מחולל חמצן נייד לטיסה

מחולל חמצן הוא מכשיר רפואי לסיוע נשימתי המתאים בין היתר לחולים הסובלים מרמת חמצן נמוכה בדם. יש בשוק שני סוגים עיקריים של מחוללי חמצן – דגם נייד ודגם נייח. מחולל חמצן נייד לטיסה מאפשר לאנשים אשר מתמודדים עם מחלות כמו מחלות ריאה חסימתיות (COPD), פיברוזיס ריאתי, יתר לחץ דם ריאתי ומחלות לב שונות, לטוס בבטחה לחו"ל וליהנות מטיולים וחופשות כמו כל אדם אחר. את המכשיר המתאים לטיסה ניתן לרכוש או לשכור מחברת היי מדיקל, החברה המובילה לשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי.

 

מהו מחולל חמצן ואיך הוא מתאים לטיסה?

מחולל חמצן הוא מכשיר רפואי לסיוע נשימתי, המכשיר הייעודי מפריד את מולקולות החמצן מהאוויר בסביבה, ובכך הוא מאפשר אספקת חמצן בריכוז גבוה לאנשים שרמת הסטורציה שלהם נמוכה. המכשיר הביתי הומצא כבר בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת, וכיום יש דגמים מתקדמים טכנולוגית וקומפקטיים יותר, ביניהם גם דגמים ניידים שהחלו לצוץ בשוק בשנות ה-90, חלקם מאושרים על יד רשות התעופה הפדרלית (FAA).

חברות התעופה המסחריות מאשרות דגמים שונים של מחולל חמצן נייד לטיסה, לכן לפני מועד הטיסה המתוכנן חשוב לבדוק מול חברת התעופה האם המותג או הדגם הספציפי של המכשיר מותר על ידי החברה וניתן להעלות ולהשתמש בו במהלך הטיסה.

כדאי לדעת כי גם חברות התעופה הישראליות כמו אל על וארקיע, מאשרות הטסה רפואית, כלומר הן מאפשרות לנוסעים המגיעים עם מכשור רפואי ו/או ציוד חמצן לטוס ליעד המבוקש. יחד עם זאת, באחריות הנוסע לבדוק מול חברת התעופה את רשימת ציוד החמצן המאושרת להטבה, ויש לציין כי הטסת מכשיר רפואי לסיוע נשימתי מוגדרת כהטסה רפואית לכן יש להגיש טפסים מתאימים ורלוונטיים לפני העלייה למטוס.

 

האם כל מחולל חמצן נייד מתאים לטיסות?

באופן כללי, מכשירים רבים לסיוע נשימתי כמו CPAP ומחולל חמצן נייד, מותרים בטיסות לחו"ל, הן על ידי חברות התעופה הישראליות והן על ידי חברות תעופה זרות ובינלאומיות. עם זאת, לכל חברת תעופה יש רשימת ציוד מעט שונה, לכן חשוב לבדוק את הנושא טרם הטיסה.

יש מותגים מובילים שקיבלו אישור להטסה על ידי רשות התעופה הפדרלית, ורוב חברות התעופה נוהגות לאשר מכשירים אלו שעברו אישור על ידי ה-FAA. כמו כן, חשוב לקרוא את התנאים והדרישות של חברת התעופה, למשל דרישה לסוללות גיבוי נוספות למכשיר הנייד, מתאם אוניברסלי לחיבור ציוד חמצן, כתב התחייבות שיש למסור בדלפק הבידוק ועוד.

ראוי לציין כי ארגון ה-FAA פרסם את תקנה 106 ביולי 2015, תקנה זו עוסקת בשימוש במחוללי חמצן ניידים במטוס, ובמהלך השנים האחרונות גם ארגון ה-FDA אישר מכשירים ניידים עם טכנולוגיות חדשניות לאספקת חמצן לנוסעים הזקוקים לכך בטיסות. כיום, יש לא מעט דגמים המאושרים להטסה, לדוגמה דגמים מובילים מבית המותג פיליפס, דגמים שונים של המותג Inogen, דגמי אקליפס ועוד.

 

כמה זמן מתפקד מחולל חמצן מהסוג הזה?

מחולל חמצן נייד פועל באמצעות סוללה נטענת, רוב הדגמים מתפקדים במשך 8-6 שעות עבודה רציפה. זמן הפעולה משתנה בהתאם לדגם וסוג המכשיר, מצב הסוללה, הספק ועוד.

טיפים ודגשים לבחירת מחולל חמצן מתאים

כאשר מחפשים מחולל חמצן נייד המתאים לטיסות כדאי להתמקד רק במותגים המובילים ובדגמים המאשרים להטסה רפואית. לכל חברת תעופה יש מדיניות מעט שונה לכן חשוב לבדוק את הנושא מראש ויש להצטייד באישורים המתאימים, בהם אישור מרופא. את הבדיקות כדאי לבצע לפני הזמנת הטיסה, ובהתאם לכך ניתן לרכוש או לשכור מכשיר מתאים, כמובן דרך חברת היי מדיקל.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button