דורמינול לילה – תרופה טבעית לשינה

הפרעות שינה הן תופעה נפוצה בקרב האוכלוסייה, וללא שינה איכותית אנחנו חשופים לפגיעה בבריאותנו ובאיכות חיינו. הפרעות שינה נובעות בגלל מגוון גורמים לכן חשוב לברר היטב את מקור הבעיה על מנת להתאים את הטיפול המיטבי. במצבים מסוימים הטיפול הנכון הוא ליטול כדורי שינה ללא מרשם, וכאשר מחפשים הקלה בהירדמות ניתן לנסות תרופה טבעית יעילה הנקראת דורמינול לילה. המומחים של היי מדיקל הכינו מדריך בנושא התרופה הטבעית לשיפור השינה בלילה.

 

מה עושה דורמינול לילה?

אחת מהתלונות הנפוצות ביותר אצל רופאי המשפחה היא נדודי שינה, ורבים מהישראלים סובלים מהבעיה. כאשר הרגלי השינה נפגעים ומתערערים יש לבדוק מה המקור לבעיה מאחר שיש מצבים חד פעמיים הפוגעים בשינה, לדוגמה ג'ט לג אחרי טיסה ארוכה או לחץ נפשי רגעי כמו לפני מבחן חשוב או אירוע גדול בחיים, וישנם מצבים כרוניים של הפרעות שינה.

במצבים כרוניים של הפרעות שינה מומלץ לפנות לרופא ובדרך כלל יש לעבור בדיקה במעבדת שינה כדי לגלות האם סובלים מהפסקות נשימה בשינה, מירידה באספקת החמצן במהלך השינה, מהפרעות בקצב הלב וכו'. כיום ניתן לעבור בדיקת שינה ביתית, ואנחנו בהיי מדיקל מציעים שירות זה לכל הלקוחות – הנכם מוזמנים לפנות אלינו למידע נוסף ולתיאום הבדיקה בביתכם!

לכן, אם סובלים מהפרעות שינה, מקושי להירדם ומשינה לא רציפה בלילה – ניתן ליטול דורמינול לילה. זו תרופה טבעית לשינה המיוצרת ע"י חברת מקס זלר משוויץ, והתרופה הטבעית מכילה שני רכיבים פעילים – תמצית של שורש ולריאן וכשות.

שורש ולריאן משפיע על מערכת העצבים ומרגיע מצבי חרדה, אי שקט ופאניקה, כמו כן תמצית המופקת מהשורש ידועה כגורם המסייע במצבים של נדודי שינה (אינסומניה). פרחי הכשות משפיעים על מערכת העצבים וידועים באפקט שלהם להרגעה כללית, לשיכוך כאבים ולהשריית שינה.

 

איך משתמשים בדורמינול לילה?

כדאי לדעת כי דורמינול לילה מגיעה בטבליות בצבע כחול בהיר, הטבליות מצופות פילם (Film Coated Tablets) והתרופה מגיעה במארז בליסטר מאלומיניום, ובכל מארז יש 20 או 60 טבליות. יש להימנע ממינון יתר לכן יש ליטול את התרופה בהתאם למינון המומלץ על ידי היצרן, כפי שמופיע בעלון לצרכן. התרופה נועדה לצורך הקלה בהירדמות והיא יכולה לשפר את השינה.

מינון – היצרן ממליץ ליטול דורמינול לילה בהתאם להנחיות בעלון לצרכן. לבני נוער מומלץ ליטול טבליה 1 ולמבוגרים ההמלצה היא ליטול טבליה 1 או 2. יש ליטול את התרופה הטבעית עם מים, וחשוב ליטול את הטבלית כחצי שעה עד שעה לפני השינה. חשוב לציין כי דורמינול לילה מיועדת גם לבני נוער, החל מגיל 12 ומעלה. התרופה מתאימה גם לחולי סוכרת.

הוראות שימוש – חשוב לבלוע את התרופה עם מים, בהתאם להמלצת היצרן. אין ליטול מנה גדולה יותר מהתרופה ויש להקפיד על הוראות היצרן. אם סבורים שיש להגדיל את המינון יש לברר זאת עם רופא משפחה. ניתן לכתוש ולחצות את הטבליות.

אזהרות: אם ידועה רגישות לסוגי מזון או תרופות, אם סובלים ממחלות רקע, ובמצבי היריון והנקה –  חשוב להתייעץ עם רופא לפני נטילת כדורי שינה ללא מרשם. יש להימנע מצריכת אלכוהול כאשר נוטלים את התרופה.

 

כמה זמן משפיע דורמינול לילה?

ישראלים רבים סובלים מקשיי הירדמות ושינה, לכן אחת השאלות הנפוצות היא בתוך כמה זמן כדורי שינה ללא מרשם מתחילים להשפיע, כלומר תוך כמה זמן מתחילים להרגיש הקלה בהירדמות. לפי נתוני היצרן, רוב האנשים שנוטלים תרופת דורמינול לילה מתחילים להרגיש את השפעה של הכדור בתוך כחצי שעה עד שעה. יחד עם זאת, יש אנשים שזמן תחילת השפעת התרופה יהיה קצר או ארוך יותר מהממוצע. השפעת כדורי שינה כמו דורמינול תלויה בין היתר בגיל ובמגדר האדם, במצב הרפואי והמטבולי ועוד.

