למי אסור לקחת מגנזיום ולמה?

מגנזיום הוא מינרלי חיוני הנחוץ לתפקוד תקין של מערכות ותאי הגוף. בין היתר מגנזיום קריטי וחיוני לבניית עצמות הגוף, ויסות הפעילות של מערכת השרירים ומערכת העצבים, שמירה על קצב לב תקין, ויסות רמת הסוכר, חיזוק המערכת החיסונית, פעילות תקינה של מערכת העיכול, מניעת הפרעות שינה ועוד. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם חייבים לנקוט משנה זהירות ולהתייעץ עם רופא מומחה לפני נטילת תוסף מגנזיום. 

למי אסור לקחת מגנזיום? מהן המגבלות בנטילת תוסף מגנזיום? מה הסיכון בנטילת מגנזיום עם תרופות אחרות? מה לעשות אם צריך מגנזיום כדי לישון טוב? המומחים של חברת היי מדיקל הכינו כתבה בנושא.

 

מהן המגבלות בלקיחת מגנזיום?

כאמור, למגנזיום יש חשיבות ותפקיד מכריע במגוון תפקודים של גוף האדם, וידוע כי המינרל חיוני ביותר מ-300 תגובות של אנזימים, והוא ממלא תפקיד חשוב גם בשמירה על תפקוד השרירים והעצבים והוא תומך במערכת החיסונית. במקרים רבים, אנשים מפיקים תועלת מנטילת תוסף מגנזיום, במיוחד אנשים שנמצאים בסיכון למחסור במינרל בגלל תזונה לקויה, נטילת תרופות או הפרעות שונות במערכת העיכול.

לכן, חשוב שכל אדם יכיר את המגבלות החלות על לקיחת תוספי מגנזיום, ויש מטופלים שאסור להם לקחת מגנזיום, למשל חולים עם מחלת כליות, אנשים הסובלים ממחלות לב ואנשים שנוטלים תרופות שונות וספציפיות כמו תרופות לדילול דם, חומרים משתנים ועוד.

בנוסף לזאת, המגנזיום אינו מומלץ למי שסובל מבעיות כמו לחץ דם נמוך מאחר שהמינרל מרחיב את העורקים ומביא לירידה נוספת בלחץ הדם לכן עלולים להתעלף, ואין ליטול את תוספי המגנזיום אם סובלים מסחרחורות, שלשול, חולשה גופנית כללית, ירידת סוכר בדם (היפוגליקמיה) ופוטסיום גבוה בדם.

ראוי לציין כי הרמה היומית המומלצת של מינרל המגנזיום היא כ-420 מ"ג לגברים וכ-320 מ"ג לנשים. עם זאת, הרופאים מגבילים את הצריכה היומית של תוסף מגנזיום לרמה המותרת שעומדת על 350 נ"ג מגנזיום בלבד. לכן, ניתן להשלים את הכמות היומית באמצעות תזונה נכונה ועשירה במזונות המכילים מגנזיום.

 

האם יש סכנה בנטילת תרופות אחרות?

בהחלט כן. נטילת מגנזיום עלולה לגרום לתופעות שליליות בגלל אינטראקציה עם תרופות אחרות, ובמיוחד תרופות משתנות, סוגים מסוימים של אנטיביוטיקה ותרופות לדילול הדם וליתר לחץ דם.

למי אסור לקחת מגנזיום? אם אתם נוטלים תרופות שונות עליכם לבדוק האם יש להן אינטראקציה עם תוסף המגנזיום, מאחר שהמינרל נוטה להפחית את לחץ הדם ואין לקחת את התוסף יחד עם תרופה ללחץ דם גבוה, אחרת לחץ הדם עלול להיות נמוך מדי. כמו כן, אין לקחת מגנזיום בשילוב תרופות שנועדו להרפיית שרירים, תרופות לדילול דם, תרופות שונות לסוכרת וכן תרופות המיועדות למחלות שונות במערכת העיכול, בעיקר מחלות בכליות. גם אם אתם נוטלים תרופות לטיפול במחלות כרוניות עליכם להתייעץ עם רופא מומחה מאחר שהתוסף עלול להשפיע לרעה על יעילות התרופה הכרונית.

 

מה עושים אם צריכים מגנזיום כדי לישון טוב?

מחקרים שונים הוכיחו כי נטילת מגנזיום מסייעת לאנשים הסובלים ממגוון הפרעות שינה, כלומר הקשר בין מגנזיום לשינה הוכח וניתן לישון טוב יותר אם נוטלים את התוסף. המגנזיום נכלל בסל התרופות וניתן לבקש מהרופא מרשם רפואי לתוסף. לאחר שהבנו למי אסור לקחת מגנזיום, נשאלת השאלה מה לעשות אם צריכים לקחת מגנזיום לפני השינה כדי לישון היטב בלילה. ובכן, במצב זה יש לפנות לייעוץ רפואי לפני לקיחת מגנזיום, ויש לבדוק האם קיימת אינטראקציה עם תרופות אחרות שלוקחים.

למידע נוסף אנא צרו קשר עם חברת היי מדיקל – החברה המובילה בישראל ליבוא ולשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button