שימוש במחולל חמצן לנשים בהריון

אנשים הסובלים מהפרעות וממחלות נשימה כמו מחלת COPD וממחלות ריאה חסימתיות אחרות חייבים ברוב המקרים טיפול מקצועי המבוסס על שימוש בחמצן. בעבר הלא רחוק נאלצו האנשים לקבל טיפול בחמצן רק בבתי חולים ובמרפאות, כיום אפשר לשכור או לרכוש מחולל חמצן לשימוש ביתי, יש דגמים ניידים ונייחים, וכך אפשר לקבל את הסיוע הנשימתי בבית וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר. השימוש במחוללי החמצן מיועד למגוון מקרים ומצבים רפואיים, בין היתר אפשר להשתמש במכשיר גם בתקופת ההריון ובהתאם להמלצת הרופא והגורמים המקצועיים.

מחולל חמצן

אספקת חמצן ביתי במצבים רפואיים שונים

שירות אספקת חמצן ביתי למטופלים ניתן על ידי כל קופות החולים, במגוון של מקרים ומצבים רפואיים. אמנם, אפשר לשכור או לרכוש את מחולל החמצן באופן פרטי ישירות מחברה המייבאת ומשווקת דגמים איכותיים של מחוללי חמצן ומכשור רפואי נוסף למצבים בהם נדרש סיוע נשימתי, אך עדיף לשכור מחולל חמצן באמצעות מילוי טופס התחייבות הידוע בשם טופס 17, דרך קופת החולים אליה משתייכים.

קופות החולים מציעות השתתפות בשירות חמצן ביתי במקרים הבאים:

• מטופלים הסובלים ממחלות ריאה כרוניות העומדים בתנאים מקדימים כמו: המטופל קיבל טיפול תרופתי אופטימלי אך למרות הטיפול הלחץ החלקי של החמצן העורקי נמוך מרמה של 55 טור. מטופל המקבל טיפול תרופתי אופטימלי שריווי החמצן נמוך אצלו מ-90% (לחץ חלקי של חמצן) או מתחת לרמה של 55 טור למשך שעה.
• מטופלים הסובלים מאי ספיקת לב קשה, כל עוד קיימת המלצה מקרדיולוג לשימוש בחמצן ביתי.
• מטופלים המאובחנים עם גרורות בריאות הזקוקים לסיוע נשימתי.
• נשים בהריון הזקוקות למחולל חמצן ביתי, בהתאם להמלצת הרופא המומחה.

באילו מקרים מציעים שימוש במחולל חמצן ביתי לנשים בהריון?

הרופא עשוי להמליץ על שימוש במחולל חמצן לנשים בהריון בעיקר במצבים בהם האישה ההרה סובלת מנחירות קשות, ובמצבים של נשים בהריון שאובנו כסובלות מתסמונת דום נשימה בשינה. השימוש במכשיר הייעודי מומלץ גם לנשים המאובחנות ב-COPD ו/או במחלות ריאה חסימתיות אחרות. המכשיר מספק מענה מושלם גם לנשים בהריון הסובלות מהיפקוסיה, ממצב של סטורציה נמוכה וכדומה.

השימוש במחולל חמצן בתקופת ההריון אפשרי, ובמצבים מסוימים זהו הטיפול המומלץ ביותר על ידי הרופאים המומחים, אך חשוב לעבור אבחון מדויק ולהשתמש בחמצן רק בהתאם להוראות של הרופא. בין היתר הטיפול בחמצן ביתי מקל על תסמונת יתר לחץ דם ריאתי, מצב הקיים אצל לא מעט נשים בהריון, השימוש במחולל החמצן מתאים גם לנשים בהריון הסובלות מהפרעות שינה, מקשיי נשימה ובמקרים נוירולוגיים מסוימים כמו תסמונת קלסטר הדק, מיגרנות קשות, כאבי ראש מטרידים ועוד.

קופות החולים בישראל מציעות שירות להשכרת מחולל חמצן נייד או נייח במימון חלקי או מלא של הקופה. חולים במחלות קשות זכאים להשתתפות מלאה של קופת חולים, בעוד אחרים זכאים לשירות בתמורה להשתתפות עצמית בשיעור של 10%, בהתאם למדיניות הקופה.
השימוש במחולל חמצן חייב להיות בהוראת הרופא, השימוש במכשיר בטוח גם בתקופה הריון ואינו מסכן את העובר, אך יש להישמע להוראות הרופא. לא מעט נשים בהריון נעזרות במחוללי חמצן, זהו טיפול מומלץ לנשים הסובלות מנחירות עקב ההריון, ולנשים בהריון הסובלות מדום נשימה בשינה וממחלות ריאה אחרות.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button