מכשירי שמיעה – מכשור רפואי שמציל חיים

מכשירי שמיעה הפכו בשנים האחרונות לא רק למוצר חיוני לשיפור איכות החיים של בעלי לקות שמיעה כלשהי, אלא אף מכשיר מציל חיים בעיקר עבור האוכלוסייה המבוגרת יותר.
יתרה מכך, יותר מ-70% מאנשים בני 65 ומעלה סובלים מירידת שמיעה אך רק 20% מתוכם מרכיבים מכשירי שמיעה בגלל סיבות שונות כגוןף חוסר מודעות לירידה בשמיעה, יכולת כלכלית מוגבלת ועוד.

לקות שמיעה שאינה מגובה במכשיר שמיעה עשויה לגרום לסכנת חיים ממשית ועל כן מומלץ לבצע בדיקות שמיעה פעם בשנה, בעיקר לאחר גיל 50 על מנת לנטור את איכות השמיעה ולהתאים מכשיר שמיעה בהתאם לצורך.

מכשיר שמיעה

הקשר בין מכשיר שמיעה להצלת חיים

דמיינו אדם שאינו מודע למצבו הלבבי ולפתע חוטף התקף לב, מחובר למכשירי החייאה ולבלון חמצן ומפונה לבית החולים. אכן מצב מסכן חיים. עכשיו דמיינו מצב שבו אדם שאינו מודע או לא מודה בעובדה שהוא לוקה בשמיעתו חוצה את הכביש ולא מבחין או שומע ברכב ששועט לעברו ופוגע בו. אז נכון שמכשיר שמיעה אינו מחולל חמצן או דיפברילטור מציל חיים, אך אם אותו אדם היה מודע למצבו ומרכיב מכשיר שמיעה קרוב לוודאי שחייו היו ניצלים הודות למכשיר השמיעה.

חוש השמיעה אינו מובן מאליו והוא חשוב מאוד ומונע מכולנו בין היתר מלהיקלע למצבים מסכני חיים ועל כן ניטור השמיעה מעת לעת והתאמת מכשיר שמיעה הכרחיים בותר לתפקוד תקין ובטוח.

 

כיצד לבחור מכשיר שמיעה?

מכשירי שמיעה מגיעים במגוון צורות: יש מכשירי שמיעה זעירים ויש מכשירי שמיעה גדולים שמתאימים לירידות שמיעה חמורות. מה הופך מכשיר שמיעה לטוב? מה הוא המכשיר הטוב ביותר ואיך לבחור מכשיר שמיעה מתאים?
על מנת לבחור מכשיר שמיעה שיתאים באופן הטוב ביותר מומלץ להתחשב בשלושה גורמים:

 

גודל

גודל מכשיר השמיעה חשוב מאוד. כאשר קיימים קשיים במוטוריקה העדינה, קשה עד מאוד להחליף סוללה קטנה, ולכן לא ניתן להרכיב מכשיר שמיעה קטן שעלול גם ליפול מהאוזן ולאבד. במקרה כזה מומלץ לבחור מכשיר שמיעה גדול יותר.
גודלו של מכשיר השמיעה אינו מעיד על איכותו. כיום קיימים מכשירי שמיעה גדולים הבנויים בטכנולוגיה מתקדמת וכן מכשירי שמיעה גדולים המורכבים על בסיס טכנולוגיה מאוד פשוטה. מכשיר איכותי הינו מכשיר שמיעה דיגיטלי רב-ערוצי שמעבד את הקול הנקלט מהסביבה באופן יעיל ויודיע לסנן את רעשי הסביבה.

 

עוצמת מכשיר שמיעה

מכשירי שמיעה שונים מתאימים לירידות שמיעה שונות, ישנם דגמים המתאימים לירידות שמיעה קלות ויש כאלה שמתאימים לירידות שמיעה חמורות. לכן חשוב מאוד לאבחן את מידת איבוד השמיעה לפני בחירת המכשיר למען האפקטיביות.

 

מחיר

מחיריהם של מכשירי שמיעה מתקדמים נעים בין 8,000 ל – 11,000 ₪ למכשיר, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש את המכשיר המתקדם והחדיש ביותר. צריך לקחת בחשבון עניין הכספי בעת רכישת מכשירי שמיעה.
מומלץ לבדוק עם קופות החולים וכן עם משרד הבריאות לגבי זכאות לסבסוד ו/או החזר כספי בגין רכישת מכשיר שמיעה.

 

צרכים אישים

לכל אחד מאיתנו ישנם צרכים שונים מהאחר. מכשירי שמיעה מסוימים מתאימים לאורח חיים פעיל והם עמידים בפני מים ואינם נופלים. וישנם מכשירי שמיעה עוצמתיים המתאימים לאנשים מרותקים. ישנם אנשים שמרגישים באי נוחות לגבי החצנה של מכשיר השמיעה שברשותם לכן מתאימים להם מכשירי שמיעה נסתרים באוזן.

 

טכנולוגיה

דגמים שונים מורכבים בטכנולוגיה שונה- ישנם דגמים עם סוללות נטענות, ישנם מכשירי שמעיה שמכילים פונקציה לנטרול צפצופי האוזניים. ישנם אנשים שלא יכולים להרכיב מכשיר שמיעה תוך אוזני כיוון שיש להם קרע בעור התוף לכן מתאימים להם מכשיר מעוגן.

ככל שהמכשיר איכותי ומתקדם יותר כך קיימת בו היכולת לסנן רעשים סביבתיים טוב יותר ומתאים יותר לאדם המרכיב אותו.

על מנת ליהנות מאיכות שמיעה טובה יותר מומלץ לבחור מכשירי שמיעה בעלי דרגה טכנולוגית מתקדמת.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button