כדורי שינה ללא מרשם – כל מה שצריך לדעת

האם גם אתם מתקשים להירדם בלילה? סובלים מקושי להירדם בלילה ולא מסוגלים ללכת לישון בלי לקחת כדור שינה? סובלים מנדודי שינה ומחפשים כדורי שינה ללא מרשם מהרופא? ובכן, המומחים של היי מדיקל הכינו בדיוק בשבילכם מדריך בנושא כדורי שינה בלי מרשם מרופא המשפחה או מרופא מומחה אחר. 

נשאלת השאלה האם כדורי שינה ללא מרשם הם הפתרון הנכון והמתאים ביותר עבורכם. כדאי לדעת כי על פי נתוני משרד הבריאות כ-30% מהישראלים סובלים בשלב זה או אחר במהלך חייהם מנדודי שינה, כלומר ממצב שבו פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע הם חווים קשיים בהירדמות או מיקיצה מוקדמת או מיקיצות רבות במהלך השינה בלילה.

בשנת 2017 בוצע סקר מקיף בישראל במטרה לבדוק כמה מהישראלים נוטלים כדורי שינה, הסקר גילה כי 45% מהמשתתפים נוטלים כדורי שינה באופן קבוע וכמעט מידי לילה, כאשר רק 7% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם נוטלים כדורי שינה במרשם רפואי (30% בקרב מבוגרים מעל גיל 65). לכן, מדובר בתופעה רחבה מאוד בציבור, ורבים מהישראלים אינם מודעים לסכנות ולתופעות הלוואי של כדורי השינה, לרבות התמכרות, הפרעות נשימה, הפרעות עיכול, הפרעות זיכרון וקשב ועוד.

יש לציין כי כדורי השינה עם מרשם הם לרוב חזקים מאוד ומיועדים לטווח הקצר, לעומת כדורי השינה שניתן לרכוש בבתי המרקחת וברשתות הפארם ללא צורך במרשם, ולפעמים הכדור ללא מרשם עדיף על כדור השינה החייב במרשם על ידי רופא. במדריך זה המומחים שלנו עונים על שאלות נפוצות כמו האם כדאי ליטול כדור שינה בלי מרשם? מתי כדאי לפנות לרופא? איך לבחור כדור שינה איכותי ויעיל? איך יודעים כי סובלים מהפרעת שינה? האם יש טיפולים אלטרנטיביים? ועוד.

 

כמה כדאי ליטול כדורי שינה ללא מרשם?

רוב האנשים יחוו בשלב זה או אחר בחייהם הפרעות שינה שכיחות כמו נדודי שינה (אינסומניה). יש סיבות רבות ומגוונות לתופעת נדודי השינה בלילה, למשל לחץ נפשי, מחלות כרוניות, תופעות לוואי של תרופות, טראומה ועוד.

מאחר שהשינה חשובה ונחוצה לבריאות האדם, אין טעם לסבול וכיום יש ברשתות הפארם ובבתי המרקחת מגוון תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם המיועדות בדיוק למצבים שבהם אנחנו מתקשים לישון טוב בלילה. מעבר לכדורי השינה יש גם צמחי מרפא וטיפולים אחרים שיכולים לסייע כמעודדי שינה איכותית ורציפה כל הלילה.

כאשר סובלים מנדודי ומקשיי שינה חולפים ונקודתיים, אין צורך למהר לרופא המשפחה או לרופא מומחה. אם חווים בעיות שינה נקודתיות הנמשכות בדרך כלל מספר ימים בלבד או כמה שבועות ספורים ניתן ליטול ללא חשש כדורי שינה חזקים ללא מרשם מהרופא, אך כאשר סובלים מנדודי שינה כרוניים חשוב לפנות לרופא לצורך ייעוץ מקצועי, בדיקות והחלטה על המשך הטיפול.

 

כדורי שינה נפוצים ללא מרשם

טו-נייט

תרופה ללא מרשם המיועדת להקלה בהפרעות שינה זמניות. כל טבלית של טו-נייט מכילה 25 מיליגרם של Doxylamine Succinate, זו תרופה נפוצה ופופולרית המסייעת להירדם בקלות בלילה.

 

נרבן

נרבן (Nervven) היא תרופה הרגעת טבעית ללא מרשם המיועדת לטיפול במתח ועצבנות, התרופה מרגיעה את העצבים במצבי מתח ועצבנות, ובנוסף היא משרה שינה ורבים משתמשים בה כדי להירדם בקלות בלילה ולישון היטב.

 

סליפ אייד

טבליות ללא מרשם המיועדות לבליעה ולטיפול מקבל במקרים של הפרעות שינה זמניות. כל טבלית מכילה 25 מיליגרם של Doxylamine Succinate (מרכיב פעיל).

 

מדיטק קלמנרבין

תרופת להרגעה ולהשריית שינה, ללא מרשם מרופא. התרופה יעילה במצבים של מתח ועצבנות יתר, והיא מקלה על השינה בלילה.

