אילו שיטות קיימות לאספקת חמצן ביתי

אנשים רבים בארץ ובעולם סובלים ממחלות נשימתיות שונות, למשל תסמונת דום נשימה בשינה, מחלות ריאה חסימתיות כגון COPD, דלקת סימפונות כרונית ועוד. אלו מחלות קשות המשפיעות לרעה על איכות חייו של החולה, ולאחר אבחון הבעיה הרפואית ותסמיני הבעיה הרופא יציע טיפול יעיל מותאם למצב. לא מעט אנשים הסובלים ממחלות נשימתיות זקוקים באופן קבוע לאספקת חמצן, יש מספר מכשירים ייעודים המתאימים לשימוש ביתי וקיימות מספר שיטות לאספקת חמצן ביתי למטופלים הזקוקים לכך. 

מחולל חמצן

כדאי לדעת כי חולים רבים הסובלים ממחלות COPD או מחלות ריאה חסימתיות ומחלות נוספות זקוקים לטיפול ושימוש בחמצן, למשל בעזרת מחוללי חמצן ניידים או נייחים, יש מכשירים נוספים עליהם נרחיב בהמשך הכתבה.

יעילות הטיפול בחמצן

חולים הסובלים מ-COPD וממחלות נשימתיות אחרות אשר משתמשים בחמצן מוסף נהנים מאריכות חיים, הם יכולים ליהנות מחיים פעילים יותר בהשוואה למטופלים שאינם מקבלים חמצן מוסף. הטיפול בחמצן נחשב ליעיל במיוחד כיוון שתאי הגוף זקוקים לחמצן בכמות מספקת כדי לתפקד היטב. עם השנים פותחו מכשירים חדשים לאספקת חמצן, מעבר לבלון גז שכולם מכירים מבתי חולים או מכונות הנשמה. השימוש בחמצן מועשר נקבע בהוראת הרופא המטפל, החמצן מפחית תסמינים של מחלות ובעיות נשימתיות שונות, מונע פגיעה בתפקודי הלב וכלי הדם, משפר את יכולת הריכוז של האדם, משפיע לטובה על הזיכרון ומאפשר לחולה להיות פעיל גופנית כיוון ששריריו זוכים לכמות מספקת של חמצן.

כמו כן, הטיפול בחמצן מונע הפרעות שינה שונות, הוא גם משפר את איכות השינה, לכן הטיפול המוצע כיום לחולים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה ומבעיות שינה אחרות הוא בעזרת מחולל חמצן נייד כדוגמה מכשיר CPAP, אך ישנם דגמים נוספים של מחוללי חמצן ניידים ונייחים.

4 שיטות עיקריות לאספקת חמצן ביתי

יש 4 שיטות עיקריות לאספקת חמצן במסגרת הטיפול הביתי:

 

  • בלון גז דחוס – הגז הדחוס נמצא תחת לחץ גבוה בתוך גליל ייעודי ובראשו וסת. הווסת מאפשר שליטה בכמות וזרימת החמצן המוזרם החוצה. מיכלי חמצן מתרוקנים יחסית במהירות ויש למלא אותם מחדש. זהו פתרון יעיל אך יחסית מיושן ופחות בטיחותי למשתמש, ניתן לקבל בלון חמצן דרך קופת חולים במסגרת סל הבריאות הממלכתי.
  • בלון במילוי חמצן נוזליחמצן נוזלי דחוס בתוך בלון עמיד, הנוזל המשתחרר הופך לגז בעת היציאה לכן המטופל נושם חמצן במצב גז, זהו פתרון אפשרי, לרוב דרך קופת החולים, אך ברוב המקרים הפתרון יוצע רק לאנשים עובדים. 
  • מחולל חמצן נייח לשימוש ביתימחולל חמצן נייח נחשב לפתרון מעולה לחולים, הוא משפר את איכות חייהם ומאפשר להם לנוע בבית בנוחות.
  • מחולל חמצן נייד לשימוש ביתי – הפתרון המומלץ והמועדף בקרב רופאים וחולים כאחד, מחולל חמצן נייד מאפשר איכות חיים גבוהה, קל לקחת אותו לכל מקום ואין מגבלת ניידות.

כיום, מחולל חמצן נחשב לפתרון המועדף והפופולרי ביותר, הוא משפר את איכות חייהם של החולים ומאפשר להם להתנייד בקלות ובנוחות. מחולל חמצן נייד הוא הפתרון המומלץ לרוב החולים כיוון שאין מגבלות ואפשר לצאת עם המכשיר מהבית, לטוס לחו"ל, להשתתף באירועים, לעבוד ולמעשה לנהל חיים רגילים.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button