איזה מכשור רפואי כדאי להחזיק בבתי אבות?

המרכיב החשוב ביותר בבית אבות הוא צוות העובדים. הון אנושי איכותי הופך את החיים של הקשישים לנעימים ומאפשר להם לעבור גם את השלב המורכב ביותר בחיים באופן מכובד. במקביל חובה כמובן להצטייד במכשור הרפואי הדרוש כדי לסייע למי שסובלים ממחלות שונות ובעקבות זאת מקשיים תפקודיים כאלה ואחרים. בפרט חשוב להצטייד במכשירים הבאים:

מחוללי חמצן

כל התאים בגוף שלנו זקוקים כידוע לחמצן. הדרך של מרכיב קריטי זה מהאוויר אל הרקמות השונות עוברת קודם בריאות ולאחר מכן בדם. מחלות של דרכי הנשימה, ובפרט COPD, גורמות לכך שכמות החמצן שמגיעה לתאים השונים נמוכה מדי. במקרים אלה הפתרון הנכון הוא מחולל חמצן.
מחוללי חמצן הם גם הפתרון הדרוש עבור קשישים שסובלים מיתר לחץ דם ריאתי, ויש עוד מחלות שמחייבות עזרה באספקת החמצן לגוף. בכל בית אבות נדרשים מספר מכשירים כאלה, כשיש גם מחולל חמצן נייד וגם מחולל חמצן נייח. עוד כדאי לדעת שכיום יש מכשירים קלי משקל ויעילים להפליא, כך שהקשישים יכולים להסתובב איתם באופן עצמאי ברחבי בית האבות.

מחולל חמצן נייד inogen g2‏ דואר נכנס x

מסכות CPAP

בעיה נפוצה אחרת הקשורה ליכולת החיונית ביותר של כל אדם, הנשימה, היא דום נשימה בשינה. במקרים אלה הפתרון המומלץ הוא CPAP – מכשיר שכולל מסכה, צינורית ואת גוף המכשיר עצמו. השם CPAP הוא ראשי תיבות של הביטוי Continuous Positive Airway Pressure, וזו גם המהות שלו – שמירה על נתיבי האוויר פתוחים באופן קבוע. חשוב להדגיש שבניגוד למחולל חמצן, CPAP לא מסייע לפעולת הנשימה עצמה אלא רק שומר את הדרך אל הריאות פתוחה.

מיטות סיעודיות

מיטות סיעודיות מאפשרות גם לקשישים שמצבם הפיזי ירוד ואשר סובלים ממגבלות משמעותיות לתפקד, וכמו כן הן מגנות עליהם מפני נפילות שעלולות להיות כואבות במיוחד בגיל מתקדם. בעזרת מיטה סיעודית יכול הקשיש לעבור ממצב של ישיבה למצב של עמידה באופן בטוח, לכוון בעצמו את משענת הגב (או להיעזר בצוות לשם כך), לשכב במנח גוף אופטימלי כדי למנוע למשל קרישי דם מסוכנים, ועוד.
בחירת מיטה סיעודית חייבת להתבצע באופן מושכל. בין השיקולים העיקריים: מנגנון הפעלה אמין ויעיל, מזרן שמונע פצעי לחץ, התאמה גם לדיירים כבדי משקל וכמובן רמת בטיחות מרבית.

מנופי הרמה והעמדה

קשישים שיכולת ההתניידות שלהם מוגבלת במיוחד עלולים להתקשות לעבור באופן בטוח לחלוטין מהמיטה אל כיסא הגלגלים. במקרים אלה המכשיר הדרוש הוא מנוף הרמה. קטגוריה נוספת היא מנופי העמדה, שמטרתם היא לסייע לקשישים מוגבלים להפעיל שרירים שונים על-מנת שלא יתנוונו. את סוגי המנופים השונים מומלץ לרכוש אך ורק מיצרניות מוכרות, כדי להיות בטוחים שהם ימלאו את ייעודם באופן בטוח – ולשנים רבות. דגם מתקדם של חברה מובילה מאפשר להשתמש בו בראש שקט באמת, ולדעת שהקשישים בבית האבות זוכים לטיפול המיטבי.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button