כיצד ניתן לעזור למי שסובל מקשיי נשימה בבית?

מי שסובל מקשיי נשימה יודע שמדובר בקושי אמיתי שפוגע בתפקוד ובאיכות החיים. קשיי נשימה יכולים לנבוע ממגוון גורמים כאשר דום נשימה בשינה הינו הפרעת שינה נפוצה בקרב אוכלוסיות שונות. הבעיה מתייחסת לכך שהנשימה נעצרת ומתחילה וחוזר חלילה.
לא תמיד אנשים יודעים שהם סובלים מדום נשימה בשינה אלא אם כן הפרטנר עמם שם לב לכך או הם חשים בסימפטומים שיכולים להצביע על תופעה מעין זו. לדוגמא, התנשפות בזמן שינה, יובש בפה כשמתעוררים, ישנוניות יתר ועצבנות במהלך היום ונחירות רמות במיוחד.
מדוע סובלים מקשיי נשימה חסימתי וכיצד אפשר להתמודד עם התופעה ומה עושים במידה והקושי הנשימתי מתגבר או צץ בעקבות גודש באף?+

מי סובל מדום נשימה חסימתי ומה יכול לסייע לכם?

דום נשימה חסימתי מתאר מצב בו דרכי הנשימה מצטמצמות ולא ניתן לקבל אספקה מספקת של אוויר, כך שעלולה להתרחש ירידה ברמת החמצן בדם. המוח שחש בחוסר היכולת לנשום גורם לערות על מנת שהאדם יוכל לפתוח מחדש את דרכי הנשימה. ההתעוררות היא לרוב קצרה מאוד כך שקשה לזכור אותה.
דום נשימה בשינה שכיח יותר בקרב אוכלוסיות הסובלות מעודף משקל, אנשים בעלי דרכי אוויר צרות יותר וכאלה שבהיסטוריה המשפחתית שלהם יש מקרים ועדויות של דום נשימה חסימתי.
חשוב לדעת שצריכה גבוהה של אלכוהול וכן פעולת העישון מעלות את הסיכון לחוות דום נשימה בשינה כמו גם גודש באף ומצבים רפואיים שונים כגון אי ספיקת לב, לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2. גברים לרוב סובלים יותר ממצב זה וככל שמתבגרים כך עולה הסיכון להופעת הבעיה.
דרך יעילה לטיפול בדום נשימה בשינה הוא באמצעות CPAP , זהו מכשיר מיוחד שיכול לסייע בניהול הסימפטומים ותופעות הלוואי בעקבות דום נשימה בשינה ולהקל גם על בעיות בריאותיות כגון לחץ דם גבוה וסוכרת.
המכשיר הותיק שהחל את דרכו כבר בשנות ה-80 של המאה ה-20 ומאז עבר כמובן חידושים והשתכלל להפליא, מאפשר זרימה קבועה של אוויר בלחץ לתמיכה בדרכי הנשימה ורבים מדווחים גם על הפחתת נפיחות באף והפחתת ריר בכל דרכי הנשימה.
זהו פתרון תומך פשוט מאוד לשימוש הכולל מסננים ואפשרות לרכוש חומרי ניקוי ייעודיים לשמירת פעולת המכשיר. הוא מכשיר קל ממדים וניתן למקם אותו בכל מקום ברחבי החלל והוא גם מתאים את עצמו למשתמש על ידי דגימות המטופל וכך הוא יודע את כמות האוויר הנחוצה, כדי להתגבר על דום נשימה חסימתי. קיימת אפשרות להעשרת לחות להשגת חוויית שימוש רעננה והמכשיר בעל פעולה שקטה לחלוטין, כך שלא תחושו בנוכחותו אבל בהחלט תוכלו להרגיש בהבדל.

איך מתמודדים עם קשיי נשימה בעקבות שפעת או צינון?

כאמור, במצבים שונים של גודש באף וכאבי גרון, שיעול ועוד מצבים בריאותיים שונים עלולים להופיע קשיי נשימה ובמצבים אלה ניתן לטפל גם בטיפות, סירופ ותרסיסים הנועדו להקלה בגודש האף. לרוב הם יכללו תמיסת מי ים מלח בריכוז פיזיולוגי או רכיבים פעילים כמו DIPHENHYDRAMINE HCl ו-AMMONIUM CHLORIDE. כמובן שלפני הטיפול, יש להתאים את השימוש בתכשיר הנכון כמו למשל, תכשיר להפחתת צמיגות הליחה או תכשיר מכייח במידה וסובלים מליחה או תכשיר להקלת שיעול וגודש בדרכי הנשימה כאשר חלק מהתכשירים הם עם מרשם רופא.
גודש באף גורם לדום נשימה חסימתי ולכן כדאי לבחון טיפול משולב בין מכשיר CPAP ובין תרסיס שיוכלו להקל ולסייע לכם לישון טוב בלילה. שנת לילה איכותית חיונית לתפקוד, לריכוז, לפעילות של מערכת החיסון ולחיים איכותיים ובריאים יותר.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button