרופא אף אוזן גרון.
הטיפול המומלץ לסובלים מנחירות קשות הוא לרוב בעזרת מכשיר סיפאפ (CPAP). זהו מכשיר ייעודי להזרמת אוויר בלחץ קבוע כדי לאפשר מעבר חופשי של האוויר בזמן השינה ולמנוע את הנחירות הקשות. יש להתרגל לשינה עם מסיכה על הפנים, הטיפול יעיל ומסייע לרבים.

 

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button