שעות שינה לפי גיל – טבלה מסודרת

אנו מבלים כשליש מחיינו בשינה, וידוע כי מחסור בשעות שינה עלול לסכן את בריאותנו ולפגוע משמעותית באורח חיינו. לכן, חשוב לדעת אחת ולתמיד מהו מספר הקסם של שעות שינה לפי גיל. בכתבה זו המומחים של היי מדיקל מציגים בפניכם טבלה מסודרת של שעות שינה מומלצות לפי גיל, הטבלה מבוססת על ההמלצות האחרונות והעדכניות ביותר של איגוד השינה בארצות הברית.

 

למה הגיל שלכם כל כך חשוב?

רוב האנשים בעולם המערבי אינם ישנים מספיק שעות בלילה, ומחקרים רבים כבר הוכיחו קשר ישיר בין שינה לא מספקת לבין תחלואה גבוהה וסיכון מוגבר למחלות לב ולשבץ מוחי. בנוסף, מחקרים חדשים מצביעים על קשר ישיר בין שינה מועטה לבין סיכון מוגבר למחלות ולבעיות רפואיות כמו סוכרת, דיכאון, הזדקנות העור, כאבי ראש, תשישות, פגיעה בחשק המיני, קשיי תפקוד וזיכרון ועוד.

באיגוד השינה האמריקאי החליטו לבדוק לעומק את הנושא של שעות שינה לפי גיל, החוקרים בדקו מחקרים קיימים בנושא וערכו סקרים ובדיקות בתחומים נוספים כמו רפואת ילדים, נשים, הריון ולידה ותחומים אחרים כמו נוירולוגיה, וזאת במטרה לגבש רשימה מסודרת של שעות שינה מומלצות לפי גיל. החוקרים חילקו את הטבלה לפי 9 קבוצות גיל מרכזיות.

ההמלצה כיום היא להתאים את שעות השינה לפי גיל האדם, לכן יש הבדל בין שעות שינה לפי גיל תינוק לבין שעות השינה המומלצות לאדם מבוגר. יש הבדל משמעותי בכמות שעות השינה הנחוצות לתינוק בגיל חודש לעומת שעות השינה הנחוצות לתינוק בן שנה או לתינוק בן שנתיים, ויש להתייחס גם לשעות השינה של הפעוט במהלך שעות היום.

 

מדוע חשוב להיות קשובים לצורכי הגוף?

אדם שאינו ישן מספיק שעות בלילה נמצא בסיכון מוגבר למחלות לב, על פי מחקר של איגוד הלב האירופאי אדם שלא מקפיד על שינה טובה בהתאם להמלצות הרופאים נמצא בסיכון גבוה של 48% ללקות או למות ממחלת לב כלילית בתוך 7 עד 25 שנים, ובנוסף הוא נמצא בסיכון מוגבר בשיעור של כמעט 15% ללקות או למות משבץ מוחי, בתוך תקופתה של 25-7 שנים. מעבר לסיכונים אלה, חוסר בשינה מגביר את הסיכון לסוכרת ולמגוון מחלות ובעיות בריאותיות נוספות.

לכן, חשוב להיות קשוב לצורכי הגוף ויש להקפיד על שעות השינה לפי גיל האדם. השינה מסייעת למערכות הגוף השונות להתאושש ולהשתקם, היא מונעת בעיות בריאותיות ומשפרת את איכות החיים ויכולות התפקוד.

 

טבלת גילים ושעות שינה מומלצות

טבלת שעות שינה לפי גיל מציגה את ההמלצות העדכניות של איגוד השינה האמריקאי. הטבלה מציגה שעות שינה לפי גיל וכוללת מידע גם על שעות שינה לפי גיל תינוק.

שעות שינה מומלצות לפי גיל

גילשעות שינה מומלצות לפי גילשעות שינה לפי המלצה קודמת

3-0 חודשים

17-14

18-12

11-4 חודשים

15-12

15-14

שנה עד שנתיים

14-11

14-14

5-3 (שנים)

13-10

13-11

13-6

11-9

11-10

17-14

10-8

9-8

25-18

9-7

9-7

64-26

9-7

9-7

65 ומעלה

8-7

7 ומעלה

יש מגוון עזרים לשינה טובה למשל מסיכת סיפאפ, לכן אם מתקשים להגיע לכמות שעות שינה מומלצות לפי טבלת שעות שינה לפי גיל – חשוב לעבור אבחון ולקבל טיפול מתאים. במקרים מסוימים סובלים מהפרעות שינה בגלל מחלות, למשל תסמונת דום נשימה בשינה, ויש לאתר את שורש הבעיה ולקבל טיפול מתאים כדי להימנע מסיכונים ומתחלואה גובהה ומסכנת חיים.

 

סיכום

רוב הישראלים אינם ישנים מספיק שעות, הם נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב, שבץ, סוכרת, משקל יתר ועוד. חשוב לבדוק למה לא ישני מספיק כדי לקבל טיפול, למשל שינה עם מסיכת סיפאפ למי שאינו ישן מספיק שעות בגלל דום נשימה בשינה, נחירות או הפרעת שינה אחרת. שינה טובה היא מתכון בטוח לבריאות משופרת ולאיכות חיים גבוהה יותר.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button