עד כמה מסוכן דום נשימה בשינה

האם אתה נוחר בלילות והנחירות הקשות גורמות לסבל לבני המשפחה? מתעורר בבוקר תשוש וסובל במהלך היום מקשיי ריכוז ומעייפות מוגברת? אם כן, יתכן ואתה סובל מתסמונת הנקראת דום נשימה בשינה. זו תסמונת נפוצה ממנה סובלים כ-5% מהאוכלוסייה, הבעיה מסוכנת המהווה גורם סיכון משמעותי לשבץ מוחי וללחץ דם גבוה, כמו כן התסמונת גורמת לתחלואה גבוהה ולמעורבות גבוהה בתאונות דרכים ובתאונות עבודה.

תסמונת דום נשימה בשינה – מידע כללי

תסמונת דום נשימה בשינה מכונה גם כהפרעת נשימה חסימתית בשינה. הבעיה נובעת מחסימה בדרכי הנשימה העליונות, התופעה רווחת אצל גברים יותר מנשים ואדם הסובל מהתסמונת חשוף לסיבוכים ולסיכונים רפואיים כגון:
• עלייה משמעותית בלחץ הדם.
• סיכון גבוה לשבץ מוחי.
• סיכון מוחשי להתפתחות מחלות לב וכלי דם.
בנוסף, תסמונת דום נשימה בשינה משפיעה לרעה על איכות החיים של החולה, הבעיה עלולה לגרום לתסמינים קשים וחמורים כמו נדודי שינה, עייפות מוגברות בשעות היום, קשיי ריכוז, עצבנות יתר, נחירות בעוצמה גבוהה, ירידה בחשק המיני ועוד.
תמותה מתסמונת דום נשימה בשינה
דום נשימה בשינה מלווה בהפסקות נשימה תכופות הנמשכות כעשר שניות לפחות, ובירידה ברוויית החמצן בדם. השיעור של התסמונת בקרב גברים כמעט כפולה בהשוואה לשיעור תסמונת דום נשימה בשינה אצל נשים. זו תסמונת נפוצה בקרב נשים וגברים בגיל הביניים, כאשר דום נשימה בשינה חמור מגביר באופן משמעותי את סיכון התמותה בגיל יחסית מוקדם בשיעור של כ-46%.

אבחון

אבחון תסמונת דום נשימה בשינה מבוסס על בדיקה לא פולשנית אצל רופא מומחה, הבדיקה כולל תשאול ובדרך כלל יש להגיע עם בן או בת הזוג מאחר והם מודעים לאיכות השינה ולעוצמת הנחירות של המטופל. לאחר בדיקה אצל הרופא המטופל יופנה לבדיקה שינה במעבדה שינה. הבדיקה במעבדה נועדה לניטור מספר הפסקות הנשימה בלילה, רמת הרוויה של החמצן בדם ומדידת לחץ דם במהלך השינה, במהלך הבדיקה בוחנים פרמטרים נוספים ובהתאם לממצאים של בדיקה השינה אפשר להתאים טיפול.

איך מטפלים בדום נשימה בשינה?

יש מספר דרכי טיפול בדום נשימה בשינה, אם המטופל אובחן כסובל מתסמונת דום נשימה בשינה בחומרה נמוכה הרופא ימליץ לו על הפחתת משקל ושינוי תנוחת השינה. בדרגה חמורה יותר הרופא ימליץ על שימוש במכשיר CPAP שתפקידו להזרים אוויר בלחץ קבוע, הטיפול מחייב שינה עם מסכה על הפנים ונדרשת תקופת הסתגלות לכך.
יש מצבים בהם הרופא יציע למטופל להתנסות עם התקן אפי ייעודי, במצבים אחרים וכל עוד הטיפול השמרני לא הצליח והמטופל אינו מסוגל לישון עם מסכת על הפנים, הרופא ימליץ על הליך כירורגי.
הכתבה באדיבות חברת היי מדיקל – החברה המובילה בישראל ליבוא ולשיווק מכשור רפואי ייעודי להפרעות נשימה בשינה. החברה משווקת מגוון רחב של מכשירי סיפאפ ומחוללי חמצן מתוצרת המותגים המוכרים והאמינים ביותר.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button