מה הקשר בין אי ספקת לב לבעיות חמצן בגוף

מצב רפואי כרוני של אי ספיקת לב מתאר תופעה בה שריר הלב לא מזרים דם בצורה הנדרשת. לרוע המזל, לא ניתן לפתור את הבעיה של אי ספיקת לב, אך ניתן לשפר את התסמינים הנלווים לתופעה וכך לסייע לסובלים ממנה לחיות חיים איכותיים יותר כמו פעילות גופנית, שינויים בהרגלים תזונתיים דוגמת הפחתת נתרן, ירידה במשקל, ניהול לחץ ואספקת חמצן.

חשוב מאוד להיות ערניים בנוגע לתסמינים שיכולים להצביע על אי ספיקת לב. אלה משתנים מחולה לחולה, אבל לרוב כוללים דופק מהיר או לא סדיר, צורך מוגבר במתן שתן במיוחד בשעות הלילה, נפיחות בבטן, עייפות ובצקות באזור הקרסוליים, עלייה במשקל בעקבות אגירת נוזלים, כאבים בחזה וכן בעיות קוצר נשימה.

גורמים שיכולים להוביל לתופעה של אי ספיקת לב קשורים פעמים רבות ללחץ דם גבוה, סוכרת, השמנת יתר, מחלת עורקים וכדומה.

מה הקשר בין אי ספיקת לב לבעיות חמצן בגוף?

הבעיה המרכזית באי ספיקת לב זה שהגוף שזקוק לחמצן כאמצעי הישרדותי לא מקבל את אספקת החמצן לה הוא זקוק ומחסור בחמצן יפגע בתפקוד של הגוף.
רמות חמצן נמוכות בדם עלולות להוביל להיווצרות בעיות כמו קוצר נשימה, כאבי ראש, נפחת ריאות, דום נשימה בשינה, זיהומים בדרכי הנשימה, אנמיה. מחסור בחמצן יכול לפגוע גם מבחינה קוגניטיבית, לעכב החלמה וריפוי של פצעים ולהחליש את המערכת החיסונית.

כיצד ניתן לטפל בבעיות חמצן בגוף?

הסובלים מאי ספיקת לב זקוקים לאספקת חמצן קבועה על מנת למנוע מצב של מחסור בחמצן. רופאים מודדים את רמות החמצן ולפי זה יכולים להבחין שיש בעיה בחמצן ולהמליץ למטופלים על פתרונות של מתן חמצן בהתאם לבעיה או לצרכים הייחודיים. כדי לטפל באי ספיקת לב שגרמה לבעיות בחמצן יש לקבל אספקה שוטפת של חמצן.

טיפול בחמצן נחשב לטיפול בטוח כשיש אפשרות לבקר בתאי לחץ וכן להצטייד במחוללי חמצן ביתיים ואפילו ניידים. תאי לחץ בהם מוזרם 100% חמצן בלחץ גבוה ביחס לתנאים רגילים מאפשרים את ספיגת החמצן ישירות לאזורים שמתקשים בקבלת חמצן בדרך אחרת או חסומים. עם זאת, שהייה בתא לחץ היא עסק יקר ולא נגיש כמו מכשירי אספקת חמצן.

הבשורות המעודדות הן שקיימים אמצעים שונים לספק חמצן לסובלים מהבעיה כמו למשל, חמצן המגיע במיכל מתכתי סוג של טנק חמצן או רכז חמצן ששואב חמצן ישירות מהאוויר וכך לא צריך לדאוג שהחמצן יאזול ועל אף משקלו הכבד הוא מגיע כמכונה עם גלגלים כך שניתן לשנע אותו ממקום למקום.

כיום הודות לפיתוחים מתקדמים כבר ניתן למצוא מחוללי חמצן קומפקטיים יחסית, למשל, עד 3 ליטרים שמתאימים גם לטיולים ונסיעות ופועלים בטכנולוגיית פולסים למשך שעתיים ושוקלים מעט יחסית, בין 2-3 ק"ג ויש גם אפשרות לרכוש סוללה חיצונית שיכולה להטעין את המכשיר ל-4 שעות נוספות. כמו כן, ניתן למצוא מחוללי חמצן ניידים ושקטים שמתאימים לפעילות יום ולילה ומאפשרים זרימה רציפה של חמצן בפולסים. מערכת זו מתוחזקת באמצעות מינון פולסים עקבי עבור כל נשימה ומשקל המחולל ללא קילוגרם הוא 6.5 וניתן לחבר אותו למקור מתח חשמלי.

חשוב מאוד לאבחן מצב של אי ספיקת לב אצל קרדיולוג ולהתייעץ עם הקרדיולוג כיצד לטפל ולהיעזר במחוללי חמצן כטיפול משלים לקבלת החמצן הנדרש ולדאוג לכללי בטיחות כמו הרחקת המחולל מאש גלויה ואחסון נאות של המוצר ושימוש על פי ההוראות. אל תתפשרו על איכות ורכשו מחוללי חמצן שעומדים בתקנים המחמירים ובסטנדרטים של איכות.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button