מכשיר CPAP חדש או יד שנייה?

האם עברתם אבחון ואתם סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה? אם כן, לבטח הרופא המליץ לכם על מכשיר סיפאפ (CPAP) הנחשב לטיפול היעיל ביותר לדום נשימה בשינה ולמחלות נוספות. באפשרותכם לרכוש מכשיר CPAP חדש או יד שנייה, לכן נשאלת השאלה מה עדיף עבורכם ומה ההבדלים בין רכישת מכשיר חדש לבין בחירת מכשיר יד שנייה. המומחים של חברת היי מדיקל עונים על השאלה ומציגים את היתרונות והחסרונות לכל בחירה תעשו.

 

מה עדיף – מכשיר CPAP חדש או יד שנייה?

מכשירי סיפאפ מיועדים למטופלים הסובלים ממחלות שונות הפוגעות בתפקודי הנשימה במהלך השינה בלילה, לדוגמה תסמונת דום נשימה בשינה. המכשיר מהווה את אמצעי הטיפול המומלץ והיעיל ביותר לדום נשימה בשינה, לכן יש ביקוש גבוה למכשירי סיפאפ, עם זאת העלות של המכשיר מתחילה בכמה אלפי שקלים, לכן זו הוצאה יקרה עבור מטופלים רבים.

באופן כללי, תמיד עדיף לרכוש מכשיר חשמלי חדש וארוז כדי לקבל תמורה מלאה ולהימנע מתקלות ובעיות. כאשר רוכשים מכשיר רפואי לסיוע נשימתי, רבים מעדיפים לרכוש מכשיר CPAP חדש מתוצרת מותג מוכר ואמין וכך נמנעים מתקלות, התחזוקה קלה ופשוטה יותר, יש אחריות ארוכה על המכשיר וזוכים לראש שקט מבעיות.

יחד עם זאת, מדובר במכשיר אמין המתאים לעבודה רציפה וממושכת, לכן יש אפשרות לרכוש מכשיר CPAP ישן ומשומש, כלומר יד שנייה. היתרונות ברכישת מכשיר ישן הם המחיר הזול בהשוואה לעלות מוצר חדש, זמינות המכשיר במלאי, וניתן למצוא גם חלפים.

חשוב לציין כי מכשירי CPAP כלולים בסל הבריאות הממלכתי לצורך טיפול בתסמונת דום נשימה בשינה, לכן מטופל יכול לרכוש את המכשיר עם השתתפות עצמית של קופת החולים בשיעור של 70% מעלות המוצר, אחת לשלוש שנים. הזכאות כוללת בין היתר גם אספקה של מסכת פנים חדשה פעם אחת בשנה וניתן לקבל החזרים על חלפים ואביזרים מתכלים. לכן, בדרך כלל עדיף לרכוש מכשיר חדש וליהנות מהשתתפות עצמית גבוהה בעלות רכישת המוצר.

 

צריכים מכשיר ולא יודעים מה לבחור?

בחירת מכשיר סיפאפ עשויה להיות מבלבלת מאחר ויש דגמים אוטומטיים ודגמים ידניים, הבדלים מבחינת הספק ועיצוב ויש כמה מותגים ומגוון דגמים המשווקים בארץ. אם אתם צריכים מכשיר אך אינכם יודעים מה לבחור – הפתרון הנכון הוא ליצור איתנו קשר. המומחים של היי מדיקל יסייעו לכם לבחור את המכשיר המתאים והמיטבי למצבכם הבריאותי, תוך התייחסות לאופן השימוש, למגבלות התקציב, לנוחות התפעול והתחזוקה של המכשיר ובהתאם לפרמטרים חשובים נוספים.

 

קניתם מכשיר יד שנייה? איך לנקות את המכשיר?

מכשירי סיפאפ חייבים לעבור ניקוי יסודי ותחזוקה שוטפת כדי להבטיח את תקינותם ויעילותם, ועל מנת להימנע מזיהומים, מסיכון בריאותי ומתקלות במכשיר. יש לפרק את המכשיר בהתאם להנחיות היצרן, לנקות אבק ולכלוך שהצטבר בעזרת מגבונים אנטי בקטריאליים, לשטוף את המסכה והצינורית, לייבש את הרכיבים באוויר הפתוח ובמקום מוגן מאבק, וחשוב להחליף את המסכה כל 8 עד 12 חודשים. את המסכה מנקים באמצעות חומר ניקוי ייעודי לחיטוי מכשיר רפואי או בסבון אנטי בקטריאלי.

 

טיפים לשמירה על המכשיר

  • מומלץ לשמור את המכשיר באריזה המקורית.
  • חשוב לנקות את רכיבי מכשיר הסיפאפ בהתאם להנחיות היצרן.
  • יש לשמור את המכשיר במקום ללא אבק.
  • חשוב להשתמש במכשיר על פי ההוראות של היצרן והרופא.

לסיכום, היי מדיקל מייבאת ומשווקת מגוון דגמים וסוגים של מכשירי סיפאפ מתוצרת מיטב המותגים בעולם, המומחים של החברה יסייעו לכם לבחור מכשיר חדש ואיכותי עם אחריות ארוכה, ניתן לקבל החזר מקופת החולים בהתאם לתנאי הזכאות וההסכמים של היי מדיקל עם קופות החולים.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button