פיתוחים אחרונים בתחום המכשור הרפואי לסיוע נשימתי

תעשיית המכשור הרפואי בארץ, כמו גם ברחבי העולם, צומחת ומתפתחת במהירות וללא הפסקה. למעשה, תחום המכשור הרפואי מהווה חלק בלתי נפרד מתעשיית הביוטק שנחשבת לבעלת פוטנציאל אדיר לצמיחה, ולא מעט חברות הייטק וחברות טכנולוגיות מפתחות טכנולוגיות חדשניות ומכשירים רפואיים, לרבות מכשור רפואי מתקדם לסיוע נשימתי.

פיתוחים בתחום הרפואה

פיתוחים אחרונים בתחום הרפואה הנשימתית

בשנים האחרונות פותחו לא מעט מכשירים רפואיים וטכנולוגיות חדשניות בתחום הרפואה הנשימתית, וללא ספק משבר הקורונה והתפרצות הנגיף הביאו להאצת תהליכי הפיתוח ולשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי.
תעשיית המכשור הרפואי לסיוע נשימתי התקדמה מאוד בעשור האחרון והפכה למורכבת ולמתוחכמת יותר מאי פעם. יש מאות חברות המתמחות בנישה של פיתוח מכשור רפואי המבוסס בין היתר על טכנולוגיות עדכניות כמו אינטליגנציה מלאכותית (AI) ועוד.

בין הפיתוחים האחרונים בתחום המכשור הרפואי לסיוע נשימתי ניתן למצוא את מערכת הניטור המתקדמת שפותחה על ידי חברת ארליסנס הישראלית. החברה מתמחה בפיתוח מכשור רפואי ובתחילת דרכה היא התמקדה בעיקר בפתרונות לניטור חולי אסטמה, אך בשנים האחרונות החברה מתמקדת בשוק המוסדי ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים לניטור מטופלים מרחוק.
הפתרון החדשני של חברת ארליסנס הוא מוצר הכולל סנסורים המונחים מתחת למזרן של החולה, והמערכת מנטרת ומודדת את תנועותיו ומתריעה אם חל שינוי מסוכן המחייב טיפול. המכשיר החדש מסוגל למדוד נשימה ודופק בצורה לא פולשנית וללא מגע, מוצרי החברה מותקנים במוסדות רפואיים שונים בארצות הברית, בהולנד ובמדינות נוספות.

חברת אורידיון מערכות (Oridion Systems Ltd) הוקמה בשנת 1978 ובעשור האחרון היא צמחה במהירות, במיוחד לאחר מכירתה לתאגיד האמריקאי שוויצרי קובידיאן. חברת אורידיון מפתחת ומייצרת מכשור רפואי לניטור נשימתי, המכשיר של החברה מסוגל לנטר ולמדוד את רמת דו תחמוצת הפחמן בזמן נשימה ואת ריווי החמצן בדם המטופל.
המערכת המתקדמת של אורידיון מבוססת על טכנולוגיות חדשניות לניטור נשימת החולה, המערכת מבוססת על טכנולוגיית הלייזר ומתאימה לסביבות רפואיות שונות, כולל הרדמה, מחלקות לטיפול נמרץ, רפואה דחופה ומחלקות לטיפול בהפרעות נשימה. לחברה יש פתרונות מתקדמים שפותחו במהירות שיא על מנת להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה. מדטרוניק העולמית ביצעה הזמנת רכש גדולה מהחברה הישראלית לצורך מענה לדרישות של סביבות קליניות המחייבות סיוע נשימתי.

עתיד התחום מהפן הטכנולוגי

בשנתיים האחרונות ועל רקע משבר הקורונה גדל היקף הייצור העולמי של מכשור רפואי לסיוע נשימתי, וזאת במטרה לסייע לצוותים הרפואיים להיאבק בנגיף הקורונה והשפעותיו. תחום המכשור הרפואי לסיוע נשימתי צפוי לצמוח באופן משמעותי גם בשנים הקרובות, ומדינת ישראל נחשבת למעצמה בתחום זה. כדאי לדעת כי היקפי המכירות בעולם בתחום המכשור הרפואי גדלים משנה לשנה, וכתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה התעשייה צומחת במהירות ומשוועת לעובדים מיומנים.

חברות טכנולוגיות רבות עוסקות בתחום המכשור הרפואי, הן זוכות להצלחה כבירה וכדי לעמוד בביקוש ועל מנת להמשיך ולפתח מכשירים וטכנולוגיות חדשות ומתקדמות החברות מגייסות במרץ הנדסאים, מהנדסים, מתכנתים ואנשי מקצוע מיומנים נוספים. לכן, מי שמחפש עתיד מובטח וקריירה משגשגת ומתגמלת במיוחד – יכול למצוא את עתידו בתחום המכשור הרפואי, ויש ביקוש רב לעובדים בחברות המתמקדות בפיתוח טכנולוגיות ומערכות לסיוע נשימתי.

כדי לעמוד בביקוש הרב לעובדים מיומנים בתעשיית המכשור הרפואי לסיוע נשימתי, מוסדות האקדמיה נרתמו לנושא והם מציעים מסלולי לימוד להכשרת אנשי מקצוע בעלי ידע עדכני וניסיון מעשי. אגב, הנדסאים זוכים לביקוש רב בתעשיית המכשור הרפואי בגלל הידע העדכני והרב תחומי, ההתלמדות המעשית בזמן הלימודים והרקע הטכנולוגי שלהם.

הכתבה באדיבות מכללת הנדסאים תל אביב.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button