שתיית קינמון לפני השינה – האם זה עוזר?

מדוע ישנם מומחים שממליצים לנו לשתות קינמון לפני שלב ההירדמות והשינה בלילה? מה יש בקינמון שעוזר לשינה טובה? אילו עוד פתרונות ישנם לשיפור איכות השינה? האם שתיית קינמון לפני שינה באמת עוזרת לאדם, והאם פתרון זה יכול להפחית את הסיכוי לדום נשימה בשינה? המומחים של חברת היי מדיקל הכינו כתבה בנושא.

 

מה עושה שתיית קינמון לפני שינה?

קינמון הוא תבלין נפוץ ופופולרי המופק מהקליפה הפנימית של עצי הקינמונום, ויש לו טעם חריף ומתקתק, לכן הוא משמש בעיקר לחליטות תה, לתיבול עוגות, לקינוחים וגם לתיבול בשר. לקינמון יש ערכים תזונתיים גבוהים, הוא נמצא בשימוש נרחב החל מהעת העתיקה, ואחת מהסגולות שלו היא שיפור איכות השינה.

מחקרים עדכניים בדקו האם וכיצד שתיית קינמון לפני שינה יכולה לסייע בהירדמות ובשינה עצמה. לטענת החוקרים הקינמון מווסת את רמות הסוכר בדם, הוא עשיר בנוגדי חמצון ומפחית דלקות בגוף ובנוסף לארומה הייחודית והחזקה שלו יש השפעה מרגיעה, לכן התבלין מקל על מתח וחרדה. הסגולות הבריאותיות המיוחסות לתבלין הקינמון משפיעות לטובה על השינה בלילה, לכן הרופאים ממליצים לאנשים הסובלים מהפרעות שינה ומבעיות כמו דום נשימה בשינה לשתות חליטת מקינמון או ללגום כוס מים מהולים במקל קינמון.

 

Close-Up Photography of Woman Sleeping

 

מה יש בקינמון שעוזר בשינה?

בשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים המצביעים על היתרונות הבריאותיים של קינמון, ולמעשה התבלין משמש כתרופה ברפואה המסורתית עוד מהעת העתיקה. המחקרים העדכניים מצביעים על קשר ישיר בין צריכה של קינמון לבין הפחתת גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, להפחתת ולמניעת דלקות בגוף כולל סרטן, להקלה על מחלות הפוגעות במערכת העיכול ובנוסף התבלין מווסת את רמות הסוכר בדם, לכן הוא מומלץ מאוד לחולי סוכרת, והתבלין מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון.

בנוסף לזאת, לקינמון יש השפעות תרפויטיות מרגיעות, והריח החזק של התבלין ידוע כמפחית מתח והוא מסייע במצבי חרדה ועוזר להשיג שינה רציפה וטובה כל הלילה.

 

איך עוד ניתן לשפר את איכות השינה?

אם אתם סובלים משינה לא איכותית כדאי גם לכם להתחיל ללגום חליטה ממים רותחים עם מקל קינמון, אפשר לשתות את החליטה קרה או חמה, כחצי שעה לפני השינה בלילה.

יש עוד מגוון דרכים לשיפור איכות השינה, למשל:

  • כף או שתי כפות של חומץ תפוחים לפני השינה.
  • תרגול יוגה והרפיה לפני השינה.
  • תרגול נשימות עמוקות כדי להרפות את הגוף.
  • היגיינת שינה בריאה ונכונה.
  • הקפדה של הירדמות בשעה קבועה.
  • צמצום החשיפה למסכים השונים לפני השינה.
  • הימנעות משתיית משקאות ומאכלים המכילים קפאין, כמו קפה, קולה, שוקולד ועוד.
  • החלפת המזרן במיטה.
  • תזונה נכונה ובריאה, בשילוב פעילות גופנית מסודרת וקבועה.

 

האם פתרון זה יכול להפחית סיכוי לדום נשימה בשינה?

רבים פנו אלינו ושאלו האם קינמון לפני שינה יכול להפחית את הסיכוי לדום נשימה בשינה. לכן, חשוב לציין כי מחקר חדש יחסית שפורסם ב-2020 בכתב העת Clinical Nutrition מגלה כי צריכת קינמון מסייעת בהפחתת המשקל, ומחקרים אחרים הוכיחו כי שתיית קינמון לפני שינה מאזנת את רמות הסוכר, מפחיתה מתח וחרדה ולמעשה יש לקינמון השפעה מרגיעה על כלל מערכות הגוף והנפש.

כלומר, שתיית קינמון לפני שינה יכולה להפחית את הסיכוי ללקות בתסמונת דום נשימה בשינה, אך חליטת קינמון אינה מהווה חלופה לשימוש במכשיר CPAP המומלץ לחולים בתסמונת זו ולמי שסובל מנחירות. מכשיר CPAP הוא הפתרון המומלץ כיום על ידי הרופאים כיוון שהוא מזרים אוויר בלחץ חיובי באמצעות מסכה על הפנים.

למידע נוסף בנושאי שינה, מכשירים לסיוע נשימתי ותסמונת דום נשימה בשינה – אנא צרו קשר עם המומחים של חברת היי מדיקל.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button