כיצד בוחרים מסכת CPAP?

לפני הכול, נפתח ברקע מקדים:

כאחד מכל 20 אנשים ברחבי העולם, מתמודד עם בעיית דום נשימה במהלך השינה. בעיה זו, שנקראת בעגה המקצועית 'תסמונת דום נשימה חסימתי בשינה' (או Sleep Apnea), היא אחת מגורמי התחלואה המרכזיים ברמה הגלובלית. פרט להפסקות נשימה בזמן השינה, בעיה זו גורמת גם לחוסר ריכוז ולתשישות גבוהה העלולים להוביל לתאונות דרכים. בנוסף, היא גם מגבירה את הסיכונים ללקות במחלות לב וכלי דם, ואף יכולה לגרום לשבץ מוחי.

תסמונת דום הנשימה, גורמת לשיבוש שגרתם של עשרות אלפי אנשים בישראל. החל מהפסקות נשימה הפוגעות באיכות שנתם וחייהם, ועד למצב בו נחירותיהם הקולניות משפיעות על איכות שנתם וחייהם של אחרים.

מסכת סיפאפ נחירונים Opus 360

הפתרון לבעיית דום הנשימה בשינה – מסכת CPAP

לפני מספר שנים, הצליחו מדענים לפתח מכשיר מיוחד המסייע בהתמודדות עם בעיית דום הנשימה במהלך השינה. המכשיר שנקרא מסכת CPAP, מבצע דחיסת אוויר בלחץ ומונע בדרך זו את התמט הנוצר בדרכי האוויר. חשוב לציין כי קיים מגוון נרחב של פתרונות CPAP: מסכה לאף, מסכה לפנים וגם מסכת נחיריים.

השאלה הנשאלת כעת, היא כיצד ניתן לבחור במסכת CPAP שתתאים בדיוק עבורכם?

ובכן, קודם כל כדאי לדעת כי מסכת CPAP יכולה להגיע במגוון גדלים: מידה קטנה (small), מידה בינונית (medium), מידה גדולה (large) ומידה גדולה במיוחד (extra large). הבחירה במסכה כזו או אחרת, תהיה תלויה כמובן במשתמש עצמו. היא צריכה להיות נוחה ברמת ההתאמה האישית – הן בסוג המסכה והן במידותיה. במידה ואתם מעוניינים להתחיל ולהשתמש במסכת CPAP, ואינכם בטוחים בנוגע לסוג או למידה שיתאימו בדיוק עבורכם, תוכלו להתייעץ עם גורם מקצועי מתאים – שיוכל להמליץ לכם על המסכה שתתאים לכם בדיוק.

לסיכומו של דבר, מסכות CPAP יכולות לשפר פלאים את ההתמודדות עם בעיית דום הנשימה החסימתי בשינה. לכן, חשוב כי ההתאמה אליכם תהיה מדויקת הן מבחינת סוג המסכה והן מבחינת מידותיה.             

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button