יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית והוא מסייע לאנשים רבים בארץ וברחבי העולם, ומשפר משמעותית את איכות חייהם. חשוב להדגיש כי מכשיר סיפאפ אינו מכשיר הנשמה, אלא אמצעי עזר יעיל להזרמת אוויר בלחץ חיובי לריאות וכדי למנוע חסימות במעבר האוויר, המכשיר מאפשר נשימה תקינה כל הלילה, מפחית את הנחירות ומונע את התסמינים של דום נשימה חסימתי.

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

למי מיועד המכשיר?

מכשיר סיפאפ מיועד לאנשים הסובלים מתסמונת דום נשימה חסימתי במהלך השינה, התסמונת עלולה לגרום לבעיות כגון שבץ מוחי ולחץ דם גבוה. יש לתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה תסמינים שונים ומגוונים, ביניהם עייפות מוגברת בגלל שינה לא איכותית, נחירות, יקיצות רבות במהלך הלילה, כאבי ראש, עצבנות יתר, שינה לא רגועה, הפרעות בתפקוד מיני, דכאון, פגיעה בריכוז וביכולת הזיכרון.

את המכשיר יש לרכוש רק לאחר אבחון מקצועי על ידי רופא מומחה להפרעות שינה, יש לבצע סדרת בדיקות הכוללת בדיקה גופנית יסודית של מעברי האוויר (אף, לוע, גרון), אא"ג, רקע היסטורי ותשאול לגבי תסמינים, ולאחר מכן נהוג להפנות את המטופל למעבדת שינה. בהתאם לממצאי הבדיקות ימליץ הגורם המטפל על שיטת הטיפול, במקרים רבים הרופאים ממליצים להשתמש במכשיר סיפאפ בגלל יעילותו המוכחת והשיפור המשמעותי לאיכות חייו של המטופל.

במהלך בדיקה נוספת במעבדת שינה המטופל חובש מסכה של מכשיר CPAP כדי להתאים את לחץ האוויר התקין והרצוי למאפייני המטופל, וכדי להשאיר את קנה הנשימה פתוח על מנת להזרים אוויר לריאות ולהימנע מתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה.

מהם יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ?

מכשיר סיפאפ מקל משמעותית על תופעת הנחירות ונחשב לאמצעי עזר מוכח ויעיל לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימה בשינה. שימוש במכשיר סיפאפ מבטיח את היתרונות הבאים:

  • שמירה על נתיב אוויר פתוח
  • שינה טובה מונעת עייפות לאורך שעות היום
  • הפחתת ומניעת סיכונים הקשורים לתסמונת דום נשימה חסימתי
  • שיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות של מטופלים הסובלים ממצב רפואי הקשור לדום נשימה
  • שיפור משמעותי באיכות חייו של המטופל
  • מכשיר נוח לשימוש, לאחר תקופת הסתגלות, ללא צורך לעבור טיפולים פולשניים מורכבים

ראוי לציין כי מכשיר סיפאפ משפר משמעותית את הנשימה בלילה, הוא מונע חסימה של מעברי האוויר, מאפשר למטופל לישון ללא הפרעה ויקיצות, וכך בבוקר הוא מתעורר ללא כאבי ראש ועייפות מוגברת, והסיכון לתאונות פוחת. גם כושר הריכוז ויכולת הזיכרון גבוהים יותר, ולמעשה המטופל זוכה לשדרוג משמעותי באיכות חייו ומפחית את הסכנה לאירועים רפואיים הנלווים לתסמונת דום נשימה חסימתי.

כדאי לדעת כי נדרש זמן הסתגלות לשינה עם מסכה על הפנים (למסכות CPAP לחצו כאן), לעתים עלולים לסבול מגודש באף, מיובש בגרון ובאף אחרי השימוש במכשיר, ומאי נוחות. לכן, חשוב להתאים את המכשיר למאפייני המטופל, לבחור מסכה המתאימה לפנים ולחבוש אותה בהתאם להוראות היצרן.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button