איך להפסיק נחירות של מישהו

כשליש מחיינו מוקדש לשינה, היא חשובה מאוד לתפקוד היומיומי שלנו, ומי שסובל מהפרעות שינה חשוף למחלות ולסיכונים בריאותיים רבים ומשמעותיים. יש מגוון מחלות ובעיות רפואיות הגורמות להפרעות שינה, אך התופעה המוכרת והרווחת ביותר שגורמת לשינה לא טובה בלילה היא תופעת הנחירות. הנחירה עצמה אינה מעידה בהכרח על בעיה רפואית הדורשת טיפול, עם זאת היא עשויה להעיד על קיומה של תסמונת דום נשימה בשינה – מחלה שכיחה ומסכנת חיים.

כדאי לדעת כי רובנו נוחרים מידי פעם, כאשר גברים סובלים מהתופעה יותר בהשוואה לנשים מאחר ויש להם יותר רקמות רכות (שומן) באזור הצוואר ובגלל ההורמון הגברי המחליש את השרירים בדרכי הנשימה העליונות. איך להפסיק נחירות של מישהו? האם יש תרופות או טיפולים שיכולים לסייע לפתרון התופעה? האם נחירות מסוכנות?
המומחים של חברת היי מדיקל עונים על השאלה הרווחת איך להפסיק נחירות של מישהו ומציעים פתרונות מגוונים לבעיה.

מה גורם לנחירות?

רגע לפני שאנחנו מציגים בפניכם דרכים יעילות ומוכחות להפסקת נחירות חשוב להבין מהי בדיוק נחירה, כיצד היא נוצרת והאם היא מעידה על מחלה או בעיה רפואית הדורשת אבחון וטיפול מקצועי. למעשה, הנחירות הן קול שנוצר כתוצאה מרטט של הרקמות הרכות הנמצאות בדרכי הנשימה העליונות. בדרך כלל שומעים את הנחירות בזמן השאיפה והכנסת האוויר לריאות, לעיתים ניתן לשמוע אותן גם בזמן הנשיפה.
רובנו נוחרים מידי פעם, לכן יש להתייחס לתופעה אם נוחרים באופן קבוע וכרוני. הנחירות עלולות להעיד על תסמונת דום נשימה בשינה, זו בעיה רפואית חמורה הגורמת לשבץ מוחי, ללחץ דם גבוה, למחלות דם, לתחלואה גבוהה ויש גם סיכון למעורבות גבוהה בתאונות דרכים ועבודה. הנחירות מטרידות את בני הזוג, ובדרך כלל גם את שאר בני הבית.

 

איך להפסיק נחירות של מישהו

כאשר שואלים איך להפסיק נחירות של מישהו, בדרך כלל השאלה מתייחסת לנחירות הקולניות והמטרידות של בן או בת הזוג. יש טכניקות שונות לטיפול בתופעה, אך יש לעבור אבחון מקצועי על מנת להתאים את הטיפול המיטבי. הנחירות נגרמות עקב היצרות של דרכי הנשימה העליונות והתנגודת למעבר אוויר ולזרימתו בדרכי הנשימה, התופעה שכיחה בגלל גורמים כמו השמנה, עישון, גודש באף, אף סתום, שקדים גדולים, עודף בהורמון הגדילה, הפרעות הקשורות במבנה עצמות הפנים, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד.

כאמור, נחירות עלולות להעיד על קיומה של תסמונת דום נשימה בשינה, לכן לאחר תשאול אצל רופא המשפחה או רופא מומחה, ובהתאם לממצאי הבדיקה אצל הרופא, יתכן והמומחה ישלח אתכם לעבור בדיקה במעבדת שינה כדי לאבחן האם אתם סובלים מדום נשימה בשינה. אם במעבדת השינה אבחנו כי אתם סובלים מדום נשימה בשינה הטיפול המומלץ כיום הוא באמצעות מכשיר סיפאפ, את המכשיר תוכלו לרכוש דרכנו וכאן באתר, ואנחנו נשמח לייעץ ולהתאים לכם מכשיר איכותי ומסכת סיפאפ המותאמת למבנה הפנים שלכם ולדפוסי השינה.

פתרונות יעילים לאיך להפסיק נחירות של מישהו

כדי להפסיק נחירות אצל בן או בת הזוג חשוב לעבור אבחון אצל רופא. לאחר הבדיקה הראשונית הוא יקבע האם לשלוח את המטופל לבדיקה במעבדה שינה, יש לציין כי ניתן לעבור בדיקת שינה ביתית, ואנחנו בהיי מדיקל מתמחים בכך. הבדיקה במעבדה שינה נועדה לאתר מחלות ובעיות כמו דום נשימה בשינה, אם הרופא חושד שתופעת הנחירות נובעת מבעיה רפואית אחרת כמו מבנה בעייתי בעצמות הפנים הוא ישלח את המטופל לאבחון ולבדיקה על ידי רופא מומחה לאף אוזן גרון.

