מחולל חמצן כמסייע לחולי קורונה

 

נגיף הקורונה התפשט במהירות ברחבי העולם לאחר התפרצות הנגיף בעיר ווהאן שבסין. רבים מהנדבקים בנגיף אינם מפתחים תסמינים אך הם עלולים להדביק אחרים, ואם מופיעים תסמינים הם בדרך כלל יופיעו בדרכי הנשימה העליונות, עם או ללא חום.
הקורונה הוכרזה כמגפה עולמית על ידי ארגון הבריאות העולמי, זו מגפה של מחלה נשימתית ובאחרונה החלו לצוץ מוטציות של הנגיף, חלק מהמוטציות אובחנו כאלימות יותר. התסמינים העיקריים של נגיף הקורונה הם חום, שיעול יבש, קוצר נשימה, אובדן חום טעם וחוש ריח, עייפות מוגברת, כאב גרון, כאבי שרירים ועוד.

מחולל חמצן נייח ביתי VisionAire

מי נמצא בסיכון מוגבר לתחלואה בקורונה

על פי הנתונים הידועים עד כה, נגיף הקורונה מהווה סיכון משמעותי לאנשים מעל גיל 65, ובנוסף הנגיף מסוכן לאנשים בכל גיל הסובלים ממחלות רקע שונות. על פי הנתונים ילדים נמצאים בסיכון מופחת להידבקות בנגיף, אך המוטציות החדשות עלולות לתקוף גם ילדים קטנים. גם מעשנים נמצאים בסיכון מוגבר לקורונה, הסיכון של המעשנים לסבול מסיבוכים גבוה פי 14 בהשוואה לרמת הסיכון של לא מעשנים.
יש לציין כי ההדבקה בנגיף הקורונה היא בעיקר טיפתית, כמו בשפעת, כלומר רסיסי טיפות הנפלטים מאדם נגוע נושאים את נגיף הקורונה באוויר, הטיפות חודרות למערכת הנשימה של אנשים לא נגועים הנמצאים בטווח הפיזור, זו הסיבה מדוע עלינו להקפיד על עטיית מסכות על הפה והאף ולשמור על ריחוק חברתי.

מדוע חשוב לפנות לטיפול רפואי מידי כאשר חווים קשיי נשימה

למעט החיסון, אין עדיין טיפול תרופתי מאושר ויעיל נגד נגיף הקורונה, לכן חולים במחלה שאינם זקוקים לאשפוז זוכים בעיקר לטיפול תומך כמו עירוי אם סובלים מהתייבשות, תרופות לשיכוך כאבים ותרופות להורדת החום. אם זקוקים לאשפוז החולה זקוק לתמיכה נשימתית בהתאם לצורך ולטיפולים ספציפיים נוספים.
כאשר חווים קשיי נשימה חשוב לפנות לטיפול רפואי ללא כל דיחוי, מאחר ואם קשיי הנשימה נובעים עקב הידבקות בנגיף הקורונה, המחלה עלולה להתפתח במהירות, בעיקר בשלב השני של המחלה הנקרא סערת ציטוקינים, כאשר הגוף מגייס את המנגנונים השונים של מערכת החיסון במטרה להילחם בפולש הזר שחדר לגוף ולריאות. חולים בקורונה עלולים לסבול מהחמרה קלינית מהירה, בדרך כלל לאחר כשבוע מההידבקות בנגיף, בשלב זה הם סובלים מחום גבוה ומהחמרה של קוצר הנשימה ודלקת הריאות, וגם מנגנון הקרישה נפגע, לכן עלולים להופיע קרישי דם המסכנים את חיי החולה.

שימוש במחוללי חמצן בתקופת הקורונה

השימוש במחוללי חמצן גבר באופן משמעותי בתקופת הקורונה, ולפי נתוני ארגון יד שרה חל זינוק של מאות אחוזים בהשאלת המכשיר, בעיקר בערים חרדיות, אך גם בערים החילוניות.
ניתן להגיש בקשה לקופת החולים כדי לקבל מחולל חמצן לשימוש ביתי, אם סובלים מתסמיני הנגיף כמו קשיי נשימה, וכל עוד הרופא מאשר את הבקשה ולא שולח את המטופל לאשפוז בבית חולים. לעיתים הביורוקרטיה להשכרת מחולל חמצן דרך קופות החולים מתישה ומורכבת, לכן יש הרוכשים או שוכרים את המכשיר ישירות מהיבואן.
יש לציין כי נגיף הקורונה מביא לתחלואה נשימתית קשה עם סיבוכים אפשריים כמו דלקת ריאות, ARDS, קרדיומיופתיה וכו', לכן יש חולים הזקוקים לסיוע נשימתי, במיוחד מי שמפתח קוצר נשימה או היפוקסיה, אלו מצבים העלולים להתפתח במהירות ולהביא לצורך להנשמה מכנית.

טיפים לשמירה על הבריאות לחולים המאובחנים כבעלי דום נשימה בשינה

אם אובחנתם כסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה כדאי לכם להקפיד על הטיפים הבאים לשמירה על בריאותכם:
הפחתת משקל עשויה להעלים את התסמונת.
אם סובלים מנחירות ומתסמינים נוספים יש לפנות מיד לרופא.
מחולל חמצן או מכשיר סיפאפ יסייעו לכם לישון היטב ללא יקיצות מרובות.
ניתן להזמין אבחון ביתי לגילוי תסמונת דום נשימה בשינה ולקבל טיפול מתאים.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button