מסכת סיפאפ אף ופה

מכשיר סיפאפ (CPAP) מיועד לחולים המאובחנים עם תסמונת דום נשימה בשינה, לסובלים מנחירות חזקות במהלך השינה בלילה וכיום הוא מסייע גם לחולי קורונה הזקוקים לסיוע נשימתי. מכשיר סיפאפ מומלץ על ידי הרופאים כטיפול היעיל ביותר לדום נשימה בשינה, המכשיר נוח לשימוש, קל לתפעול ולתחזוקה שוטפת והוא משפר משמעותית את איכות החיים של המטופלים. יחד עם זאת, המטופלים צריכים להסתגל לשינה עם מסכה על הפנים, יש מגוון דגמים של מסכות סיפאפ, כאשר חלק מהדגמים מכסים רק את האף, ויש גם מסכות נחירונים ודגמים המכסים את האף והפה. 

>>> לרכישת מסכות אף ופה

מסכת נחירונים

חברת היי מדיקל מייבאת ומשווקת מגוון דגמים של מסכות סיפאפ מתוצרת המותגים המובילים כמו פיליפס, ויינמן (יצרן גרמני) ועוד. היועצים של היי מדיקל מסייעים לכל אדם הזקוק למכשיר סיפאפ ועוזרים לו להתאים מסכת CPAP נוחה, קלה לתחזוקה ומותאמת למבנה הפנים ולתנוחת השינה.

מסכות אף

מסכות אף המתאימות למכשירי סיפאפ שונים נחשבות לנוחות למשתמשים מאחר והן לא מכסות את הפה, הן קומפקטיות, ויש דגמים ייעודיים ללא תומך מצח, לכן קל יותר לשנות תנוחה בזמן השינה ולא מתעוררים בבוקר עם סימני רצועות על הפנים וגם לא סובלים מתופעות מוכרות כמו גרד, אדמומיות, פצעונים וכד'. חשוב לציין כי מסכות אף ונחירונים מיועדות בעיקר למטופלים במצבים הקלים, ולמי שמתקשה להסתגל לשינה עם מסכת פנים מלאה.

באתר היי מדיקל אתם יכולים להזמין מסכות אף מתוצרת המותגים פיליפס, ויינמן ויצרנים מובילים אחרים. יש שני סוגים עיקריים של מסכת אף – מסכת נחירונים ומסכה המולבשת ומכסה את כל האף. מסכת נחירונים  נוחה מאוד למטופלים, הרצועות עשויות בדרך כלל מסיליקון ויש רפידות רכות ונוחות ללחיים, לדוגמה מסכת Dream Wear של פיליפס, והאוויר מוזרם לאפו של המטופל. מסכת נחירונים מאפשרת לשנות תנוחות במהלך השינה בלילה, היא אוטמת היטב ולא גורמת לתופעות לוואי שכיחות בקרב החולים הזקוקים לשינה עם מכשיר סיפאפ. 

בנוסף, אנו משווקים מסכות אף של המותג פישר פייקל, למשל דגם אופוס 360, המסכה נוחה לשימוש ולניקוי, היא נצמדת היטב לאף ומבטיחה אטימה מצוינת, קל להסתגל אליה וניתן לשנות תנוחות בלילה ללא הפרעה. 

מסכות פה

היי מדיקל משווקת מגוון דגמים איכותיים של מסכות פה, אלו מסכות איכותיות המכסות את הפנים, כלומר את האף והפה, הן מיועדות בעיקר למטופלים שרגילים לישון עם פה פתוח ולחולים הזקוקים ללחץ אוויר (או לחמצן) בשיעור גבוה מהממוצע. 

מסכת פה עוטפת את כל אזור הפה והאף כדי להבטיח איטום מושלם ומעבר חופשי של האוויר, אך כדי שהמסכה תיצמד היטב לפני המטופל לרוב יש רצועה תומכת במצח, ובנוסף היא מסורבלת יותר ומטופלים רבים מתקשים לשנות תנוחה במהלך השינה בלילה, ויש הסובלים מתופעות לוואי כמו  פצעונים, גרד ואדמומיות.

תחזוקה נכונה של מסכת סיפאפ

מכשיר סיפאפ הוא מכשיר רפואי לסיוע נשימתי, המכשיר משפר את איכות חייו של המטופל ומזרים אוויר בלחץ חיובי לדרכי האוויר העליונות. מטופלים ב-CPAP נדרשים להקפיד על הוראות היצרן הנוגעות לתחזוקת הסיפאפ והמסכה. יש לנקות היטב את מסכת הסיפאפ, התחזוקה השוטפת הכרחית לשמירה על המסכה ולשימוש בטוח ללא אלרגיות וחשש מזיהומים וחיידקים.

יש לנקות היטב את המסכה, חשוב לנתק אותה מהמכשיר ולפרק את הכריות, לשטוף בקפידה את כל הרכיבים באמצעות מים חמימים, את המסכה מנקים עם סבון ומי שתייה, ללא קרצוף, ולאחר ייבוש חשוב לנקות את פתחי האוויר והצירים בעזרת מברשת קטנה. ברשתות הפארם אפשר לרכוש מגבונים מיוחדים המיועדים לניקוי מסכות סיפאפ אף ופה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button