 

דורמינול לילה

תרופה ללא מרשם המבוססת על נוסחה טבעית לשינה טובה ורציפה בלילה. התרופה משרה שינה במקרים כמו קשיי הירדמות והפרעות שינה.

 

רלקסין

רלקסין לייף מיועדת להרגעה במצבי מתח, עצבנות ונדודי שינה. כל טבלית של כדורי שינה ללא מרשם מסוג רלקסין מכילה Valerian dry extract 500 mg. התרופה מרגיעה את מערכות הגוף והינה על בסיס צמחי בלבד.

 

סונגה נייט

תרופה ללא מרשם המכילה תמציות טבעיות. סונגה נייט מיועדת להרגעה במצבי מתח ועצבנות והיא משרה שינה במצבים של קשיי הירדמות.

 

פלוריש תמצית ולריאן

תמצית טבעית המכילה Valerian dry extract  בשיעור של 2.5%. התמצית מרגיעה את הגוף ומשרה שינה.

 

איך בוחרים את הטוב ביותר?

כל אדם בכל גיל חייב להקפיד על שינה איכותית, כיון ששינה טובה בלילה חיונית לבריאות הפיזית והנפשית. הרופאים ממליצים לכולנו לישון בין 7 ל-9 שעות שינה ביממה, אך ידוע כי רוב האנשים אינם ישנים מספיק שעות וכי רוב האוכלוסייה סובלים בשלב מסוים בחייהם מתופעות כמו נדודי שינה.

לכן, אם אתם חווים הפרעות שינה ואינם מצליחים להירדם בלילה – אין טעם לסבול ולסכן את בריאותכם, וכיום אפשר לבחור בין כדורי שינה בלי מרשם לבין כדורי שינה המחייבים מרשם מרופא.

ברשתות הפארם ובבתי המרקחת ניתן למצוא גם מגוון גדול של כדורי שינה חזקים ללא מרשם, אלו תרופות המיועדות לטיפול בהפרעות שינה נקודתיות ולא במצבים כרוניים. ברוב הכדורים ללא מרשם המיועדים לקשיי שינה יש חומרים פעילים כמו אנטי היסטמינים, ונטילת הכדור מורידה את רמת ההיסטמין בגוף שידוע כחומר מעורר.

חשוב לציין כי היעילות של כדורי שינה חזקים ללא מרשם משתנה בין משפחת התרופות השונות והאפקט על הכדור משתנה בין אנשים שונים. בדרך כלל כדורי שינה ללא מרשם רופא משפיעים על זמן ההירדמות ומקלים על האדם להירדם. יחד עם זאת, יש כדורי שינה המקצרים את שלב ה-REM, כלומר שלב השינה העמוקה, ובנוסף חלק מהתרופות ללא מרשם גורמות להתפתחות סבילות אצל האדם לכן צריך להגדיל את המינון כדי שהתרופה תשפיע ותהיה יעילה.

לכדורי השינה הנפוצים (ללא מרשם) יש לא מעט תופעות לוואי, לכן חשוב לעיין בדף ההנחיות והמידע המצורף לחבילה, לדווח לרופא במקרה של תופעות לוואי ומומלץ לבחור כדורי שינה המיוצרים על ידי מותג מוכר, עדיך להתייעץ עם הרוקח.

 

האם כדאי לפנות לגורם רפואי לפני?

כאשר סובלים מהפרעות או מקשיי שינה נקודתיים, לדוגמה בתקופה לחוצה בחיים, בעת מעבר דירה או החלפת עבודה, בתהליכי גירושין וכדומה, אפשר לרכוש בבית מרקחת כדורי שינה ללא מרשם. אם סובלים מקשיי שינה שאינם

חולפים או מנדודי שינה כרוניים – מומלץ לפנות לרופא כדי לבדוק מה מקור הבעיה ולקבל טיפול מתאים.

 

איך יודעים שמדובר בהפרעת שינה?

התסמינים המוכרים של הפרעת שינה כרונית הם קושי להירדם בלילה, שינה לא רציפה עם יקיצות רבות, יקיצה מוקדמת בבוקר, עייפות ותשישות גם לאחר שינה כל הלילה, נחירות חזקות בלילה, קשיי ריכוז ותפקוד בשעות היום ועוד.

 

אילו דברים נוספים יוכלו להקל עליכם?

אם אתם מעדיפים לא לקחת כדורי שינה חזקים ללא מרשם או כדורי שינה עם מרשם ניתן לשקול את הטיפולים הבאים:

  • טיפולים אלטרנטיביים כמו יוגה, דיקור סיני, הרפיה, דמיון מודרך ומיינדפולנס.
  • שינוי תזונתי.
  • אימונים גופניים בערב.
  • טיפול התנהגותי קוגניטיבי.
  • תכשירי CBD.
  • שינה עם מכשיר CPAP על פי המלצת הרופא.

היי מדיקל מייבאת ומשווקת מכשור רפואי ופתרונות נוספים לסובלים מהפרעות נשימה בשינה. בקרו אותנו באתר למידע נוסף ולהזמנת מכשור רפואי לסיוע נשימתי ולהקלה על השינה בלילה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button