שינה לאחר שתיית אלכוהול – האם כדאי?

קיימים הרבה מאוד מיתוסים בהקשר של שינה לאחר שתיית אלכוהול, לכן בכתבה זו המומחים של חברת היי מדיקל עושים סדר בנושא. חברת היי מדיקל מייבאת ומשווקת מכשור רפואי חדשני ומתקדם לסיוע נשימתי. ניתן להזמין מהחברה עזרים ייעודיים לשיפור השינה בלילה ולמניעת מחלות והפרעות נשימה בשינה. 

כדאי לדעת כי שתיית אלכוהול לפני השינה עלולה לגרום להפרעות שינה חמורות, ובמצבים מסוימים האלכוהול לפני השינה עלול להחמיר תסמינים של הפרעות נשימה בשינה ולגרום להתפתחות הפרעות שינה. לכן, אם אתם שותים אלכוהול לפני השינה מתוך אמונה שהוא יסייע לכם להירדם בקלות ולישון היטב בלילה – כדאי שתחשבו מסלול מחדש.

 

מה קורה אם שותים אלכוהול לפני השינה?

יש להבדיל בין שני מצבים – שתיית אלכוהול בשעות הערב ולפני השינה המסתיימת במצב של שכרות, או שתיית אלכוהול מתונה לצורך בילוי והנאה, ושלא במטרה להשתכר. אמנם, ידוע לכולם כי יין ישמח לבב אנוש, ורבים שותים אלכוהול בשעות הערב המאוחרות, לאחר יום עבודה ארוך, במסגרת הבילויים בסופי שבוע, עם בני הזוג או עם חברים ועוד. בדרך כלל רוב האנשים מרגישים עייפים לאחר שתיית אלכוהול בשעות המאוחרות לכן הם נרדמים מהר.

כאשר שותים אלכוהול יש לכך לא מעט השפעות על גוף האדם, מאחר ואלכוהול משפיע על תהליך ייצור הכימיקלים בגוף, הוא מעודד ייצור אדנוזין במוח המשמש כחומר מעורר שינה, וזו למעשה הסיבה לתחושת העייפות לאחר שתיית אלכוהול.

ראוי לציין כי גם שתיית מתונה של אלכוהול לפני השינה משפיעה על השינה עצמה. האלכוהול גורם לפגיעה במחזורי השינה בלילה, גם לאחר שתייה מתונה, לכן הגוף לא מקבל את המנוחה וזמן ההתאוששות והשיקום שהוא זקוק לו. מעבר לכך, צריכת אלכוהול לפני השינה בלילה עלולה להחמיר הפרעות נשימה שונות. האלכוהול גורם להרגעת השרירים בגוף, לכן הוא משפיע גם על דרכי הנשימה העליונות, ואם שותים הרכבה לפני השינה עלולים לסבול מהחמרת התסמינים של תסמונת דום נשימה או תסמינים של הפרעת נשימה אחרת.

 

שינה אחרי שתיית אלכוהול

האם זה מסוכן?

בדרך כלל שתיית אלכוהול לפני השינה אינה מהווה גורם סיכון משמעותית. יחד עם זאת, אם האדם סובל ממחלות רקע ומהפרעות נשימה בשינה, האלכוהול עלול להחריף את התסמינים ולגרום לקשיי שינה קשים הפוגעים הן באיכות השינה והן ביכולות התפקוד ביום למחרת. אם לא ישנים טוב בלילה בגלל צריכה מוגברת של אלכוהול חשופים למעורבות גבוהה לתאונות דרכים ועבודה ולרוב מתקשים להתרכז בעבודה או בלימודים, סובלים מתשישות ומעצבנות יתר ועוד.

 

האם אלכוהול משפיע על איכות השינה?

בהחלט כן. שתיית אלכוהול משפיעה באופן ישיר על איכות השינה בלילה. למרות המיתוס שמעט אלכוהול לפני השינה גורם לנו להירדם במהירות ולישון טוב כל הלילה, בפועל האלכוהול משפיעה עלינו לרעה. אם שותים אלכוהול לפני המנוחה בלילה מחזורי השינה נפגעים, הגוף לא מתאושש כמו שצריך, ותסמינים של הפרעות שינה והפרעות נשימה עלולים להחמיר.

בנוסף, האלכוהול גורם לאדם להתעורר באמצע הלילה כדי ללכת לשירותים, זו פגיעה נוספת באיכות השינה. האלכוהול משפיע על זרימת הדם ותפקודי המוח, הוא משבש את השעון הביולוגי, ומאחר והגוף מזהה אותו כרעלן, המערכות פועלות במרץ בזמן השינה, במקום להתאושש ולהשתקם.

 

איך אפשר לשמור על איכות השינה בלילה?

אם ברצונכם לשמור על איכות השינה בלילה עליכם להימנע משתיית אלכוהול לפני שאתם נכנסים למיטה. מומלץ לצרוך אלכוהול עד 4 שעות לפני השינה, וחשוב לאכול כאשר שותים כדי לסייע לגוף לפרק את האלכוהול. אם השתייה לפני השינה מעוררת תסמינים של הפרעות נשימה בשינה, כולל נחירות קולניות, ניתן להשתמש במסכת CPAP או באמצעי טכנולוגי אחר.

למידע נוסף ולהתאמת מכשור רפואי לסיוע נשימתי צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות הטלפון, המייל או האתר.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button