בדיקת שינה במעבדת שינה

ישראלים רבים סובלים מהפרעות שינה כמו נחירות הגורמות ליקיצות מרובות ולשינה לא טובה ומתסמונת דום נשימה בשינה. במקרים מסוימים האדם אינו מודע לכך שהוא נוחר או סובל מיקיצות מרובות בלילה, בני הזוג יכולים לסייע במקרים אלה, חשוב לזכור כי הם סובלים מהנחירות והדבר עלול לגרום גם למתח בין בני הזוג. לכן, כדאי לדעת כי באמצעות בדיקת שינה במעבדת שינה ניתן לאבחן את הבעיה ולהציע פתרון יעיל למי שסובל מהפרעות שינה, את הבדיקה אפשר לבצע גם בבית על ידי חברה מוסמכת.

נחירות אצל נשים

אבחון הפרעות שינה במעבדת שינה

בדיקת שינה מיועדת לאבחון ולגילוי הפרעות שינה, במהלך הבדיקה עוקבים אחרי דפוס השינה של המטופל. הבדיקה במעבדת שינה מחייבת שלושה מפגשים לפחות, בפגישה הראשונה מבצעים תשאול של המטופל וברוב המקרים גם של בן הזוג, זו פגישת הכרות במהלכה מבצעים תשאול בלבד ומשוחחים על הבעיה. במידת הצורך מתאמים פגישה נוספת במעבדת השינה כדי לעבור אבחון מקצועי, לאחר מכן מנתחים את התוצאות ובפגישה השלישית מסכמים ומסבירים את תוצאות הבדיקה ובהתאם לצורך מייעצים על טיפול יעיל.

במהלך הבדיקה במעבדת שינה יש להגיע בשעת ערב מאוחרת, לרוב בשעה 21:00, הנבדק מקבל חדר נעים עם מיטה. טכנאי מוסמך מחבר את הנבדק למכשור ובשעה 23:00 מכבים אורות והנבדק הולך לישון. הבדיקה אורכת מספר שעות, לרוב קמים בשעה 06:00 בבוקר, הטכנאי מנתק את האלקטרודות והמכשירים השונים והנבדק משוחרר לביתו. רבים חוששים מהבדיקה בגלל החיבור למכשירים השונים והצורך לישון במעבדה, לכן כדאי לדעת כי ניתן להזמין בדיקת שינה ביתית מחברה מקצועית ואמינה בעלת כל האישורים הנדרשים.

בדיקה שינה בבית או במכון – מה עדיף?

רוב האנשים הסובלים מהפרעות שינה אינם מודעים לבעיה, לכן כדאי לעקוב אחרי תסמינים כמו נחירות, יובש בפה לאחר היקיצה בבוקר, תחושת מחנק בלילה הגורמת ליקיצות רבות, תחושת עייפות בבוקר, קשיי ריכוז, ושינה לא מרעננת הגורמת לישנוניות במהלך היום. כדאי לדעת כי הפרעות שינה פוגעות באופן משמעותי באיכות החיים, הן עלולות לגרום גם לבעיות בתפקוד המיני, למחלות לב וכלי דם, ליתר לחץ דם, לשבץ מוחי, להפרעה בזיכרון ובתפקוד במהלך היום, למצבי רוח וחרדות, וקיים סיכון מוגבר למעורבות בתאונות דרכים ותאונות בעבודה.

אמנם, בדיקה שינה במעבדה אינה נוחה בגלל התנאים במקום והשינה במכון רפואי ולא בבית או בבית מלון. כמו כן, המכשירים השונים, מסכת CPAP שיש לעטות על הפנים, והחיבור לאלקטרודות עלולים לגרום לשינה לא טובה או לקושי להירדם. עם זאת הנתונים מראים כי רוב הנבדקים ישנים היטב במעבדת השינה, ורק במקרים מסוימים יש לחזור על הבדיקה מחדש.

בהתאם לתוצאות הבדיקה הביתית או במעבדת שינה ממליצים לנבדק על המשך טיפול, במקרים רבים הטיפול המוצע הוא רכישת מכשיר CPAP המזרים אוויר קבוע, לאחר תקופת הסתגלות נוח להירדם עם המכשיר המשפר משמעותית את איכות השינה והחיים ומפחית סיכונים בריאותיים בגלל הפרעות שינה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button