ציוד חירום לגיל השלישי

בתי אבות מספקים מענה מקצועי לאוכלוסיית הקשישים בארץ, בית אבות הוא מקום מוגן המעניק טיפול מסור לדיירים השוהים בו ומענה לצרכים השונים של האוכלוסייה הבוגרת. בבית אבות יש צוות רפואי זמין המציע מענה מהיר וטיפול מקצועי בכל בעיה ומחלה, לכן אחד מתפקידיו של בית האבות הוא לדאוג לציוד רפואי הכרחי ומציל חיים, בין היתר רשימת הציוד כוללת מכשירים לסיוע נשימתי כגון מחוללי חמצן ניידים ונייחים, מזרנים מיוחדים למניעת פצעי לחץ, מכשיר סיפאפ וכיוצא בזה.

ציוד רפואי לגיל השלישי

 

ציוד עזר רפואי לשעת חירום בבתי אבות

בתי אבות סיעודיים מתוקף תפקידם מהווים מקום מגורים לאוכלוסייה הבוגרת בארץ. ישנם בתי אבות סיעודיים ובתי אבות לתשושי נפש, לעצמאים וכדומה. בבתי אבות רבים יש מספר מחלקות, למשל מחלקה סיעודית המיועדת לקשישים הזקוקים להשגחה צמודה ולטיפול מתמיד כדי לבצע פעולות יומיומיות, יש מקומות המציעים גם מחלקה לחולים סיעודיים מורכבים המחוברים לזונדה. חשוב לדעת כי המסגרות של דיור מוגן מספקות בדרך כלל דירות ליחיד או לזוגות, כאשר רמת המקום ואיכות השירות, כמו גם הפעילויות המוצעות לדיירים, משתנים בהתאם לבית האבות ורמתו.

בדרך כלל בדיור מוגן מציעים לדיירים אולם הרצאות ממוזג, חדר אוכל מרכזי, חוגים שונים, פעילויות העשרה ותרבות, מרכז בריאות ומחלקה רפואית המציעה עזרה לשעת חירום ובמקרים דחופים. חשוב לציין כי בדיור מוגן לא מציעים שירותים רפואיים כמו בבית אבות סיעודי, אך ישנה מרפאה הפועלת 24 שעות ביממה בה הדיירים יכולים לקבל מענה מהיר לכל בעיה רפואית ובתוך כך מחובתה להחזיק ציוד רפואי לבתי אבות.

במרפאות המקצועיות בבתי אבות יש ציוד רפואי באמצעותו ניתן להציע עזרה ראשונה וטיפול מהיר בכל מקרי החירום, למשל סיוע נשימתי. הציוד ההכרחי כולל בין השאר מדי חום, סטטוסקופ, אוטוסקופ, מכשיר אינהלציה, מערכת לאספקת חמצן לחולים, מסכות חמצן במגוון גדלים, אלונקות, מיטות מיוחדות עם מעקה, כסאות גלגלים, עגלת החייאה ועוד.

 

ציוד עזר לסיוע נשימתי

במרפאות בתי האבות חשוב לוודא כי קיים ציוד עזר לסיוע נשימתי. קשישים רבים סובלים מפאת גילם מבעיות נשימה שונות, לכן חשוב כי המרפאה תחזיק מחוללי חמצן ניידים ונייחים מתוצרת אחד המותגים המובילים. בעזרת מחולל חמצן ניתן לסייע לחולים הסובלים ממחלה נשימתית או מבעיה רפואית אחרת, למחוללי החמצן תפקיד חשוב בשיפור איכות חיי הדיירים בבתי אבות, לכן חשוב להחזיק גם מחוללים ניידים, כך הקשישים יכולים לנוע בחופשיות ברחבי בית האבות ולא להיות מרותקים למיטתם.

כמו כן, חשוב להחזיק במרפאה מכשירי סיפאפ כדי לסייע לקשישים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה ו/או מנחירות קשות המפריעות לאחרים.
את ציוד העזר לשעת חירום למרפאות בתי האבות חשוב לרכוש רק מספק אמין ומוכר. ציוד רפואי לבתי אבות חייב לעמוד בתקנים המחייבים, וחשוב לצייד את המרפאה על פי הרשימה העדכנית והמחייבת שפורסמה על ידי משרד הבריאות בשנת 2018.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button