קושי בנשימה עמוקה – מה זה בדיוק?

מה זה בדיוק קושי בנשימה עמוקה? מה הגורמים לתופעות של קושי לנשום עמוק? האם קיים קשר בין קשיים בנשימה עמוקה לבין חרדה? מתי חייבים לפנות לגורם מקצועי לצורך אבחון ומה הפתרונות הקיימים לתופעה? המומחים של היי מדיקל הכינו עבורנו מדריך בנושא קושי בנשימה עמוקה.

 

קושי בנשימה עמוקה – מה זה בדיוק?

מערכת הנשימה בגוף האדם מתפקדת בצורה אוטומטית ולרוב אנחנו לא מתייחסים לתהליך הנשימה המתבצע כל הזמן. בנשימה רגילה האוויר עובר דרך האף והפה, מגיע דרכי האוויר העליונות ומשם עובר אל בועיות הריאה האחראיות על תהליך חמצון הדם וחילוף הגזים. כאשר חווים קושי בנשימה עמוקה מבינים עד כמה הנשימה חשובה בחיינו, התופעה מלווה בתסמינים שונים הגורמים לפחד של ממש ולקשיי תפקוד, ואם קיימת בעיה בריאותית ומזניחים את הטיפול אנו חשופים לתחלואה גבוהה ולסכנת חיים מוחשית.

 

קושי בנשימה עמוקה סיבות מרכזיות?

יש מגוון סיבות לתופעה של קושי לנשום עמוק. לתופעת קושי בנשימה עמוקה סיבות שונות ומגוונות, הגורמים העיקריים לתופעת קושי בנשימה עמוקה הם:

  • מחלות ריאה שונות, בעיקר מחלות ריאה חסימתיות (COPD).
  • מחלות לב.
  • חרדה והתקפי פאניקה.
  • אסתמה כרונית.
  • תסחיף ריאתי.
  • עישון.
  • כושר גופני לקוי.
  • שאיפת גוף זר.
  • זיהומים בקטריאליים, נגיפיים או פטרייתיים, לרבות נגיף הקורונה.
  • תגובה אלרגית קשה.
  • צניחת הלשון וחסימת מעבר אוויר.

כדאי לדעת כי בעת אבחון קושי בנשימה עמוקה סיבות התופעה ישפיעו על הטיפול המתאים לאדם,. לכן, אם סובלים מבעיה של קשיי בנשימה עמוקה אין להקל ראש בבעיה וחשוב לפנות ללא דיחוי לרופא כדי לעבור אבחון ולקבל טיפול הולם.

 

האם יש קשר בין קושי בנשימה עמוקה לחרדה?

כאשר בודקים קושי בנשימה עמוקה חרדה מהווה אחד מהגורמים המרכזיים לתופעה הנפוצה. חרדה יכולה לגרום לתחושה של אובדן שליטה בחיים ולרוב היא מלווה בדופק מואץ ובתסמינים נוספים הדומים למחלות קשות ומסכנות חיים כמו התקף לב ואירוע מוחי. כאשר אדם חווה התקף חרדה בדרך כלל הוא יסבול מתחושת מחנק וקשיי נשימה משמעותיים, התסמינים עשויים להחריף בגלל התחושה הקשה והאימה האוחזת באדם בעת התקף הפאניקה. בעת התקף החרדה האדם נבהל ונושם באופן מואץ, לכן הגוף צובר יותר דו תחמוצת הפחמן וקוצר הנשימה מתעצם, לכן האדם מנסה לנשום מהר יותר כדי להתגבר על תחושת המחנק.

 

מתי יש לפנות לגורם מקצועי?

כל תלונה על קושי בנשימה עמוקה דורשת בירור ובדיקה על ידי רופא. אם חווים קשיים בנשימה עמוקה ומבחינים בכאבים בחזה, שינוי התנהגותי, כיחלון בשפתיים, חרחורים, סחרחורת, הזעה וסימנים נוספים – חשוב לפנות ללא דיחוי לגורם מקצועי כדי לשלול בעיה רפואית כמו אירוע מוחי, התקף לב או בעיה בריאותית קשה אחרת.

 

מה הפתרונות הקיימים?

כאמור, לתופעת קושי בנשימה עמוקה סיבות שונות ומגוונות, לאחר אבחון הבעיה הרופא יתאים טיפול מיטבי ומותאם אישית. הפתרונות הקיימים והנפוצים למטופלים הסובלים מבעיה של קושי לנשום עמוק הם מחוללי חמצן עם מעשיר לחות, מכשיר סיפאפ או ביפאפ, התקן דנטלי לפתיחת מעברי האוויר, תרופות שונות, טיפול התנהגות קוגניטיבי לסובלים מחרדות ומומלץ ללמוד תרגילי נשימה נכונה.

תרגול נשימה נכונה מסייע מאוד לכל אדם הסובל מתופעות כמו קשיים בנשימה עמוקה, כדאי ללמוד גם טכניקות הרפיה, להפחית סטרס, להימנע מעישון ולשנות תזונה.

חברת היי מדיקל המתמחה ביבוא ושיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי מציעה ידע רב בתחום של קשיים בנשימה עמוקה, בדגש על בעיות נשימה עקב מחלות כמו COPD, ברונכיטיס, דום נשימה בשינה ועוד, וכן בהתאמת טיפול לאנשים הסובלים מקשיי נשימה על רקע של בעיות והפרעות שינה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button