תנו לישון בשקט: על בעיות שינה, בדיקת שינה ביתית ומכשירי CPAP לשיפור איכותה

"לא עצמתי עין כל הלילה,  אני פשוט לא מסוגל\ת להירדם"… נשמע מוכר?

חלק ניכר מן האוכלוסייה הבוגרת, סובל מהפרעת שינה כזו או אחרת המשבשת את מהלכה התקין של שגרת החיים. לכך יש להוסיף, כי פרט לקושי להישאר מרוכזים ולתפקד בצורה טובה, בעיות שינה עלולות להוביל להשלכות קשות על הבריאות כמו הגדלת הסיכוי ללקות במחלות לב ואף לחוות שבץ. הדבר הראשון שעלינו לעשות ברגע שמתעורר אצלנו חשד לבעיות שינה, וכמובן במקרה בו אנו מודעים לקיומן של בעיות כאלה בפועל, הוא להגיע  לרופא המשפחה אשר ידאג להפנות אותנו במידת הצורך אל רופא מומחה המטפל באותן הבעיות.

הפרעות שינה עלולות להיגרם כתוצאה מסיבות רבות ומגוונות. אחד הסיבות בעלות ההשלכות החמורות ביותר, היא תסמונת "דום הנשימה החסימתי בשינה" (Sleep Apnea). במצב זה, פעילות הנשימה נפסקת בזמן שאנחנו

ישנים. במקרה "הטוב", היא יכולה לקטוע את מהלך השינה הרציף שלנו. ובמקרה הקיצון, היא מגבירה את הסיכויים והסיכונים ללקות בשבץ מוחי.

.

אבחון בעיות שינה במעבדה ובאמצעות בדיקת שינה ביתית

החלק הראשון והמרכזי באבחונן של בעיות שינה, הוא בדיקה הבודקת את איכותה. בדיקה זאת נעשית באמצעות מדידת נתונים חיוניים וזיהוי הפרעות שינה כאלה ואחרות במהלכה. בדיקת השינה יכולה להתבצע במעבדות שינה ייעודיות, שבהן מתבצע מעקב וניתוח של דפוסי השינה של הנבדקים. הבדיקה מתבצעת כאשר הנבדקים ישנים. אלקטרודות המחוברות לראשם, עוקבות אחר נתונים חשובים המספקים תובנות בנוגע לאיכות השינה שלהם.

פרט לתהליך האבחון המתבצע במעבדה, ניתן לאבחן בעיות שינה גם באמצעות בדיקת שינה ביתית. בגדול, מדובר בבדיקה דומה, כאשר המטופלים מקבלים הדרכה בנוגע לאופן בו עליהם להתחבר למכשור מסוים העוקב ומנתח את דפוסי השינה שלהם. בסיום תהליך הבדיקה, המטופלים מחזירים את המכשור הייעודי חזרה למעבדה ממנו הוא נלקח.

מכשירי CPAP לטיפול בבעיות שינה ושיפור איכות החיים

מכשירי סיפאפ (CPAP) הם מכשירי עזר רפואיים, שמטרתם היא לסייע בטיפול בבעיות שינה. מכשירי ה-סיפאפ מבצעים הזרמת לחץ אוויר חיובי אל מעברי האוויר העליונים של הגוף. במצב זה, מעברי האוויר נשארים פתוחים וכניסת האוויר לריאות נשארת רציפה בזמן שאנחנו ישנים. מסיכה ייעודית בה מצוידים מכשירי ה-סיפאפ, צריכה להישאר על פנינו לאורך כל הלילה. הקפדה על עקביות הטיפול באמצעות מכשירי ה-סיפאפ, תוכל להבטיח שיפור משמעותי באיכות השינה והחיים –  לאורך זמן.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button