כמה עוזר לשתות חומץ תפוחים לפני השינה?

האם באמת כדאי לשתות מעט חומץ תפוחים לפני השינה? כיצד שתיית חומץ תפוחים לפני שנרדמים בלילה יכולה לסייע לנו? מה עוד חשוב לדעת על חומץ העשוי מתפוחים? אם נתחיל לשתות חומץ העשוי מתפוחים מתי נרגיש בשיפור באיכות השינה שלנו? המומחים של היי מדיקל הכינו עבורנו כתבה בנושא.

 

במה טוב חומץ תפוחים?

באופן כללי, חומץ תפוחים הוא חומץ העשוי ומיוצר מתפוחים מותססים. את החומץ מפיקים בתהליך שמתחיל בהתססה דו שלבית, ובשלב הראשון הופכים את הסוכרים הקיימים בתפוחי העץ לאלכוהול ובהמשך לחומצה אצטית, ומכאן הטעם החמוץ שמאפיין את התרכובת. החומץ מכיל תרכובת פעילה ומספק סגולות ויתרונות בריאותיים שונים ומגוונים, ולמרות שהתערובת זניחה מבחינת ערכים תזונתיים, החומץ מכיל אנזימים יעילים, נוגדי חמצון ופרוביוטיקה, לכן מייחסים לו סגולות שונות ברפואה המסורתית והטבעית.

 

Red Apple Fruit

 

ישנן עדויות לשימוש בחומץ תפוחים למטרות בריאותיות כבר בעת העתיקה, לכן אם חשבתם שהחומץ משמש רק לתיבול סלטים, שימור מזון, התפחה והכנת מרינדות, כדאי לכם לדלל כף חומץ בכוס מים וללגום את המשקה לפני השינה בלילה וליהנות מהשפעה לטובה על בריאותכם ושנתכם.

הסגולות הבריאותיות שמיוחסות לשתיית החומץ המיוצר מתפוחים הן:

  • שיפור איכות השינה.
  • סיוע לתפקוד מערכת העיכול.
  • ויסות רמת הסוכר במחזור הדם.
  • סיוע בירידה במשקל, בשילוב תזונה נכונה ואורח חיים בריא.
  • טיפוח העור ושמירה על בריאותו.
  • חיזוק המערכת החיסונית.
  • הקלה על תסמיני צינון.
  • הפחתת דלקות.

 

האם חומץ תפוחים באמת מייעל את השינה?

יש לא מעט סיבות מדוע כדאי לכם לשתות מעט חומץ תפוחים לפני השינה. המומחים טוענים כי שתיית חומץ תפוחים, רגע לפני שהולכים לישון, מסייעת להשיג שינה איכותית וטובה יותר. למעשה, הסיבה המרכזית בגינה אנשים החלו לשתות כף חומץ תפוחים לפני השינה היא ההשפעה של התרכובת על הגוף, כיוון שחומצה אצטית משרה רוגע כללי, משיגה שיפור באיכות השינה, מפחיתה דלקתיות ומורידה לחץ דם. דלקות ולחץ דם גבוה הם שני גורמים מרכזיים המקשים על שלב ההירדמות והם עשויים למנוע שינה רציפה בלילה.

 

מה עוד חשוב לדעת על חומץ תפוחים?

כאמור, חוקרים ורופאים רבים ממליצים כיום למטופלים הסובלים מבעית שינה לשתות כף חומץ תפוחים לפני השינה בלילה, ויש הטוענים כי החומץ מסייע בהפחתת המשקל, אך טרם נערך מחקר קליני בנושא. החומץ מכיל כ-94% מים, אחוז בודד של פחמימות ואין בתערובת שומן או חלבון.

יתרונות השימוש בחומץ התפוחים ידועים עוד מהעת העתיקה, ויש עדויות רבות לשימוש בחומץ ברפואה המסורתית. היתרון המרכזי של החומץ מתפוחים הוא שיפור באיכות השינה, לכן אם אתם סובלים מהפרעות שינה ומבעיות בריאותיות הפוגעות בה, במיוחד אם אתם משתמשים במכשיר CPAP או בציוד אחר לסיוע נשימתי בלילה, בהחלט כדאי גם לכם להתחיל בהרגל לשתיית כף חומץ לפני השינה, וכך תוכלו לישון היטב ולהפחית תופעות כמו דום נשימה בשינה.

 

אחרי כמה לילות נוכל להרגיש בשיפור?

לאחר שתתחילו לשלב שתיית חומץ תפוחים לפני השינה, השיפור יגיע בתוך תקופה קצרה יחסית, אך השפעת התרכובת משתנה מאדם לאדם. חלק מהמטופלים מרגישים שיפור ניכר בשינה כבר לאחר מספר ימים בעוד אחרים ירגישו את השיפור בשינה לאחר תקופה ארוכה יותר.

כדי להקל על השינה ולהפחית תופעות כמו דום נשימה בשינה כדאי לרכוש חומץ תפוחים אורגני, לדלל כף או שתי כפות חומץ בכוס מים ולשתות את התערובת כחצי שעה לפני השינה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button