בדיקת שינה ביתית לאבחון הפרעות שינה – יתרונות וחסרונות

מעוניינים לעבור בדיקת שינה בביתכם, באווירה נינוחה ומוכרת, ובלי לסבול מבדיקה במעבדת שינה קרה בלי פרטיות ובמקום יחסית מנוכר. ובכן, אם הרופא המטפל בכם חושש כי אתם סובלים מהפרעת שינה מסוימת ובעיקר מתסמונת דום נשימה בשינה, תסמונת ממנה סובלים כ-5% מהאוכלוסייה, באפשרותכם להזמין כיום בדיקת שינה ביתית מחברה מקצועית ומוכרת בענף.

כדאי לדעת כי רבים מהמאובחנים כסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה אינם מודעים לבעיה, ולרוב בן או בת הזוג מפנים אותם לאבחון ולבדיקה אצל רופא בגלל תסמיני הבעיה כמו נחירות קולניות המפריעות לכל בני המשפחה לישון ולנוח בלילה, יקיצות מרובות במהלך השינה ועוד. לעתים, הרופא המטפל ישלח את המטופל לבדיקת שינה בגלל תלונות על עייפות מוגברת למרות השינה בלילה, קשיי ריכוז או בגלל תסמינים אחרים של הבעיה.

בדיקת שינה ביתית

כיצד מתבצעת בדיקת שינה בבית המטופל?

בדיקת שינה בבית המטופל מבוססת על מעקב אחר קצב הנשימה של הנבדק, באמצעות מכשור רפואי מתקדם הכולל חיישנים שונים שמסוגלים לזהות הפסקות שינה. הבדיקה נעשית בלילה ומבוססת על מעקב קפדני מספר פעמים בשעה. טכנאי מיומן מגיע עם המכשיר הנדרש לבדיקה, עליו להלביש על האגודל של הנבדק מכשיר ייעודי לבדיקת אחוזי החמצן בדם באופן רציף במהלך כל השינה בלילה.

המעקב מתבצע במשך שלושה ימים ברציפות, ובסיומה הטכנאי שולף מהמכשיר את כרטיס הזיכרון עם תוצאות הבדיקה ומעביר אותן לרופא המטפל לצורך אבחון מדויק וכדי להתאים בהתאם לצורך את הטיפול הרצוי והמומלץ לנבדק. עם זאת, חשוב להבין כי בדיקה ביתית אינה מדויקת כמו בדיקה הנעשית במעבדת שינה מקצועית, לכן יתכן כי הבדיקה תפספס מקרים קלים של תסמונת דום נשימה בשינה או הפרעת שינה אחרת, אך הבדיקה מספקת תוצאות מצוינות לזיהוי מקרים בינוניים או קשים של הפרעות שינה ודום נשימה בשינה.

 

מהם היתרונות והחסרונות של הבדיקה הביתית?

כאמור, בדיקת שינה ביתית נחשבת לפתרון נוח עבור נבדקים רבים מאחר והבדיקה נעשית בביתם, והם לא צריכים לבלות לילה אחד או יותר במעבדת שינה. רבים מהנבדקים מתקשים לישון במעבדות השינה בגלל התנאים, כמו כן יש להגיע למקום בשעת ערב מוקדמת ואין אפשרות לפרטיות, לביקורים וכדומה. כמו כן הבדיקה מתחילה בשעה יחסית מוקדמת, ולמרות שמחשיכים את החדר, עדיין קשה לרבים להירדם, והם גם סובלים מתשישות ומעייפות מוגברת בבוקר למחרת הבדיקה.

חשוב לדעת כי המכשור המשמש לבדיקה ביתית הוא מוגבל יחסית ואינו משתווה למכשור המתקדם המותקן במעבדות השינה המתקדמות. המכשור לבדיקה הביתית לא כולל אפשרות לניטור גלי המוח, לכן עלולים לפספס אבחון של מקרים קלים של הפרעות שינה ותסמונת דום נשימה בשינה.

יחד עם זאת, בדיקת שינה ביתית מציעה יתרונות רבים לנבדקים, היתרונות העיקריים הם:

• שינה בבית נוחה יותר.
• אווירה נינוחה ומרגיעה בזמן הבדיקה.
• עלות זולה יותר.
• זמינות גבוהה, אין צורך להמתין זמן רב עד לבדיקה במעבדה.
• תוצאות אבחון טובות.
• הבדיקה מוכרת ומכוסה בדרך כלל על ידי הביטוח הרפואי.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button