כאב ראש אחרי שינה

האם גם אתם קמים בבוקר עם כאבי ראש מטרידים? מה הסיבות לתופעה של כאבי ראש אחרי שינה בלילה? כיצד ניתן להתמודד עם כאב הראש הנוראי אחרי השינה? בכתבה זו המומחים של חברת היי מדיקל, החברה המובילה בישראל לשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי, עונים על השאלות הנפוצות שלכם בנושא כאבי ראש לאחר השינה בלילה. 

כאבי ראש מהווים את אחת התלונות העיקריות בקרב המטופלים המבקרים אצל רופאי המשפחה שלהם. כאב ראש הוא מצב מטריד המפריע לשגרת החיים, הוא בא לידי ביטוי בכאב או בתחושת לחץ ואי נוחות באזור הראש, אך החדשות הטובות הן שהתופעה לא מעידה בהכרח על בעיה רפואית חמורה הדורשת אבחון וטיפול. רוב כאבי הראש, הן בבוקר לאחר השינה והן במהלך שעות היום, הם סימן מוכר למצב גופני ו/או נפשי בעייתי, הכאב לרוב חולף ללא טיפול רפואי, ובהתאם לצורך ניתן להקל על התחושה בעזרת תרופות שונות ללא מרשם.

יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם כאב ראש לאחר השינה מעיד על בעיה רפואית המחייבת טיפול על ידי איש מקצוע, לכן אין להקל ראש בתופעה אם סובלים ממנה במשך תקופה ממושכת ולא באופן חד פעמי.

 

מהן הסיבות הנפוצות לכאבי ראש?

כדאי לדעת כי יש סיבות רבות ומגונות להופעת כאבי ראש אחרי השינה. הסיבות המרכזיות לתופעה זו הן:

  • שינה מרובה – חוקרים בדקו וגילו כי שינה מרובה עשויה לגרום לכאבי ראש בשעות הבוקר. אם ישנים מעל 9 שעות בלילה יש ירידה משמעותית ברמת הסרוטונין במוח, וכתוצאה מכך זרימת הדם חלשה יותר ומתעוררים עם כאב ראש טורדני.
  • התמכרות לקפאין – לא מעט אנשים מכורים לקפאין, הם חייבים כוס קפה בבוקר כדי להתעורר, ואם הם מוותרים על הקפה הם צפויים לסבול מכאב ראש טורדני וחזק.
  • חוסר בשעות שינה – כאבי ראש עלולים להתפתח בגלל חוסר בשעות שינה, לכן יש להקפיד על מנוחה ושינה מספקת.
  • נחירות – נחירות במהלך השינה בלילה הן סימפטום מוכר העשוי להעיד על תסמונת דום נשימה בשינה, ואחד מהתסמינים של הבעיה הוא כאבי ראש לאחר היקיצה מהשינה בבוקר. דום נשימה בשינה הוא מצב מסכן חיים, התסמונת מגבירה את הסיכון למחלות לב ולאירוע מוחי, למעורבות גבוהה בתאונות דרכים ועבודה ועוד.
  • בעיות הורמונליות – בעיות הורמונליות שונות עשויות לגרום לכאבי ראש לאחר השינה.
  • מיגרנה בלילה – אנשים הסובלים ממיגרנה לרוב מתלוננים גם על כאבי ראש חריפים בבוקר לאחר השינה.
  • לחץ דם גבוה – אחת הסיבות השכיחות לכאבי ראש לאחר השינה היא לחץ דם גבוה. מומלץ לעבור אבחון כדי לבדוק את לחץ הדם ולהתאים טיפול לבעיה.
  • חוסר לחות והיעדר אוורור בחדר – חוסר בלחות באוויר והיעדר אוורור בחדר השינה עשויים לגרום לכאבי ראש לאחר השינה.
  • הפרעות נשימה בלילה – מחלות שונות הגורמות להפרעות שינה עלולות לגרום לכאבי ראש קשים לאחר השינה.
  • מצב נפשי – מתח, חרדה ודיכאון, כל אלו ועוד עלולים לגרום לכאבי ראש לאחר השינה.

 

למה זה קורה אחרי שינה?

לטענת החוקרים, הפרעות בשינה הנגרמות מסיבות שונות פוגעות באיכות השינה, לכן אחד התסמינים הוא כאב ראש בבוקר לאחר היקיצה מהשינה. הסיבות להיווצרות כאבי הראש לאחר השינה הן מגוונות, ולכל תופעה יש גורמים אחרים. אם סובלים מכאבי ראש בבוקר לאורך תקופה ממושכת חשוב לבדוק מה הסיבה לתופעה. יש קשר הדוק בין איכות השינה לבין כאבי ראש לאחר השינה.

 

איש עם כאב ראש אחרי שהתעורר משינה

האם קיימים עזרים חיצוניים המקלים על השינה?

אם כאב הראש לאחר השינה נגרם בגלל הפרעות שינה שונות ניתן להתאים עזרים ייעודיים המסייעים למטופל ומעלימים את כאבי הראש הטורדניים. כך לדוגמה, בעזרת מעשיר לחות ניתן להעשיר את רמת הלחות באוויר בחדר השינה. אם סובלים מכאבי ראש בגלל נחירות או הפרעות בדרכי הנשימה העליונות, כמו בתסמונת דום נשימה בשינה, הרופאים ממליצים על שימוש במכשיר סיפאפ. יש לעבור בדיקה במכון שינה כדי לבדוק מה הגורמים לכאבי הראש ולהפרעות השינה בלילה.

כמו כן, יש טיפולים נוספים שיכולים להקל על כאבי הראש אחרי שינה, למשל תרופות ללא מרשם, שינוי תזונתי, התקן דנטלי, ניתוחים בהתאם לצורך, טכניקות הרפיה ועוד.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button