לכן, כאשר נוטלים כדורי שינה ללא מרשם לעיתים אין ברירה אלא לבצע ניסוי וטעייה על ידי המשתמש כדי ללמוד איך הגוף מגיב להשפעת הרכיבים הפעילים בתרופה, וכך יודעים מתי הזמן הנכון ליטול את התרופה כדי ליהנות משינה טובה ורציפה.

השפעת התרופה הטבעית משתנה מאדם לאדם, ורכיב שורש הוולריאן משפיע בצורה שונה על אנשים. לכן, אין תשובה מדויקת לגבי משך השפעת התרופה וההמלצה היא ליטול את כדורי השינה הטבעיים מספר פעמים לצורך בדיקה וניסיון, וכדי לבחון כיצד התרופה משפיעה על האדם. אם מתכננים ליטול את התרופה בפעם הראשונה לפני מבחן חשוב או ראיון עבודה למשרה נחשקת – כדאי לנסות את התרופה מספר פעמים לבדיקת השפעתה ולא לקחת סיכון מאחר שוולריאן עשוי לגרום לתופעות לוואי כמו ישנוניות, פגיעה ביכולות הקשב והריכוז וסחרחורות.

 

מרכיבים

מרכיבים פעילים – התרופה מכילה שני מרכיבים פעילים, אלו צמחי מרפא טבעיים. המרכיבים הפעילים הם ולריאן וכשות. שורש ולריאן (Valeriana Officinalis) מכיל מגוון רחב של חומרים פעילים המשפיעים על מערכת העצבים והשורש מסייע במצבים של נדודי שינה ותורם להרגעת אי שקט, חרדות ופאניקה. החומר הפעיל בכשות (Hop Cones) מביא להרגעה כללית ומשרה שינה, כמו כן כשות ידועה כחומר טבעי לשיכוך כאבים.

מרכיבים לא פעילים ואלרגנים – בתרופה דורמינול לילה יש מגוון מרכיבים לא פעילים ואלרגנים כגון: סויה פוליסכריד, מקרוגל 400, מקרוגל 6,000, מקרוגל 20,000, פרופילן גליקול, שמן קיק, חומר מתחלב, מגנזיום ציטראט, תמצית בטעם וניל, 171E, 132E, היפרומולוז ועוד.

 

דורמינול לילה תופעות לוואי

חשוב להדגיש כי התרופה הטבעית דורמינול לילה, בדומה לכדורי שינה עם וללא מרשם רפואי, עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות. תופעות הלוואי המוכרות אשר מופיעות בדרך כלל לאחר נטילת תרופה המכילה ולריאן הן הפרעות במערכת העיכול, כולל כאב בטן עוויתי, בחילות, הקאות ושלשול. תופעות לוואי נוספות שייתכנו לאחר נטילת התרופה קשורות לעור (תגובה של העור למרכיבים הלא פעילים בכדור), אך מדובר במקרים יחסית נדירים.

לדורמינול לילה יש תכונות יחסית דומות לתרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים, ובספרות הרפואית יש תיעוד כי שימוש ממושך בתרופה השינה הטבעית עלולה לגרום להתמכרות. לכן חשוב להקפיד על נטילת התרופה בהתאם להוראות היצרן, ובהתאם לצורך לפנות לרופא.

תופעות לוואי מוכרות נוספות של התרופה הן: כאבי ראש, ראייה מטושטשת, הפרעות בקצב הלב ואי שקט כללי. בנוסף לזאת, חשוב לזכור כי כדורי שינה כמו טבליות דורמינול נועדו להשרות שינה, לכן נטילת התרופה גורמת לירידה בערנות ובריכוז, ועל פי הוראות היצרן חל איסור לנהוג או לבצע פעולות מסוכנות המחייבות תפקוד מיטבי.

 

דורמינול לילה בהריון והנקה

אין עדיין מספיק נתונים לגבי בטיחות השימוש בתרופה בזמן הריון ובתקופת ההנקה. לכן, ההמלצה היא לפנות לרופא כדי להתייעץ ולשקול את התועלת מול הסיכונים האפשריים. אם אישה בהיריון או מניקה מחליטה ליטול דורמינול לילה עליה לקחת מקדמי בטיחות ולהימנע מנטילת התרופה או להיוועץ עם רופא.

לסיכום, דורמינול לילה היא תרופה טבעית יעילה המאפשרת שינה איכותית והירדמות קלה ומהירה יותר. במקביל לנטילת התרופה הטבעית יש להקפיד על היגיינת שינה, תזונה נכונה, פעילות גופנית והפחתת לחץ ומתח בחיים.

למידע נוסף הנכם מוזמנים לפנות למומחים של היי מדיקל – החברה המובילה לשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button