איך עובד מחולל החמצן

אנשים רבים סובלים ממחלות שונות בדרכי הנשימה, לרבות מחלות ריאה חסימתיות כמו COPD, המחייבות אותם להיעזר במכשיר המספק חמצן נוסף עבורם. עד לפני מספר שנים, החולים נאלצו להשתמש במכונות ובשיטות מסורבלות שפגעו באיכות חייהם, כיום באמצעות פתרונות מתקדמים ויעילים יותר הם יכולים לקלוט כמות חמצן מוגברת הנחוצה עבורם, כך מצבם הרפואי נשאר יציב לאורך זמן והם זקוקים פחות לטיפול רפואי בגלל ירידה משמעותית בכמות החמצן הנקלטת בדם באופן טבעי.

 

מחולל חמצן

למי מתאים מחולל חמצן?

מחוללי חמצן ניידים או נייחים הם למעשה פיתוח חדשני ומתקדם של מכונות הנשמה, אך זהו מכשיר שאינו מחליף מכונת נשימה, אלא נועד רק לסייע לסובלים ממחלות ריאה וכלי נשימה. כך לדוגמה, מכשיר סיפאפ (CPAP) הוא פתרון מומלץ לסובלים מבעיות נשימה שונות, זהו גם פתרון המומלץ על ידי רופאים רבים בגלל יתרונותיו החשובים עבור המטופלים.

מחוללי חמצן מתאימים לחולים רבים הסובלים ממחלות ריאה חסימתית, ממחלות לב ומבעיות רפואיות נוספות. בין השאר זהו פתרון מומלץ לכל מי שסובל מבעיות כמו תסמונת דום נשימה בשינה, מיתר לחץ דם ריאתי, מפיברוזיס ריאתי, מ-CF בקרב ילדים ובני נוער ועוד.

המכשיר הומצא לראשונה בתחילת שנות האלפיים, במטרה לסייע לחולים הרבים הסובלים ממחלות נשימתיות ומבעיות בריאותיות נוספות אשר זקוקים לחמצן נוסף. לאורך השנים הטכנולוגיה השתפרה משמעותית וכיום ישנם מחוללי חמצן מתקדמים יותר, ביניהם גם דגמים של מכשירים ניידים קטנים וקלי משקל המאפשרים למטופל להסתובב בכל מקום באופן חופשי וליהנות משיפור משמעותי באיכות חייו וביציבות מצבו הרפואי.

איך זה עובד?

מחוללי חמצן שואבים אוויר מהסביבה ומפרידים ממנו את החמצן, ניתן לקבוע את רמת החמצן על פי המינון הנדרש לחולה. החמצן המרוכז מוזרם באמצעות צינורית דרך אפו של החולה. יש מגוון דגמים נייחים וניידים, לכן חשוב לבחור בדגם המתאים ביותר למצבו הרפואי של החולה ולתקציבו.

איזה סוגים של מחוליי חמצן קיימים?

כדאי לדעת כי ישנם שני סוגים עיקריים של מחוללי חמצן – נייד ונייח. מחולל חמצן נייד נחשב לפתרון המושלם לכל מי שזקוק לתוספת חמצן בנשימה ולאפשרות להתנייד בקלות מחוץ לבית, להמשיך לעבוד, לעשות קניות, לבקר משפחה וחברים וכדומה. יש מגוון דגמים ניידים לכן חשוב לקבל החלטה נכונה לאחר ייעוץ מקצועי הניתן על ידי נציגי השירות של חברה מקצועית ואמינה המשווקת דגמים איכותיים העומדים בכל התקנים המחמירים ביותר.

מכשיר נייד שוקל בין כמה מאות גרמים עד כשני קילוגרם, לרוב הוא מגיע עם תיק נשיאה, המכשיר פועל באמצעות סוללות, כאשר ישנם דגמים המספיקים לשימוש של שלוש שעות ולמעלה מכך, ניתן להטעין את המכשיר במהלך הנסיעה ברכב.

מחוללי חמצן נייחים מתאימים לשימוש ביתי, הספק החמצן שלהם גבוה יותר, הם פועלים בשקט ומשפרים משמעותית את איכות חייהם של המשתמשים במכשיר. כדאי לרכוש דגם אמין ואיכותי הכולל סוללות גיבוי למקרה של הפסקת חשמל ממושכת, מומלץ לבחור דגם נייח עם גלגלים כדי לנוע בחופשיות בבית.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button