כיצד לבחור את מחולל החמצן המתאים לכם?

מחולל חמצן הוא מכשיר המסוגל להשתמש באוויר הקיים בחדר כדי לבודד ממנו את החמצן ולהעבירו למשתמש באמצעות מסיכה ייעודית. המכשיר הראשון הומצא בתחילת שנות האלפיים, בתחילת הדרך מחוללי חמצן היו קיימים רק בגרסה נייחת ויועדו לשימוש ביתי, אלו היו מכשירים מסורבלים וגדולים. כיום ישנם דגמים קומפקטיים לשימוש בבית המבטיחים ניידות קלה ונוחה וישנם דגמים ניידים במשקל קל המאפשרים למשתמשים לצאת מהבית ללא חשש וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר.

הדגמים החדשים הנמכרים או מושכרים משפרים באופן משמעותי את איכות חייהם של מטופלים רבים. כיום אפשר להתנייד עם מחוללי חמצן נייד לכל מקום, לכן המטופל יכול לבלות מחוץ לביתו, לצאת לסידורים שונים ולקניות, לנהוג ברכב, להגיע לבדיקות ולטיפולים, לטוס לחו"ל, לצאת לחופשות ארוכות וכדומה.

 

מכשיר Transcend CPAP

טיפים לבחירת מחולל חמצן

כדי לקבל החלטה איזה מחולל חמצן מתאים עבורכם עליכם לקבל המלצה ראשונית מהרופא המומחה. כדאי לדעת כי ישנם שני סוגים עיקריים של מחוללי חמצן:

 

מחולל חמצן נייח

מכשיר נייח מחייב חיבור קבוע לתקע חשמל, המכשיר מאפשר מעבר בין החדרים כיוון שהוא מגיע עם גלגלים, לאחר מעבר לחדר אחר יש לחבר את המחולל לתקע חשמל. המחולל מבודד חמצן מהאוויר בחדר ומעבירו למשתמש באמצעות מסיכה.

 

מחולל חמצן נייד

מכשיר נייד מאפשר למשתמש לבלות מחוץ לביתו כמעט בכל מקום, אפשר להטעין את המכשיר גם בזמן הנסיעה באמצעות חיבור למצית המותקן במכונית. מחולל חמצן נייד מהווה פתרון מצוין לחולים רבים, הוא מאפשר להם לשמור על שגרת חיים רגילה, לטוס לחופשות ולביקורים בחו"ל, לצאת לחופשות בארץ עם המשפחה, לבלות בקניונים, לצאת לסידורים ולהגיע לטיפולים ולבדיקות. זהו מכשיר קומפקטי במידות קטנות, הוא קל לנשיאה, ויש דגמים מתקדמים הפועלים עד כ-10 שעות ברציפות.

כדאי לדעת כי יש היצע גדול של מחוללי חמצן, זהו שוק הנמצא במגמת התפתחות וכיום יש מגוון מכשירים ניידים ונייחים, לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת. כדי לקבל החלטה ועל מנת לבחור במחולל חמצן המתאים עבורכם כדאי להתייחס לגורמים הבאים:

  • מכשיר נייד או נייח בהתאם לצורך שלכם.
  • המלצה של הרופא המומחה.
  • הספק המכשיר.
  • משקל המכשיר ומידותיו, במיוחד למי שמעוניין במחולל חמצן נייד.
  • אורך חיי הסוללה.
  • סוג הבעיה הרפואית ממנה סובלים.
  • מחיר המכשיר או עלות ההשכרה.
  • נוחות השימוש והתפעול.
  • צרכים אישיים שונים.

 

בנוסף, כדאי לבחון אפשרות לקבלת החזר כספי מקופת החולים אליה משתייכים. מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומובילה המתמחה ביבוא ושיווק מכשור רפואי מתקדם, אמין ואיכותי. יש מגוון רחב של מחוללי חמצן ניידים ונייחים, לכן חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מנציגי החברה, לאחר חוות דעת רפואית. 

נציגי החברה יסייעו לכם לבחור בדגם המתאים ביותר עבורכם, הן מבחינת התאמה למצבכם הרפואי והן לצרכים אישיים כמו ניידות, משקל ומידות המכשיר.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button