אביזרים נגד נחירות

כל אדם עלול לסבול מנחירות מידי פעם, בגלל הצטננות, גודש באף, שקדים מוגדלים ומסיבות נוספות. כאשר אדם סובל מנחירות חזקות באופן קבוע חשוב לעבור אבחון על ידי מומחה כדי לשלול בעיות רפואיות, ובהתאם לצורך להתאים טיפול נכון לפתרון הבעיה או להקלה על הנחירות.

נחירות נוצרות כתוצאה מרטט ברקמות הרכבות הממוקמות בדרכי הנשימה העליונות, את הנחירות שומעים במהלך השינה, בדרך כלל בזמן השאיפה. אם נוחרים באופן קבוע הנחירות עשויות להעיד על תופעות כמו תסמונת דום נשימה בשינה, תת פעילות של בלוטת התריס, הפרעה מבנית בעצמות הפנים, שקדים מוגדלים, עודף בהורמון הגדילה, גודש באף ועוד. הנחירות מהוות תסמין לדום נשימה בשינה, זו תסמונת הגורמת לפגיעה באיכות השינה והיא מגבירה את הסיכון לשבץ מוחי, למחלות לב וכלי דם, לעייפות מוגברות ולמעורבות גבוהה התאונות דרכים ובתאונות עבודה.

רצועות למגוון מסיכות

לכן, אם אתם סובלים מנחירות קשות כדאי לעבור אבחון במעבדת שינה כדי לבדוק האם אתם סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה או מבעיה רפואית אחרת. במקרים רבים ניתן להתאים אביזרים נגד נחירות כדי להקל על התסמינים ולתפור את הבעיה.

אביזרים נגד נחירות כפתרונות מתקדמים ואיכותיים לטיפול בתופעה

על פי הערכות המומחים, כ-50% מהאוכלוסייה סובלים מתופעת הנחירות בדרגה כזו או אחרת, כאשר גברים סובלים מנחירות יותר בהשוואה לנשים. אם סובלים מנחירות באופן כרוני יש לעבור בדיקה גופנית, ולרוב המטופל עובר בדיקה במעבדת שינה כדי לאבחן קיומה של תסמונת דום נשימה בשינה. בהתאם לצורך יש לעבור בדיקה גם על ידי רופא אא"ג אם קיים חשד לנזלת כרונית, לסטייה במחיצות האף וכדומה.

בהתאם לממצאי האבחון והבדיקות הרופא ימליץ על טיפול נגד נחירות, אם המטופל סובל מעודף משקל הרופא ימליץ על דיאטה והפחתת משקל, הימנעות מאלכוהול וסיגריות, שינה על הגב ולעיתים די בהחלפת המזרן כדי להקל על תסמיני הנחירות או להפסיק אותן לגמרי. במקרים רבים הרופא ימליץ על אביזרים נגד נחירות כמו התקן דנטלי שתפקידו למשוך את הלסת התחתונה קדימה ולמנוע את חסימת מעבר האוויר בדרכי הנשימה העליונות.

כאשר מחפשים אביזרים נגד נחירות, אחד מהפתרונות היעילים ביותר לתופעה הוא שינה עם מסכת CPAP על הפנים. מכשיר CPAP נחשב לפתרון היעיל ביותר עבור מטופלים הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה ומתופעת הנחירות, אך יש להתרגל לשינה עם מסכה על הפנים.

כאמור, ניתן להקל על הנחירות החזקות גם באמצעות החלפת המזרן, כדאי לבחור מזרן איכותי המבטיחה שינה נינוחה ורצופה ללא נחירות מטרידות. כמו כן, ידוע כי שינוי תנוחת השינה יכול במצבים מסוימים להעלים את הנחירות החזקות, לכן כדאי להימנע משינה על הגב מאחר ותנוחה זו מגבירת את הנחירות הכרוניות, ועדיף לעבור לשינה על הצד. אפשר להניח כריות כדי לשנות את התנוחה או כדי להרים את הצוואר ולגרום לפתיחה של מעברי האוויר. אם קשה לשנות תנוחה יש אפשרות להיעזר במשטח ייעודי לשינוי תנוחת השינה, המשטח מיועד למטופלים סיעודיים, אך אפשר להשתמש בו כדי לתרגל את שינוי התנוחה או לסייע לאדם סיעודי הסובל מנחירות קשות.
יש עוד אביזרים נגד נחירות, חלק מהאביזרים ניתן למצוא ברשתות הפארם. בין האביזרים הבולטים ניתן למצוא מדבקות ייעודית לאף, המדבקות הן חד פעמיות ואפשר לרכוש אותם ללא מרשם רופא. המדבקות מרחיבות את פתחי הנחיריים ומאפשרות מעבר חופשי של האוויר, וכך ניתן להקל על המטופל ולמנוע ממנו לנחור.

ברשתות הפארם ניתן למצוא גם תרסיסים למניעת נחירות, זהו טיפול לא פולשני שיכול לסייע. כמו כן, יש תכשירים טבעיים לטיפול נגד נחירות, למשל תמיסה של מגנזיום כלוריד.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button