לחץ דם תקין בגיל 70

מהם הערכים של לחץ דם תקין בגיל 70? מהם הערכים המעידים על לחץ דם גבוה אצל מבוגרים מעל גיל 70? מהם התסמינים של יתר לחץ דם בגיל השלישי? מהו לחץ דם תקין בגיל 70 אצל נשים ואצל גברים? מה לעשות כדי לשמור על לחץ דם תקין בגיל השלישי? צוות המומחים של חברת היי מדיקל, החברה המובילה לשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי כמו מכשיר סיפאפ, הכינו כתבה בנושא החשוב לכל אדם מעל גיל 70.

 

מהו לחץ דם תקין בגילאים 70 +?

כדאי לדעת כי העלייה בגיל מגבירה את שכיחות התופעה של יתר לחץ דם, ובגיל 85 הנתונים מראים כי כ-85% מהאוכלוסייה סובלת מחלת דם גבוה ולא תקין. ככל שהגיל עולה ישנם שינויים החלים במבנה העורקים, לרבות שינויים ברקמת החיבור הממוקמת בדופן של כלי הדם, עיבוי שרירים והופעת הסתיידות הנגרמת בדופן העורקים. אלו שינויים שמביאים לנוקשות של כלי הדם לכן לחץ הדם הסיסטולי בהם עולה, לעומת לחץ הדם הדיאסטולי שיורד עם הגיל.

 

Positive senior man in eyeglasses showing thumbs up and looking at camera

 

המומחים טוענים כי לחץ דם תקין בגיל 70 מוגדר כאשר הערכים של לחץ הדם הסיסטולי הם בטווח של 120 – 129 ממ"כ (מ"מ כספית) ולחץ דם דיאסטולי בטווח שנע בין 80 – 84 ממ"כ. עם זאת, קיימת הערכה רווחת ושגויה אצל רוב הציבור כי ערכי לחץ דם של 170/80 ממ"כ הם ערכים תקינים, אך בגיל 70 ומעלה ישנה חשיבות רבה ללחץ דם סיסטולי גבוה מאחר שהוא מגביר את הסיכון למחלות, וההמלצה היא להוריד את לחץ הדם אצל מבוגרים כדי להפחית תחלואה ותמותה, והשאיפה היא להגיע לערכים נמוכים יותר כמו 140/90 ממ"כ.

כדי לדעת מהם הערכים הנחשבים ללחץ דם תקין לפי גיל שונה הכנו עבורכם טבלה, לחצו על הקישור לטבלת לחץ דם לפי גיל!

 

האם ניתן לשמור על לחץ דם תקין בגילאים אלה?

ניתן לשמור על לחץ דם תקין בגיל 70 ולהימנע מהתופעה המסוכנת של יתר לחץ דם. בשלב הראשון כדי לשמור על ערכים תקינים במדידת לחץ דם חשוב לבצע שינויים באורח החיים כגון:

  • ירידה במשקל אם סובלים מעודף משקל.
  • הגבלת כמות המלח היומית, עד כ-5 מ"ג מלח ביום.
  • להרבות באכילת ירקות ופירות.
  • לשלב פעילות גופנית באופן קבוע, לפחות 3 עד 5 פעמים בשבוע.
  • צריכה מתונה יחסית של יין אדום.
  • הימנעות מעישון.

אם ערכי לחץ הדם אינם תקינים למרות השינוי באורח החיים, ובהתאם להמלצת הרופא המטפל, מתחילים בטיפול תרופתי להורדת לחץ הדם. כאשר הערכים גבוהים מהנורמה, מעל 160/90 ממ"כ, חייבים לעבור טיפול באמצעות תרופות והשאיפה היא להגיע לערכים נמוכים מ-130/80, אך יש לתרופות תופעות לוואי שונות וחשוב להתאים את הטיפול למצבו של המטופל ולעקוב אחר מצבו לכל אורך הטיפול.

 

האם לחץ הדם בגיל 70 אצל גבר שונה מאישה?

לאחר שענינו על השאלה מהו לחץ דם תקין בגיל 70, ראוי לציין כי בשנים האחרונות החוקרים גילו כי לחץ דם תקין בגיל 70 אישה שונה מהערכים המציינים לחץ דם תקין בגיל 70 אצל גברים. על פי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה עולה כי הערכים של לחץ דם תקין בגיל 70 נשים נמוך מהערכים אצל גברים, וכיום לחץ דם תקין בגיל 70 נשים צריך להיות נמוך מהנורמה של 120/80 ממ"כ, לכן אם תוצאות המדידה מראות לחץ דם סיסטולי מעל 110 מתחילים במעקב רפואי אחר האישה.

הכתבה באדיבות חברת היי מדיקל – החברה המובילה לשיווק ומכירת ציוד ומכשור רפואי לסיוע נשימתי, לרבות מכשיר סיפאפ, ביפאפ, מחוללי חמצן ועוד.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button