תחושת מחנק בגרון בלילה

סובלים מקושי מתמשך בבליעה ומתחושה של מחנק בגרון במהלך השינה בלילה? אם כן, עליכם לתאם תור לרופא כדי לבדוק את התסמינים העשויים להעיד על מחלות ובעיות רפואיות שונות, לרבות בעיות במנגנון הבליעה, קוצר נשימה, התקפי אסטמה בעצימות גבוהה, אלרגיה, סרטן, גושים שהתפתחו בגרון, תסמונת דום נשימה בשינה, אירוע מוחי ועוד.
כדאי לדעת כי תחושת מחנק בגרון בלילה היא תופעה שכיחה למדי באוכלוסייה, ולא מעט ישראלים מגיעים לרופא המשפחה או לרופא מומחה כדי לבדוק את הפרעת השינה המטרידה שפוגעת קשות באיכות החיים. חשוב לבדוק את תחושת המחנק בגרון מאחר והתופעה עשויה להעיד על בעיה רפואית חמורה.

תחושת מחנק בגרון בלילה

מה גורם לתחושת המחנק בגרון במהלך השינה בלילה?

תחושת מחנק בגרון בלילה עשויה להיגרם ממגוון רחב של סיבות ובעיות רפואיות. התופעה השכיחה נובעת מסיבות כמו דום נשימה בשינה, הפרעות שינה שונות, אלרגיות הגורמות לתחושת מחנק בזמן השינה בלילה, השמנת יתר, עישון וליחה מוגברת, התקפי אסטמה, נחירות קשות בלילה, רפלוקס, גושים המתפתחים במערכת הבליעה בעיקר באזור הגרון והוושט כאשר חלקם עלולים להיות גושים סרטניים, פעילות יתר של בלוטת התריס, התקפי קוצר נשימה הגורמים לתחושת המחנק בגרון, לחץ נפשי, דלקת גרון חריפה, COPD ומחלות ריאה שונות הגורמות לעיתים לתחושת המחנק בגרון ועוד.
יש סיבות רבות העלולות לגרום לתופעת תחושת מחנק בגרון, לכן חשוב לפנות לרופא המשפחה כדי לעבור בדיקה סטנדרטית במרפאה ולאפיין את התסמינים, הרופא בדרך כלל יבצע בדיקה ידנית ולא פולשנית ובהתאם לצורך הוא יפנה את המטופל לרופא מומחה, בהתאם לתסמינים עליהם המטופל התלונן. המטופל יידרש לעבור סדרת בדיקות לצורך אבחון הבעיה הרפואית הגורמת לתחושת המחנק בגרון ולקשיי שינה בלילה, והטיפול יותאם לבעיה ממנה סובלים.

מהן הסכנות של התופעה?

התופעה של תחושת מחנק בגרון נפוצה ויש המתעלמים מהבעיה מאחר והם משוכנעים כי מדובר בהצטננות קלה שתחלוף מאליה תוך זמן קצר. אם סובלים מתחושת המחנק כמה ימים אין להזניח את הבעיה וחשוב להגיע לרופא לבדיקות ולקבלת טיפול בהתאם לצורך. במקרים רבים הרופא ימליץ על אנטיביוטיקה אך יש לעקוב אחר התסמינים והבעיה, ורופא המשפחה ישלח את המטופל לרופא מומחה בהתאם לתסמינים עליהם מתלוננים.
חשוב להדגיש כי התופעה עלולה להעיד על בעיה רפואית קשה, ומעבר לכך כאשר המטופל מתקשה לישון בלילה איכות חייו נפגעת. כאשר לא ישנים היטב בלילה נמצאים בסיכון לתאונות דרכים ולתאונות בעבודה בגלל עייפות ותשישות מוגברת, יכולת הריכוז פוחתת בצורה משמעותית, וכל התפקודים נפגעים בגלל העייפות והתחושה הלא נעימה בגרון.

מהם הפתרונות לתופעה?

לאחר אפיון התסמינים ובדיקות רפואיות שונות הרופא יתאים את הטיפול המדויק והנכון לבעיה ממנה סובלים. בין הפתרונות המומלצים לתופעת תחושת מחנק בגרון בלילה ניתן למצוא מכשירי סיפאפ (CPAP), מחוללי חמצן ניידים או נייחים, מכשיר INAP המיועד למטופלים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה שלא הצליחו להסתגל לשינה עם מסיכת CPAP ועוד.
חברת היי מדיקל היא החברה המובילה בישראל ליבוא ולשיווק מכשור רפואי איכותי ומתקדם טכנולוגית המיועד להפרעות נשימה בשינה. החברה משווקת מגוון מכשירי סיפאפ המתאימים למטופלים הסובלים מהפרעות שינה בשינה כמו תסמונת דום נשימה, מחלות ריאה חסימתיות ועוד. כמו כן, החברה משווקת מחוללי חמצן המסייעים למטופלים הסובלים מתחושת מחנק ומבעיות נוספות, יש מכשירים מתקדמים לבית ומגוון מכשירים ניידים המאפשרים למטופלים לצאת מביתם ללא חשש.
לאחר אבחון הבעיה ממנה סובלים ניתן להזמין מכשיר רופאי בהתאם להמלצות הרופא המטפל, יש גם אפשרות לקבל מימון מלא או חלקי מקופת החולים.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button