טיפול בנחירות בעזרת מכשיר סיפאפ

סובלים מנחירות המרעידות את קירות הבית ומפריעות למנוחת שאר בני המשפחה? הידעתם כי יש קשר בין נחירות לתסמונת דום נשימה בשינה? מעוניינים לדעת מהם סימני האזהרה המחייבים אתכם לפנות לרופא כדי לטפל בנחירות?

על פי הערכת המומחים כ-50% מהאוכלוסייה סובלים מנחירות בדרגה קלה עד קשה. נחירות אופייניות בדרך כלל לגברים, אך גם לא מעט נשים סובלות מהתופעה, ורבות מהן מתביישות בכך. התסמין העיקרי של התופעה הוא כמובן הנחירות עצמן, אך כאשר ניגשים לרופא לבדיקה, הוא יבקש מידע נוסף כמו האם המטופל סובל מתסמיני דום נשימה בשינה, והאם הוא סובל מתסמינים נוספים או ממצבים רפואיים העלולים לגרום לנחירות, למשל נזלת אלרגית, אף גדוש ומלא בבוקר, תת פעילות של בלוטת התריס, סינוסיטיס כרוני ועוד.

מכשיר לטיפול באפניאה

נוצרות נחירות ומהם התסמינים של התופעה?

כל אחד עלול לסבול מנחירות מדי פעם, הנחירה נוצרת כתוצאה מרטט באזור הרקמות הרכות בדרכי הנשימה במהלך השינה. ברור המקרים שומעים את הנחירות כאשר שואפים אוויר לחלל הריאות, כלומר בזמן הכנסת האוויר. יש מקרים בהם ניתן לשמוע את הנחירות גם בזמן נשיפה האוויר החוצה.

הנחירות מעידות על התנגדות מוגברת לזרימת האוויר בדרכי הנשימה העליונות. נחירות הן תופעה שכיחה בקרב שמנים, הן גם נפוצות בקרב אנשים עם אף סתום או גדוש, ואצל מטופלים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, מהפרעות במבנה עצמות הפנים ועוד.

כמו כן, הנחירות אופייניות לסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, לכן כאשר ניגשים לרופא מומחה הוא ינסה באמצעות תשאול ובדיקות אחרות לבחון האם המטופל סובל מהתסמונת או שהסיבה לנחירות היא כתוצאה מסיבות אחרות. בהתאם לממצאי האבחון הרופא ימליץ על שיטת הטיפול המתאימה ביותר, במקרים רבים המטופל חייב לעבור בדיקת שינה במעבדה מקצועית, אך כיום אפשר להזמין גם בדיקה ביתית. אמור, נחירות עלולות במקרים מסוימים להעיד על תסמונת דום נשימה בשינה. לכן, במהלך האבחון הרופא המומחה ינסה לבדוק באמצעות תשאול האם המטופל סובל מתסמינים אחרים מלבד הנחירות, בעיקר תסמינים העשויים להעיד על קיומה של תסמונת דום נשימה בשינה, למשל:
• הפסקות נשימה מרובות במהלך השינה בלילה.
• הפסקת נשימה לאחריה נשמעת הנחירה.
• שינה לא רגועה המלווה ביקיצות רבות.
• תחושת מחנק בעת היקיצה.
• ישנוניות מוגברת בשעות היום.
• כאבי ראש בשעות הבוקר.
• יובש בפה אחרי השינה.
• קשיי ריכוז ופגיעה במצב הרוח.

אפשרויות הטיפול בנחירות

לאחר האבחון המקצועי הרופא יתאים את שיטת הטיפול המתאימה ביותר. אם המטופל סובל מעודף משקל הוא ימליץ להפחית ממשקל הגוף ולהקפיד על משטר תזונתי נכון ובריא יותר. כמו כן, לרוב הרופא ימליץ להימנע מעישון ואלכוהול, לישון על הגב, ואם סובלים מגודש ונזלת הוא יציע תרסיסי אף שונים.

רופאים רבים ממליצים למטופלים הסובלים מנחירות להשתמש במכשיר CPAP. מכשיר סיפאפ הוא מכשיר ייעודי המחייב את המטופל לישון עם מסכה על הפנים ויש להתרגל לכך. המכשיר מאפשר שינה תקינה ורצופה תוך הפחתה ניכרת של הנחירות ועוצמתן, זהו פתרון יעיל ומוכח המשפר את איכות חייהם של המטופל ובני משפחתו.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button