סד שיניים – האם זה מפריע לשינה?

אנשים רבים מתמודדים עם בעיות כמו חריקת שיניים (ברוקסיזם), נחירות קשות ותסמונת דום נשימה בשינה, ויש גם לא מעט ספורטאים הזקוקים לפתרון איכותי להגנה על השיניים במהלך הפעילות הספורטיבית, והפתרון עבורם הוא סד שיניים, כלומר סד דנטלי. יש סוגים שונים של סד דנטלי והסד חייב להתאים אישית לכל מטופל או מטופלת. אחת מהבעיות עמן מתמודדים האנשים שמשתמשים בסד היא איכות שינה ירודה בתחילת השימוש בהתקן הדנטלי, אך אם הסד מותאם אישית קל להסתגל אליו והפתרון מאפשר שינה טובה ורציפה ללא הפרעה.

המומחים של היי מדיקל הכינו כתבה בנושא סד דנטלי לשיניים, הכתבה כוללת טיפים והמלצות, וחשוב להדגיש כי ההתקן הדנטלי מומלץ במקרים רבים, אך חשוב לפנות למרפאה המתמחה בנושא זה מאחר ויש להתאים את הסד באופן מושלם לבעיה ולפיו של המטופל, כיוון שיש סוגים שונים של סדים לשיניים.

באילו מקרים עוזר סד שיניים?

כדאי לדעת כי סדי השיניים מתאימים למגוון בעיות ומקרים. בין היתר ההתקן הדנטלי מתאים לבעיות ולמצבים הבאים:

חריקת שיניים (ברוקסיזם)חריקת שיניים שכיחה בעיקר אצל ילדים אך הבעיה יכולה לקרות גם במבוגרים, ובגיל המבוגר התופעה נובעת בדרך כלל בגלל לחץ ומתח נפשי. הסד לשיניים הוא הפתרון המומלץ על ידי המומחים, והשימוש בסד מונע נזקים לשיניים ותנועה של הלסתות.

הידוק שיניים – תופעה נפוצה שבה מופעלים כוחות חזקים של שרירי הלעיסה הגורמים לסגירת חזקה של השיניים ולהידוק הלסתות. הסד הדנטלי הוא פתרון מצוין לבעיה זו שמונע את שחיקת השיניים ונזקים אחרים לשיניים וללסתות.

נחירות – כדי להימנע מנחירות חזקות המפריעות ומטרידות את שאר בני הבית כדאי לנסות התקן דנטלי כפתרון יעיל לתופעתה הנחירות. זהו התקן נשלף ונוח לשימוש שאינו מפריע לשינה בלילה.

תסמונת דום נשימה בשינה – תסמונת דום נשימה בשינה היא בעיה רפואית חמורה ומסוכנת לאדם, היא מגבירה את הסיכון לשבץ מוחי ולהתפתחות מחלות לב וכלי דם, ואחד מהפתרונות לבעיה הוא שינה עם סד שיניים בלילה. אם הטיפול באמצעות סד דנטלי אינו מצליח כדאי לנסות שינה עם מסכת CPAP, את המכשיר ניתן להזמין כאתן באתר.

בעיות מבניות בפנים – הסד הדנטלי מהווה פתרון מקצועי ואיכותי למגוון בעיות מבניות בפנים.

הפרעה תפקודית במערכת הלעיסה – אחד מהפתרונות המומלצים למי שסובל מהפרעות תפקודיות במערכת הלעיסה הוא שימוש בסד הדנטלי המותאם אישית.

פעילות ספורטיבית – בשנים האחרונות ניתן לראות ספורטאים ומתאמנים רבים המשתמשים בסדי שיניים שונים במהלך אימונים, משחקים ותחרותיות. הסד שומר ומגן על השיניים, מספק הגנה ממכות וטראומה ומונע נעילת לסתות. בנוסף הסד מאפשר מעבר אוויר חופשי באופן משופר לכן ניתן לשפר את הביצועים הספורטיביים.

האם אפשר לישון עם זה ללא בעיות?

בהחלט כן. הסד הדנטלי מיוצר מחומרים המתאימים לפה ולשיניים ומייצרים אותו בהתאמה אישית מלאה לשיני המטופל. לעיתים נדרשת תקופת הסתגלות קצרה לשינה עם הסד, מאחר שיש להתגבר על אי הנוחות ההתחלתית, אך תוך זמן קצר מתרגלים להתקן הדנטלי ונהנים מהפתרון המצוין שהוא מציע, ואם משתמשים בו בלילה זוכים לשינה טובה ואיכותית.

כמה חשובה שינה איכותית?

השינה היא צורך קיומי בחיי האדם, לכן בעיות הגורמות לתופעה של איכות שינה ירודה עלולות לסכן את בריאות האדם ולהשפיע על מערכות הגוף ויכולות התפקוד בשעות היום. במהלך השינה בלילה מערכות הגוף עוברות שיקום והתאוששות, והגוף זקוק לשינה טובה כדי לחזק את המערכת החיסונית, להימנע ממחלות, לשפר את מצב הרוח ועוד.

למידע נוסף בנושא הנכם מוזמנים לפנות לייעוץ עם המומחים של היי מדיקל!

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button