בלון חמצן ומחולל חמצן: מה ההבדלים?

חמצן משמש לטיפול רפואי, זה אחד הטיפולים הנפוצים בבתי חולים ובנסגרת הטיפול הביתי בכל המדינות המפותחות. טיפול בחמצן מכונה גם טיפול בחמצן משלים, הוא מיועד למגוון מצבים רפואיים ולמחלות המתאפיינות בריווי חמצן נמוך בדם, לדוגמה COPD, סיסטיק פיברוזיס, אמפיזמה, ברונכיטיס כרונית, קוצר נשימה ועוד. חולים הזקוקים לטיפול ביתי יכולים לרכוש או לשכור מחולל חמצן או בלון חמצן, על פי המלצות הרופא, הטיפול מוכר בסל שירותי הבריאות וניתן לקבל החזר כספי דרך קופת החולים אליה משתייכים.

ראוי לציין כי השימוש במחוללי החמצן זול משמעותית בהשוואה לעלויות השימוש בבלוני החמצן, מאחר ויש למלא את הבלון בכל פעם שהוא נגמר, ובנוסף יש להתמודד עם המשקל הכבד של הבלון והוא מגביל את הניידות. מטופלים הזכאים לטיפול באמצעות מחולל חמצן יכולים לבחור מכשיר נייד המאפשר להם ניידות מלאה, הם אינם צריכים לדאוג להחלפת בלוני חמצן והשימוש נוח יותר.

למה נועד בלון חמצן?

בלון חמצן הוא מיכל המכיל חמצן דחוס בלחץ של עד 200 אטמוספירות, הוא נועד לסייע למטופלים שספיקת החמצן שלהם נמוכה ונפגעה עקב בעיה רפואית מסוימת או מחלה כלשהי. המטופל מקבל את החמצן באמצעות מסכה ייעודית המולבשת על הפה והאף, ובהתאם להנחיות הרופא מתאימים את כמות החמצן הנדרשת למטופל ולמצבו הרפואי.

השימוש בבלון חמצן משפר את איכות חייו של המטופל, מפחית בעיות נשימתיות שונות, משפר את איכות השינה, ובנוסף הטיפול באמצעותו משפר את יכולת השימוש בשרירים, מונע פגיעה בלב ובכלי הדם וגם משפר את יכולות הריכוז והזיכרון.

למה נועד מחולל חמצן?

מחולל חמצן הוא מכשיר חשמלי המרכז את החמצן מהאוויר בסביבת המכשיר ומזרים חמצן נקי בריכוז הנקבע מראש ובהתאמה להנחיות הרופא המומחה. יש שני סוגים של מחוללי חמצן – מכשיר נייד או מכשיר נייח. הפתרון המועדף כיום הוא המחולל הנייד שמאפשר ניידות מלאה, משקלו נמוך והוא פעול על סוללה נטענת. המכשיר מסובסד על ידי קופות החולים במסגרת סל שירותי הבריאות, כל עוד המטופל עומד בתנאים שנקבעו לקבלת הטיפול בחמצן.

הטיפול במחוללי החמצן הניידים והנייחים נועד לסיוע נשימתי, המכשיר מסייע למטופלים הסובלים מרמת חמצן נמוכה בדם. בין היתר המכשיר מסייע למטופלים המתמודדים עם מחלות ריאה חסימתיות כמו COPD, יתר לחץ דם ריאתי, פיברוזיס ריאתי, מחלות לב ועוד. באתר של חברת היי מדיקל תוכלו למצוא מגוון מכשירים ניידים ונייחים של מיטב המותגים.

לאיזה בעיות רפואיות מתאים כל מוצר?

בלון חמצן מסייע לאנשים הסובלים מספיקת חמצן נמוכה עקב מחלה או בעיה רפואית כלשהי, הטיפול נועד למטופלים הנמצאים במסגרת ביתית המתמודדים עם קשיי נשימה או מכשל נשימתי כלשהו, לכן הם זקוקים לתוספת חמצן קבועה וזמנית
מחולל חמצן נועד להקל על תהליכי הנשימה הבעייתיים אצל מטופלים הסובלים מרמת חמצן נמוכה בדם, ובעיקר למצבים של מחלת ריאה חסימתית כמו COPD, יתר לחץ דם ריאתי ומחלות רסטרקטיביות.

מה ההבדלים בין מחולל חמצן לבלון חמצן?

מחולל חמצן נייד מאפשר ניידות מלאה, ניתן להשתמש בו בכל מקום, לצאת לחופשות, לסידורים, לעבודה, לטוס לחו"ל ולטייל. אין צורך להחליף בלונים כבדים, עלויות השימוש זולות יותר, השימוש נוח מאוד והמכשיר הנייד פועל באמצעות סוללה נטענת.

בלוני החמצן גדולים, כבדים ומסורבלים, השימוש בהם פחות נוח לרוב המטופלים, יש לדאוג לאספקת בלונים מלאים באופן שוטף, לכן עלויות השימוש יקרות יותר לאורך זמן, וקשה להתנייד עם הבלון הגדול לכן הטיפול מתאים בעיקר למי שנמצא במסגרת ביתית ואינו יוצא מביתו. יש לציין כי החמצן הדחוס במיכל מהווה סיכון בבית, לעומת מחולל חמצן הנחשב למכשיר בטוח יותר למשתמשים.

עלויות רכישה והשכרה

ניתן לקבל טיפול בבלוני חמצן לאנשים הנמצאים במסגרת ביתית, יש לרכוש בלון קטן או גדול, המחיר של הבלון הקטן הוא כ-500 ₪ ועלות הבלון הגדול היא כ-2,000 ₪, ניתן לקבל ערכה ביתית דרך קופת חולים בתמורה להשתתפות עצמית. יש אפשרות לשכור או לרכוש מחולל חמצן נייד או נייח, עלות המכשירים היא החל מ-5,000 ₪.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button