מהם ההבדלים בין מכשיר סיפאפ למכשיר ביפאפ

חולים הזקוקים לסיוע נשימתי בגלל בעיות רפואיות שונות, לדוגמה תסמונת דום נשימה בשינה או מחלת ריאה חסימתית כגון COPD יכולים כיום לקבל מענה מקצועי באמצעות מכשירים מתקדמים לסיוע נשימתי בביתם, לרוב תוך השתתפות של קופת החולים בעלות המכשיר המתאים עבורם. מאחר ורבים באוכלוסייה סובלים מהפרעות נשימה וממחלות ריאה חסימתית, כדאי לדעת כי יש בשוק שני מכשירים יעילים וביתיים הנקראים סיפאפ וביפאפ, וחשוב לדעת מהם ההבדלים בין שני המוצרים ולמי מתאים כל אחד מהם

מכשירי סיפאפ - CPAP

מכשירי סיפאפ - CPAP

cpap אוטומטי חברת ויינמן פריזמה 20A

למי מתאים מכשיר סיפאפ?

מכשיר סיפאפ, באנגלית cpap, נחשב כיום לפתרון המומלץ לכל מי שסובל מתסמונת דום נשימה בשינה ומנחירות קשות בלילה. יש מגוון דגמים של מכשירי סיפאפ, ביניהם דגמים ניידים וקומפקטיים שאפשר לקחת לכל מקום, גם לחופשות בארץ ובחו"ל. מכשיר סיפאפ מזרים אוויר בלחץ חיובי קבוע או משתנה, בהתאם לדגם המכשיר, במטרה לשמור על מעברי האוויר פתוחים ולאפשר למטופל לנשום היטב ולישון ללא יקיצות מרובות.
מטופלים המשתמשים במכשירי cpap חייבים להסתגל לשינה עם מסכה על הפנים, לכן נדרשת תקופת הסתגלות, ויש מקרים בהם הרופא ימליץ למטופל שלא הצליח להסתגל למכשיר סיפאפ, לעבור לשימוש במכשיר ביפאפ.
כדאי לדעת כי מכשירי סיפאפ מונעים טיפולים פולשניים, הם יעילים ואפקטיביים, והרופאים ממליצים עליהם לכל המטופלים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה.

למי מתאים מכשיר ביפאפ?

מכשר ביפאפ, באנגלית (BiPAP (Bilevel Positive Airway Pressure פועל באופן דומה ל- מכשיר הסיפאפ, המכשיר מזרים אוויר בלחץ חיובי דרך המסכה המולבשת על הפנים, אך הוא מייצר שתי רמות של לחץ אוויר חיובי. המכשיר מזרים אוויר בלחץ חיובי גבוה כאשר שואפים, ולחץ חיובי נמוך בנשיפה.
מכשיר ביפאפ מיועד בעיקר לחולים הסובלים ממחלות ריאה חסימתיות, לדוגמה COPD. המכשיר מזרים אוויר בלחץ גבוה יותר לריאה כדי לגרום לאוורור יעיל יותר ולהוצאת הנוזלים הכלואים בריאה החוצה. למעשה, מכשיר ביפאפ מוגדר כמכשיר תומך נשימה לשימוש ביתי, כך המטופל לא צריך לשהות בבית חולים ולהיות מחובר למכונת הנשמה או למכשיר אחר.

הבדלים עיקריים בין שני המכשירים

כאמור, מכשירי סיפאפ וביפאפ מיועדים לשימוש ביתי, למרות שניתן למצוא מכשירי ביפאפ גם בבתי חולים בגלל יעילותם. ההבדלים העיקריים בין מכשירי סיפאפ לביפאפ הם מטרת השימוש וטווח הלחצים:
• במכשיר סיפאפ טווח הלחצים נמוך יותר, 4-20 ס"מ/מים, לכן הוא מתאים בעיקר לטיפול בתסמונת דום נשימה בשינה.
• טווח הלחצים במכשיר ביפאפ גבוה יותר בהשוואה למכשירי סיפאפ, 4-35 ס"מ/מים, והמכשיר מתאים בדרך כלל למטופלים הסובלים ממחלת ריאה חסימתית.
יש מקרים בהם הרופא המליץ להשתמש במכשיר סיפאפ אך המטופל לא הצליח להסתגל אליו, ובגלל אי הסתגלות הרופא יכול להמליץ למטופל לעבור למכשיר ביפאפ כיוון שהנשימה קלה יותר ולא צריך להתמודד עם נשיפת האוויר נגד לחץ קבוע של אוויר המוזרם פנימה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button