מה ההבדל בין מכשיר סיפאפ לביפאפ?

רוצים לדעת מה ההבדל העיקרי בין מכשיר סיפאפ לבין מכשיר ביפאפ? איזה מכשיר מתאים לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים? מה התפקיד של מכשיר סיפאפ ולמי מיועד השימוש במכשיר ביפאפ? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם

חולים הסובלים מבעיות רפואיות וזקוקים לסיוע נשימתי בדרך כלל מקבלים המלצה מרופא מומחה להשתמש במכשור רפואי ייעודי כמו סיפאפ או ביפאפ. שני המכשירים הרפואיים מיועדים לשימוש ביתי ומתאימים לחולים הזקוקים לסיוע נשימתי, לדוגמה חולים המאובחנים בתסמונת דום נשימה בשינה או במחלת ריאה חסימתית כמו COPD.

cpap אוטומטי חברת ויינמן פריזמה 20A

ההבדל בעיקרי בין שני המכשירים הרפואיים

ההבדל העיקרי בין מכשיר סיפאפ למכשיר ביפאפ הוא מטרת השימוש וטווח הלחצים שכל מכשיר מספק. באופן כללי, מכשיר סיפאפ, באנגלית cpap, מיועד לחולים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה. מכשיר סיפאפ נחשב כיום לפתרון גם עבור אנשים הסובלים מנחירות קשות וחזקות. המכשיר מחייב חבישת מסיכה המכסה את הפה והאף, מכשיר סיפאפ מזרים אוויר בלחץ חיובי קבוע כדי לשמור על דרכי האוויר העליונות פתוחות במהלך השינה בלילה ולמנוע את היקיצות המרובות ותסמיני התופעה.

כדאי לדעת כי מכשיר סיפאפ (cpap – Continuous Positive Airway) נחשב לפתרון המומלץ על ידי הרופאים לתסמונת דום נשימה בשינה, המכשיר מחליף את הניתוחים שבוצעו בעבר הלא רחוק והוא מקל על תסמיני תסמונת דום נשימה בשינה ומאפשר למטופל לישון היטב וליהנות מאיכות חיים טובה יותר. יש לעבור אבחון מקצועי על ידי רופא מומחה לאף אוזן גרון, המומחה מפנה את המטופל לבדיקה במעבדת שינה ובהתאם לתוצאות הבדיקה הוא ימליץ על מכשיר סיפאפ. יש להסתגל לשינה עם מסיכה על הפנים, ובהתאם לצורך כדאי להוסיף למכשיר הרפואי גם מעשיר לחות כדי למנוע את תופעת היובש בחלל הפה והגרון לאחר השינה עם מסיכה.
מכשיר ביפאפ, בדומה למכשיר סיפאפ, נועד להזרים אוויר בלחץ חיובי, עם זאת המכשיר הייעודי פועל בשתי דרגות לחץ. המכשיר מזרים אוויר בלחץ חיובי גבוה בזמן השאיפה כדי לאפשר לאוויר להגיע בקלות לריאות, ובזמן הנשיפה המכשיר מזרים אוויר בלחץ נמוך משמעותית כדי להקל על נשיפת האוויר החוצה מהריאות. טווח הלחצים של מכשיר ביפאפ גדול יותר בהשוואה לטווח הלחצים של מכשיר סיפאפ, לכן המכשיר מתאים בעיקר לחולים המאובחנים במחלות ריאה חסימתיות כמו COPD.

למעשה, מכשיר ביפאפ הוא מכשור רפואי תומך נשימה, המכשיר מתאים לשימוש ביתי וכך החולה יכול לשהות בביתו במקום שהייה ממושכת בבית חולים ושימוש במכונות הנשמה או שימוש במכשיר רפואי אחר.

מכשיר סיפאפ מבית היי מדיקל

חברת היי מדיקל מתמחה ביבוא ושיווק מכשור רפואי איכותי ואמין בתחום הנשימתי, החברה משווקת מגוון מכשירי cpap מתוצרת מותגים מובילים בעולם. נציגי החברה יסייעו לכם לבחור מכשיר סיפאפ המותאם למצבכם הרפואי, השימוש במכשיר מיועד לחולים בתסמונת דום נשימה בשינה ומחייב מסיכה על הפנים. השירות כולל הדרכה מקצועית והתקנה בבית הלקוח, וניתן לקבל את המכשיר לתקופת התנסות ללא עלות.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button