הכל על נחירות

האם בת הזוג והילדים מתלוננים על הנחירות שלך? האם אתה נוטה להירדם מול הטלוויזיה או כשאתה יושב בנוחות בסלון? מרגיש עייף בבוקר כאילו לא ישנת דקה? ובכן, יתכן וגם אתה סובל מנחירות קשות ועזות במהלך השינה בלילה, ומומלץ לבדוק את הנושא כדי לוודא מה גורם לנחירות שלך והאם הן קשורות לתסמונת הפסקת (דום) נשימה בשינה.

נחירות

מה זה נחירות? מהן הסיבות לתופעה?

נחירות, באנגלית Snoring, הן קול בעוצמות שונות כתוצאה מרטט הנגרם ברקמות הרכות בדרכי הנשימה העליונות במצב שינה. לרוב שומעים את הנחירות כאשר שואפים אוויר אך לעתים הקול נשמע גם כאשר נושפים אוויר החוצה. מדי פעם כל אדם, גבר או אישה, בגילאים שונים, עלול לנחור קלות מסיבות שונות, ויש הנוחרים באופן קבוע.

הסיבות לנחירות מגוונות, בין היתר אדם עלול לסבול מנחירות כתוצאה ממשקל יתר, מבנה אנטומי בדרכי הנשימה עליונות, גודש באף, שקדים מוגדלים, צריכה מוגברת של אלכוהול, עישון, שינה על הגב, תת פעילות בלוטת התריס, מתח נפשי, מבנה הלסת והפה, נזלת אלרגית ועוד.

כמו כן, אחת הסיבות הנפוצות לתופעת הנחירות היא כתוצאה מתסמונת דום נשימה בשינה, זהו מצב בו ישנה הפרעה למעבר חופשי של האוויר בדרכי הנשימה העליונות. הרקמות הרכות בדרכי הנשימה העליונות נוטות להיסגר ולהפריע למעבר האוויר במהלך השינה, לכן רמת החמצן בדם פוחתת, מתעוררים הרבה פעמים ולמעשה סובלים משינה לא טובה הגורמת לעייפות מוגברת ולסטרס במהלך היום למחרת.

אבחון נחירות

ברוב המקרים התלונה על נחירות מגיעה מבן או מבת הזוג, הם סובלים מהנחירות המפריעות להם לישון. חשוב לבדוק מהן הסיבות לנחירות, בהתאם לכך יכול הרופא להציע טיפול יעיל ולהקל עם המטופל והסובבים אותו. במהלך האבחון הראשוני מגיע המטופל לרופא מומחה ועובר תשאול כדי לבדוק האם התסמינים מעידים על תסמונת הפסקת שינה בשינה, למשל הפסקות שינה מרובות המלוות בנחירות, שינה לא רגועה, עייפות מוגברת במהלך היום, יקיצות מרובות בלילה עם תחושת מחנק, כאבי ראש בשעות הבוקר, פגיעה בריכוז וכדומה.

כאמור, נחירות עלולות לנבוע מסיבות רבות ומגוונות, למשל סינוסיטיס כרוני, גודש באף, נזלת אלרגית ותת פעילות של בלוטת התריס. מומלץ להגיע למפגש עם הרופא יחד עם בני הזוג מאחר ואלה יכולים לסייע במידע הנחוץ לרופא.

תופעה שכיחה בקרב גברים ונשים

כ-50% מהאוכלוסייה סובלים מנחירות בעוצמות שונות, התופעה אופיינית בעיקר לגברים אך גם נשים רבות סובלות מנחירות. יש הסובלים מנחירות רק מדי פעם, אחרים נוחרים כל לילה, לכן חשוב לאבחן את הבעיה ולהציע טיפול מתאים.

במידה וקיים חשש לתסמונת דום נשימה בשינה יש לתאם תור לבדיקת שינה במכון מקצועי, כיום ניתן להזמין בדיקת שינה ביתית מחברה המתמחה בנושא. הבדיקה בבית נוחה יותר מאחר ואין צורך לישון במקום זר מחוברים למכשור רב.

כדי להקל על סבלו של המטופל ועל סבלם של שאר בני המשפחה, נהוג להמליץ על מכשיר סיפאפ המשפר משמעותית את הנחירות בגלל הזרמת אוויר בלחץ קבוע לדרכי הנשימה. המכשיר יעיל הן לסובלים מתסמונת הפסקת נשימה בשינה והן לסובלים מנחירות.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button