מכשיר סיפאפ – אם הנחירות נגרמות כתוצאה מתסמונת דום נשימה בשינה הטיפול המומלץ והיעיל ביותר כיום הוא שינה עם מסכת סיפאפ על הפנים. כדאי לדעת כי נדרשת תקופת הסתגלות לשינה עם מסכה, והתאמת המסכה היא קריטית לכן חשוב לבחור ספק אמין ומנוסה כמונו. מכשיר סיפאפ מזרים אוויר בלחץ חיובי לדרכי הנשימה העליונות וכך האוויר עובר ללא הפרעות והמטופל זוכה לשינה איכותית, טובה ורציפה, ללא יקיצות מרובות.
מכשיר סיפאפ הוא מכשיר לסיוע נשימתי המיועד למגוון מצבים בריאותיים, הוא מקל על תופעת הנחירות ומשפר באופן משמעותי את איכות השינה של המטופל, וכך גם איכות השינה של בני הזוג ושאר בני הבית משתפרת. לא מעט זוגות נפרדו או נקלעו לקשיים בזוגיות על רקע של נחירות של אחד מבני הזוג, לכן מעבר להיבט הרפואי של תופעת הנחירות חשוב למצוא פתרון שיסייע למטופל וימנע מטרד לשאר בני המשפחה.
שינוי תנוחת השינה – יש דרכים יעילות נוספות להפסקת הנחירות אצל בני הזוג או כל אדם אחר. מומלץ לשנות תנוחת שינה בלילה ולבדוק האם השינוי מביא להקלה ולמניעת תופעת הנחירות בזמן השינה. הרופאים ממליצים לישון על הצד ולא על הגב, מאחר וכאשר ישנים על הצד שרירי קנה הנשימה הרפויים לא יחסמו את מעבר האוויר.

 

בעיות שינה

הימנעות מאלכוהול לפני השינה – אם אתם נוהגים לשתות אלכוהול לפני השינה כדאי שתחדלו ממנהג זה. צריכת אלכוהול בשעה מאוחרת גורמת להרפיית השרירים, לרבות שרירים הקשורים במערכת הנשימה ובדרכי הנשימה העליונות, וכך מקטינים את הסיכוי לנחירות בזמן השינה.

ירידה במשקל – אחת הסיבות הידועות לתופעת הנחירות היא משקל עודף. ארגון הבריאות העולמי הכריז על השמנה כמגפה עולמית, ומאות מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מעודף משקל היוצר תחלואה גבוהה, עומס רב בבתי החולים ובמרפאות ויש לכך השלכות כלכליות עצומות. זו הסיבה מדוע הרופאים ממליצים לכל המטופלים שנוחרים וסובלים מעודף משקל להתחיל בדיאטה ולהפחית ממשקל גופם. הדיאטה והתזונה הנכונה והבריאה מסייעות להקטנת עודפי השומן באזור הצוואר, וכך ניתן למנוע את תופעת הנחירות ולשפר משמעותית את איכות חייו של המטופל, וגם למנוע תחלואה גבוהה.

הימנעות מעישון – אנשים מעשנים נוטים לנחור יותר מלא מעשנים, העישון גורם לתחלואה גבוהה ולפגיעה משמעותית בבריאות האדם ובאיכות שנתו. במצבים מסוימים הפסקת עישון תביא להקלה תוך זמן קצר בתופעת הנחירות ואף להיעלמותה כליל. אפשר להתחיל עם הימנעות מעישון ואלכוהול בשעות הערב המאוחרות ולפני השינה.

תרסיסי אף – במצבים שבהם נוחרים בגלל גודש באף או חסימת אפית כדאי לנסות תכשירים כמו תרסיסי אף ייעודיים, יש גם מדבקות מיוחדות שתפקידן להרחיב את הנחיריים כדי להקל על הגודש והחסימה האפית ולאפשר מעבר חופשי של האוויר. חשוב לציין כי תרסיסי האף הייעודיים חייבים במרשם רופא ולא מדובר בתכשירים הרגילים שנמכרים ללא מרשם ברשתות הפארם ובבתי מרקחת.

ניתוח – מטופלים שנוחרים בגלל בעיה במבנה עצמות הפנים לעיתים יידרשו לעבור הליך כירורגי, בהתאם להמלצת הרופא ולאחר סדרת בדיקות. יש הליכים כירורגיים שונים שיכולים להקל ולמנוע את תופעת הנחירות, אחד הניתוחים השכיחים יחסית הוא ניתוח לתיקון סטיות במחיצת האף. ההליך הכירורגי העיקרי שמוצע למטופלים הסובלים מנחירות נקרא UPPP ומטרתו לשפר את מעבר האוויר וזרימתו בדרכי הנשימה העליונות, אך הליך זה לא מתאים לכל אחד או אחת.

התקן דנטלי – אפשר לנסות גם התקן דנטלי שמטרתו להרחיב את דרכי הנשימה העליונות ולאפשר מעבר יעיל וחופשי של האוויר. ההתקן הדנטלי יכול לסייע למטופלים הסובלים מנחירות כרוניות, אך הטיפול אינו מתאים לכולם.
טיפולים משלימים – הרפואה המשלימה מציעה מגוון דרכים וטכניקות להקלה על תופעת הנחירות ולהימנעות ממנה, למשל דיקור סיני, צמחי מרפא ועוד.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button