איך לנקות מסכת סיפאפ

מכשיר סיפאפ מהווה פתרון מומלץ להפרעות נשימה שונות, ובמיוחד לאנשים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה ומנחירות קשות. הרופאים ממליצים למטופלים להשתמש במסכת הסיפאפ במהלך השינה בלילה כדי לאפשר מעבר חופשי של האוויר בדרכי הנשימה העליונות, השימוש במכשיר מקל על התסמינים של הפרעת השינה, אך יש להסתגל לשינה עם מסכה על הפנים.

כדאי לדעת כי מכשיר ה-cpap הוכח במחקרים רבים כטיפול היעיל ביותר למטופלים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, המכשיר מגיע עם מסכה אותה יש לעטות על הפנים, והמכשיר מזרים אוויר פנימה בלחץ חיובי. הסיפאפ הוא לא מכשיר או מכונת הנשמה, אלא רק מכשיר עזר לסיוע נשימתי ולשמירה על מעברי האוויר פתוחים כדי לאפשר נשימה תקינה ולהפחית את הנחירות. יש להשתמש במכשיר כל לילה ובמשך כל החיים, השימוש הקבוע מבטיח איכות חיים גבוהה יותר ביום ובלילה, שינה טובה ומניעת הסיכונים של תסמונת דום נשימה בשינה.

איך לנקות מסכת סיפאפ

מדוע חשוב לשמור על ניקיון ציוד רפואי?

מטופלים רבים נעזרים במכשירי סיפאפ במהלך השינה בלילה, יחד עם זאת רבים מהם אינם דואגים לניקוי ולתחזוקה נכונה של המכשיר והמסכה. אגב, התופעה רווחת אצל כל המטופלים המסתייעים בציוד רפואי המותקן בביתם, לא רק מטופלים המאובחנים בתסמונת דום נשימה בשינה. יש להקפיד על ניקיון ותחזוקה שוטפת של ציוד רפואי הנמצא בבית, גם אם לא משתמשים במכשור הרפואי באופן קבוע ויומיומי. כל ציוד רפואי בבית צובר אבק, לכלוכים שונים, חיידקים ונגיפים, וכדי לשמור על תקינות הציוד ועל הבריאות ואיכות החיים – יש לנקות היטב ועל פי הוראות היצרן את הציוד הרפואי בבית.
בכל מכשירי ה- cpapיש פילטר שחשוב לנקות ולהחליף בזמן, בהתאם להוראות היצרן או היבואן. אם הפילטר סתום המכשיר מתקשה לשאוב אוויר ולספק אותו למטופל. כמו כן, פילטר סתום עלול לגרום לתקלות קשות במכשיר עצמו מאחר והוא מתאמץ יותר והבלאי של הרכיבים גובר. בנוסף, חשוב לשטוף את המסכה והצינור המחובר אליה, הצינור והמסכה מתמלאים במהירות בחיידקים וזיהומים שונים, והמסכה סופגת זיהומים, חיידקים, זיעה והפרשות שונות מעור הפנים.

איך לנקות מסכת סיפאפ וכל כמה זמן?

המומחים ממליצים לשטוף היטב את המסכה עם מים מזוקקים, את המים המזוקקים לניקוי ציוד רפואי ולחיטוי ניתן לרכוש בכל בית מרחקת וברשתות הפארם. יש אפשרות לרכוש מכשיר סטריליזציה ביתי לחיטוי ולניקוי מסכות, אך לא חייבים להשקיע במכשיר זה. הדרך הנכונה והיעילה ביותר לניקוי ולחיטוי מסכת cpap היא:

• בשלב הראשון יש לפרק את המסכה לגורמים, כדאי לעיין בהוראות של היצרן כדי לפרק נכון את המסכה ללא נזק.
• לאחר פירוק המסכה וניתוקה מהמכשיר יש להשרות אותה בקערה גדולה ומלאה במים חמימים.
• לאחר השריית המסכה בקערת המים, יש לשטוף ולסבן היטב את המסכה, חשוב לרכוש סבון איכותי לניקוי המכסה, וניתן להשתמש בסבון כלים מתוצרת המותגים המובילים בתחום.
• חשוב לוודא כי הסיבון של המסכה מסיר ממנה שומנים, ולאחר סיבון יסודי יש לשטוף את המסכה במים ולדאוג לייבוש מוחלט.
במהלך השבוע מומלץ אחת לכמה ימים לעבור על המסכה עם מגבון המכיל אלכוהול. הניקוי עם המגבון נועד לחיטוי המסכה. את הצינורית חשוב לשטוף היטב ומומלץ להחליף את הצינורית לפחות פעם בשנתיים.
יש להקפיד על ניקוי ותחזוקה שוטפת של המכשיר והמכסה, גם אם לא משתמשים בסיפאפ באופן קבוע ויומיומי.
איפה כדאי לשמור את המסכה והמכשיר כדי שיישארו נקיים?

מומלץ לשמור את המכשיר והמסכה באריזה המקורית שלהם, אך אם משתמשים באופן קבוע כדאי להניח את המסכה על הכוננית ולכסות אותה כדי לשמור על ניקיונה ולמנוע חדירת מזהמים.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button