גלי חום בלילה

התופעה של גלי חום נפוצה בקרב נשים בגיל המעבר, בגלל השינויים ההורמונליים בגוף ומסיבות נוספות. יש גורמים נוספים העשויים לגרום לתופעה של גלי חום בלילה ובמהלך שעות היום, ולרוב התופעה מלווה בסימפטומים כמו זיעה בלילה, צמרמורת, סומק בפנים, סחרחורות ודפיקות לב. התופעה נפוצה ומהווה מטרד של ממש עקב שינה ירודה ותחושה כללית לא נעימה, לכן כדאי להתייעץ עם רופא מומחה ויש דרכים להקלה על גלי חום במהלך השינה. 

המומחים של היי מדיקל הכינו עבורכן וגם עבורכם כתבה בנושא גלי חום בלילה, הכתבה כוללת טיפים להקלה על התסמינים המוכרים, ובהם זיעה קרה בלילה, התעוררויות חוזרות ונשנות ועוד.

 

ממה גלי חום בלילה נגרמים?

גיל המעבר מאופיין בשלל תסמינים, והסימפטום המוכר והנפוץ ביותר הוא גלי חום, בעיקר בלילה אך לא רק. התופעה של גלי חום בלילה או במהלך שעות היום נובעת מגורמים שונים ובהם ירידה בכמות האסטרוגן, חסר בהורמוני בלוטת התריס, תזונה לקויה, השמנת יתר, צריכה מוגברת של משקאות המכילים קפאין ו/או אלכוהול, עישון, חוסר בפעילות גופנית ועוד.

 

מה קורה לנו בעת גל חום?

בדרך כלל נשים מתלוננות על גלי חום בלילה, אך התופעה של גלי חום יכולה להופיע גם בשעות היום. כאשר גל חום מתחיל הוא מפריע לאורח החיים התקין, ובמהלך השינה מתעוררים עם זיעה קרה בלילה, ומלבד תחושת החום שמתחילה לרוב באזור הפנים, הצוואר או החזה, עלולים לחוות תסמינים מוכרים כמו צמרמורות, סחרחורות, דפיקות לב מואצות, בחילות, סומק בפנים ותחושה כללית לא נעימה.

יש לציין כי התדירות של גלי חום בלילה משתנה בין אישה לאישה, וחשוב לזכור כי התופעה יכולה לקרות גם אצל גברים, ולא רק אצל נשים בגיל המעבר. גלי חום בלילה גורמים לבעיות כמו שינה ירודה, וקשה לחזור לשינה איכותית ועמוקה לאחר היקיצה בגלל זיעה בלילה ושאר התסמינים הנלווים.

יש נשים החוות מספר לא מועט של גלי חום במהלך השינה, ומאחר שהן מתקשות להירדם לאחר ההתעוררויות הרבות השינה שלהן נפגעת ויש לכך השלכות רפואיות, כמו גם סיכון מוגבר למעורבות בתאונות דרכים ובתאונות עבודה עקב מחסור בשעות השינה.

 

האם יש דרכים טבעיות לטפל בזה?

כדי להתמודד עם גלי חום בלילה וביום מומלץ להיעזר בפתרונות טבעיים ובתרופות סבתא כגון:

  • הימנעות מעישון, אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין, לפני השינה.
  • שתיית כוס מים קרים מיד כאשר מתחילים גלי חום.
  • להפעיל מאוורר, כן גם בחורף אם סובלים מהתופעה של גלי חום בשינה.
  • בגדים רפויים ומאווררים יותר, כמו בגדים העשויים מבד כותנה.
  • שינה עם שמיכה קלה יותר.
  • שינוי תזונתי והפחתת הצריכה של מזונות מן החי.
  • פעילות גופנית קבועה ומסודרת.
  • הימנעות ממקומות מחוממים יתר על המידה.
  • ויסות טמפרטורה בחדר השינה, כלומר להנמיך את עוצמת החימום.
  • אפשר ללבוש מספר שכבות וכאשר מתחיל גל חום מסירים שכבות.
  • טיפולים מעולם הרפואה המשלימה כמו רפלקסולוגיה, תרגול יוגה, מדיטציה וכו'.

ברוב המקרים הפתרונות הטבעיים מסייעים לנשים הסובלות מגלי חום בלילה ו/או בשעות היום, אך הטיפולים הטבעיים אינם מעלימים את התופעה. אלו דרכים טבעיות שיכולות להקל על הסימפטומים ולאפשר שינה איכותית ללא זיעה קרה בלילה ויקיצות מרובות.

 

האם מדובר במקרה שמצריך בדיקת רופא?

התופעה של גלי חום בלילה נפוצה בעיקר אצל נשים בגיל המעבר, אך לא מדובר במחלה, וגם אין אפשרות לעצור את השעון. בהתאם לצורך ואם הפתרונות הטבעיים אינם מסייעים כדאי לפנות לייעוץ אצל רופא מומחה.

הכתבה באדיבות המומחים של היי מדיקל, החברה המובילה לשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button