איזה אביזרים נלווים יש למכשיר סיפאפ?

סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה או מנחירות קשות? האם הרופא המליץ לכם לרכוש מכשיר CPAP למניעת תסמונת דום נשימה בשינה? ובכן, אם עברתם אבחון מקצועי במעבדת שינה או בביתכם בגלל חסימה בדרכי האוויר הגורמת לכם יקיצות רבות במהלך השינה בלילה ולנחירות קשות המפריעות למנוחת שאר בני המשפחה, ברוב המקרים הגורם המקצועי המטפל בכם ימליץ לכם על מכשיר סיפאפ (CPAP) הנחשב לפתרון המומלץ ביותר כיום לטיפול בתסמונת דום נשימה בשינה ובמגוון הפרעות שינה נוספות.

מסיכות ואביזרים נלווים

מסיכת CPAP מדגם JOYCE

הטיפול באמצעות המכשיר מבוסס על הזרמת אוויר קבועה, מכשיר CPAP הוא מעין מחולל זרם שתפקידו להזרים אוויר בלחץ קבוע. האוויר המוזרם מהמכשיר עובר דרך מסכה המוצמדת לפניו של המטופל, האוויר שזורם בלחץ קבוע מונע את קריסת דרכי הנשימה ומשאיר את מעברי האוויר פתוחים על מנת לאשר למטופל לנשום היטב כל הלילה, ובכל פעם שמרכיבים את המסכה. באמצעות המכשיר ישראלים רבים זוכים לשיפור משמעותי באיכות חייהם, המכשיר מפחית את הסכנות של תסמונת דום נשימה בשינה כמו שבץ מוחי, לחץ דם גבוה וסכנה למעורבות בתאונות דרכים בגלל תשישות ועייפות מוגברת.

מה כוללת ערכת CPAP?

לאחר אבחון תסמונת דום נשימה בשינה או הפרעת שינה אחרת, הרופא ימליץ ברוב המקרים לרכוש מכשיר סיפאפ ולהתרגל לשינה עם המסכה. יש מגוון מכשירים בשוק, ביניהם מכשירים קומפקטיים וקלי משקל שאפשר לקחת ממקום למקום, גם לחופשות, לטיולים ולכל מקום אחר. בנוסף, יש מכשירים נייחים המיועדים לשימוש ביתי, המכשיר מחובר לחשמל באופן קבוע ויש בו סוללה נטענת למקרים של הפסקת חשמל.

כאשר רוכשים מכשיר חדש חשוב לאפיין את צורכי המטופל ובהתאם לכך קל יותר להתאים עבורו מכשיר CPAP נייח או נייד. הערכה של המכשיר כוללת בהתאם לדגם ולמותג מסכה לפנים או רק לאף, כמו כן בדרך כלל הערכה כוללת פילטר וצינורית המחברת בין המסכה למכשיר עצמו.

ניתן לשדרג את המכשיר ואת השימוש בו באמצעות אביזרים שונים. האביזרים הנלווים אינם כלולים בערכה בסיסית, לכן בעת רכישת המכשיר כדאי לקרוא את המפרט הטכני ולברר מול היבואן או המשווק מה כולל המכשיר ואיזה אביזרים נלווים ניתן לרכוש ולהוסיף, למשל אביזר ייעודי להעשרת הלחות או פילטרים חד או רב פעמיים לסינון האוויר הנשאף לריאות או לסינון האוויר היוצא החוצה ועשוי להכיל חיידקים ובקטריות. יש אביזרים נוספים הנחשבים למומלצים, ביניהם מסכה מתקדמת עם חיזוק רצועות ראש למניעת נפילת המסכה בזמן השינה, מגן סיליקון לאף ועוד.

האביזרים המומלצים ביותר הם:

  • מעשיר לחותמעשירי לחות מתחברים בקלות למכשיר ותפקידם לספק אדים ולחות לאוויר שהמטופל שואף באמצעות המסכה. העשרת האוויר בלחות ואדים מונעת סימפטומים כמו גודש באף, אלרגיות, נזלת, התעטשויות רבות ועוד.
  • מסכת סיפאפ – יש מכשירים המגיעים עם מסכה ויש דגמים ללא, לעתים כדאי לרכוש מסכת CPAP בנפרד המתאימה יותר לפנים, כך הנשימה קלה ונוחה יותר, ואפשר להסתגל לשימוש במכשיר בקלות יותר.
  • מגן סיליקון לאף – מגן מיוחד לאף העשוי מסיליקון בריאותי, האביזר נועד למניעת אדמומיות והיווצרות פצעים בגשר האף.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button