סיפאפ לתמיכה נשימתית לילדים

ילדים בגילים השונים עלולים לסבול מזיהומים בדרכי הנשימה, מברונכיטיס, מדלקת ריאות, מנחירות ומהפסקות נשימה חסימתיות במהלך השינה בלילה. על פי נתוני משרד הבריאות אחד מכל 50 ילדים סובל מהפרעות ומהפסקות נשימה בשינה, התופעה אינה מוכרת לציבור הרחב והיא שכיחה. יש מצבים בריאותיים המחייבים אבחון מקצועי ומעמיק על מנת להתאים את הטיפול הנכון והמיטבי לילד, ואחת משיטות הטיפול המומלצות כיום על ידי הרופאים המומחים, עבור ילדים הזקוקים לתמיכה נשימתית, היא שימוש במכשיר סיפאפ (CPAP).

סיפאפ לילדים

הפסקות נשימה בשינה בלילה וקשיי נשימה במהלך היום

ילדים וגם תינוקות, ובמקרים מסוימים גם פגים, מתקשים להירדם בלילה או שהם זקוקים לסיוע ולעזרה כדי לישון לאחר שהם התעוררו עקב קשיי נשימה וחסימות בדרכי הנשימה העליונות. יש גם לא מעט ילדים ששנתם בלילה אינה איכותית ורציפה על רקע של נחירות מופרזות, הפסקות נשימה ויקיצות מרובות במהלך השינה, אלו תופעות העלולות לפגוע בילדים מבחינה התפתחותית הן של הגוף והן של הנפש. עקב קשיי השינה וההירדמות הילדים מתקשים להתעורר בבוקר ולהגיע בזמן ללימודים, ובמהלך שעות היום לרוב הם סובלים מעייפות מוגברת, מקשיי ריכוז ועוד.
כדאי לדעת כי הפסקות נשימה חסימתיות בשינה נפוצות גם אצל ילדים, ולא רק בקרב מבוגרים, ותופעת דום נשימה חסימתי במהלך השינה בלילה גורמת לתחלואה גבוהה אצל ילדים בגילים השונים, התופעה מביאה לירידה ברמת הורמון הגדילה, ואצל חלק מהילדים מאבחנים שינויים מבניים בחדר הלב הימני ותסמינים כמו יתר לחץ דם בעורקי הריאה. יש קשר בין התופעה גם להרטבה לילית על רקע של הפסקות נשימה חסימתיות בלילה, והטיפול באמצעות מכשיר סיפאפ פותר את בעיית ההרטבה הלילית.

ילדים הסובלים מהפסקות נשימה חסימתיות בלילה מתקשים גם בלימודים וההישגים שלהם נפגעים בצורה דרסטית, ולא מעט מהם מפתחים בגלל החסימות הנשימתיות הפרעות קשב וריכוז, ככל הנראה על רקע של עייפות ותשישות מוגברת ומצטברת. יש סיבות שונות להפסקות נשימה בלילה, לדוגמה גנטיקה, עודף משקל, שקדים גדולים ומודלקים, אדנואידים הגורמים לחסימת מעבר האוויר, בעיות נוירולוגיות מרכזיות (יחסית נדיר), הפרעות במתח שרירים, מבנה פנים לקוי הגורם לחסימת מעברי האוויר כמו אצל ילדים עם תסמונת דאון ועוד.

אחת הסיבות המרכזיות להפרעות נשימה בשינה בלילה נובעות כתוצאה מזיהומים שונים בדרכי הנשימה כגון: ברונכיטיס, דלקת ריאות ועוד.
בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית במספר הילדים המגיעים לאשפוז במחלקות הילדים בבתי החולים ברחבי הארץ בגלל וירוסים נשימתיים שונים, ביניהם גם וירוס RSV, וירוס נפוץ מאוד בעונת החורף הקרה והגשומה. אמנם, בשנה וחצי האחרונות הילדים עוטים מסכות לכן בחודשי החורף בשנת 2020 כמעט ולא הגיעו ילדים לבתי החולים בגלל וירוסים נשימתיים, אך כיום עם התפרצות זן הדלתא של נגיף הקורונה יש ילדים המגיעים לבתי החולים על מנת להתאשפז במחלקות הקורונה ולקבל טיפול מתאים.

הידבקות בווירוס RSV היא תופעה שכיחה בקרב ילדי ישראל, יש למחלה תסמינים מוכרים כמו גודש באף ונזלת קלה, קוצר נשימה ועוד. כאשר קוצר הנשימה גובר, הילד זקוק לסיוע נשימתי באמצעות חמצן, ובמקרים הקים יחסית הוא יקבל סיוע נשימתי באמצעות מכשיר סיפאפ, כאשר ניתן להעניק את הטיפול גם בבית. במקרים מסוימים הזיהום החיידקי ממנו הילד סובל גורם לדלקת אוזניים חמורה, לדלקת ריאות – ברונכיליוטיס ולהתפתחות מחלות רקע בדרכי הנשימה.

הטיפול המומלץ: סיפאפ

סיפאפ הוא מכשיר רפואי לסיוע נשימתי המוכר למבוגרים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, מנחירות קשות וממחלות אחרות. המכשיר מתאים גם לילדים, יש מסכות מעוצבות המקלות על הילד לישון עם המסכה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button