הדרך שבה מחולל חמצן נייד יכול לשפר חיים

טיפול בחמצן נחשב לאחד מהטיפולים היעילים ביותר במערכת הבריאות, הטיפול נמצא ברשימת התרופות החיוניות המומלצות על ידי ארגון הבריאות העולמי. הטיפול בחמצן ניתן במסגרת בתי החולים והמרפאות ובמסגרת הטיפול הרפואי הביתי. חמצן ביתי מסופק על ידי מכלי חמצן או בעזרת מכשיר כמו מחולל חמצן נייד או נייח. המומחים של היי מדיקל הכינו עבורכם כתבה בנושא הטיפול באמצעות מחולל חמצן ביתי.

 

איך פועל מחולל חמצן נייד?

מחולל חמצן הוא מכשיר רפואי ייעודי לסיוע נשמתי. המכשיר פותח במטרה לסייע לחולים הסובלים מרמת חמצן נמוכה בדם. מחוללי החמצן פותחו בתחילת שנות ה-90 כמכשיר לסיוע נשימתי, המכשיר לא מחליף מכונות הנשמה. המכשיר נועד להעשיר את רמת החמצן בדם המטופל ולשפר את איכות החיים של החולה.

מחולל חמצן מספק חמצן באופן זמין וסדיר, המכשיר אוסף אוויר מהסביבה באמצעות מדחס, האוויר עובר דרך פילטרים לצורך סינון האוויר וריכוז חמצן נקי. מחולל חמצן מזרים את החמצן אל אפו של החולה, לאחר ויסות זרימת החמצן הנקי בהתאם להגדרות במכשיר ועל פי הנחיות הרופא המטפל.

מחוללי חמצן מסייעים לגוף האדם לקלוט את כמות החמצן הדרושה לתפקוד תקין. השימוש במכשיר משפר את איכות חיי המטופל, מונע את החרפת הבעיה ומסייע לחולים לתפקד באופן עצמאי, לעבוד, לצאת לסידורים, לטייל, לנפוש ועוד.

יש בשוק שני סוגים עיקריים של מחוללי חמצן:

  • מחולל חמצן נייח המתאים לשימוש בבית, במרפאות ובבתי חולים.
  • מחולל חמצן נייד וקומפקטי המאפשר לחולה להסתובב בחוץ ללא חשש, לצאת לחופשות, לטוס ועוד.

באילו מקרים מחולל חמצן משפר את החיים?

השימוש במחולל חמצן נייח או נייד נפוץ בעיקר אצל חולים המאובחנים עם מחלת ריאה חסימתית כרונית, כלומר COPD, וכן אצל חולים עם ברונכיטיס כרונית או אמפיזמה. הטיפול בחמצן מומלץ גם עבור אנשים הסובלים מקוצר נשימה וכן אצל חולי לב וסרטן בשלבים מתקדמים, ולכל חולה הסובל מכשל נשימתי.

בתקופת הקורונה נעשה שימוש רב במחוללי חמצן הן בטיפול שניתן לחולים במחלקות הקורונה בבתי החולים והן במסגרת הטיפול הביתי ובקהילה.

 

מה היתרונות של מחולל חמצן?

היתרונות המרכזיים של מחולל חמצן נייד הם:

  • השימוש במכשיר מסייע לחולה לשמור על המצב הקיים או לשפר את המצב הקיים.
  • המכשיר הנייד מאפשר ניידות מלאה, כולל טיסות, חופשות בחו"ל, לינה בקמפינג ועוד.
  • המכשיר הנייד קומפקטי, נוח, בטיחותי וידידותית למשתמש.
  • המכשיר פועל בשקט וניתן לישון איתו.
  • השימוש במחולל חמצן משפר את איכות השינה.
  • המכשיר משפר באופן משמעותי את איכות החיים של החולה.
  • המכשיר משפר את מצב הרוח של החולה.
  • ניתן לקיים מפגשים משפחתיים וחברתיים בבית או בחוץ.
  • המכשיר מתאים גם למי שזקוק לאספקת חמצן במהלך פעילות ספורטיבית מאומצת כמו טיפוס הרים, ריצה ארוכה, רכיבה על אופניים ועוד.

חשוב לדעת כי יש דגמים שונים מחוללי חמצן ניידים, המכשיר הנייד מצויד בסוללה נטענת, אפשר להטעין את הסוללה גם בזמן הנסיעה ברכב.

 

מה העלות הממוצעת של מחולל חמצן נייד?

העלות הממוצעת של מחולל חמצן נייד היא בין 8,000 ₪ ועד כ-20,000 ₪. העלות של המכשיר הנייח לרוב זולה יותר, אך הוא מגביל את המשתמש מאחר ואין אפשרות לצאת עם המכשיר המסורבל מחוץ לבית. כדאי לדעת כי עלות המכשיר אינה זולה לאדם הממוצע, יחד עם זאת הטיפול מוכר בסל הבריאות הממלכתי, לכן ניתן לקבל החזר כספי מקופת החולים.

מחולל חמצן הוא מכשיר יעיל ומוכח לסיוע נשימתי, הוא משפר את איכות החיים, ואנחנו בהיי מדיקל משווקים את הדגמים המובילים והמתקדמים ביותר, ויש לנו הסדרים עם רוב קופות החולים.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button