מה ההבדל בין מחולל חמצן נייד לנייח?

מחולל חמצן הוא מכשיר ייעודי המסוגל לספוח חמצן מהאוויר בסביבה, לסנן ולדחוס את החמצן ולהזרימו ישירות למערכת הנשימה של המשתמש. מחולל חמצן הוא פיתוח טכנולוגי מתקדם של מכונות ההנשמה אך המכשיר החשמלי אינו מיועד להחליף מכונת הנשמה, המחולל נועד לסייע למטופלים במצבים של מחלה נשימתית מסוימת ולמטופלים הסובלים מבעיה רפואית הגורמת לקשיי נשימה. בעזרת מחולל חמצן נייח או נייד המטופל מסוגל לנשום היטב וליהנות מאיכות חיים טובה יותר.

מה ההבדל בין מחולל חמצן נייד לנייח?

ההבדל העיקרי בין מחולל חמצן נייח לנייד הוא יכולת ההתניידות עם המכשיר. מחולל חמצן נייח מחייב חיבור קבוע לחשמל, זהו מכשיר ביתי המסייע למשתמש כאשר הוא שוהה בדירה או במקום סגור אחר, המכשיר יחסית גדול ומסורבל אך ניתן להזיז אותו בקלות ברחבי הדירה כדי לשהות בחדרים השונים ולקבל סיוע לנשימה.
מחולל נייד כשמו כן הוא, זהו מכשיר חשמלי קומפקטי לסיוע נשימתי, מידותיו קטנות וניתן לקחת את המחולל ממקום למקום ללא כל בעיות. את המחולל הנייד אפשר להטעים בזמן הנסיעה ברכב, אפשר לטוס איתו לחו"ל, לצאת לחופשות בארץ, לצאת לסידורים, לבקר משפחה וחברים ולמעשה המטופל יכול לשמור על אורח חייו כמעט כרגיל.
מחולל חמצן נייח הוא מכשיר אמין אך החיסרון העיקרי שלו הוא הגבלת מרחב המחיה של המטופל. חשוב לדעת כי דגמים איכותיים של מחוללי חמצן ניידים אינם נופלים ברמתם ובאיכותם ממחוללי חמצן נייחים, לכן כיום רבים בוחרים במכשיר הנייד. עם זאת, חשוב להדגיש כי מחולל חמצן נייח מזרים חמצן באופן קבוע וללא הפסקה בעוד שמחולל חמצן נייח נכנס לפעולה כאשר המשתמש נושם כדי לחסוך זמן סוללה, לכן יש מקרים בהם המחולל הנייד לא מתאים, בעיקר אם המשתמש לא מסוגל לשאוף אוויר באופן עצמאי.

מה עדיף – דגם נייד או נייח של מחולל חמצן?

אם גם אתם זקוקים למחולל חמצן בגלל מחלה נשימתית או בעיה רפואית אחרת, עליכם לקבל החלטה האם לבחור במחולל חמצן נייח או נייד. מחולל חמצן נייד יאפשר לכם להתנייד בקלות מחוץ לבית ולשמור על שגרת חיים כמעט מלאה, לרבות חופשות, טיסות, סידורים וביקורי משפחה וחברים. עם זאת, הדגם הנייד לא מתאים לכל המטופלים, ואם אתם מתקשים לשאוף אוויר לבטח הרופא ימליץ לכם על מחולל חמצן נייח ורק כאשר אתם יוצאים מהבית לזמן מוקצב עליכם להשתמש בדגם הנייד.

לכן, בעת רכישת מחולל חמצן עליכם להתייחס להמלצת הרופא, למצב הבריאותי שלכם, לאורח החיים ולהבדלים בין הדגמים הניידים והנייחים. מומלץ לפנות לחברה המייבאת ומשווקת מחוללי חמצן של מיטב המותגים לצורך ייעוץ ובחירת המכשיר המתאים ביותר למצבכם ולתקציבכם.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button