שתיית מים לפני השינה – מה הרופאים ממליצים?

אלברט סנט ג'ורג', חתן פרס נובל לרפואה (1937) ציין כי אין חיים ללא מים. כיום, כולם יודעים כי אנחנו חייבים לשתות מים בכמות מספקת מאחר וגופנו מכיל כ-60% מים ואנו מאבדים 1.5 עד 2 ל' נוזלים ביום. נשאלת השאלה האם שתיית מים לפני השינה אכן חשובה ובכתבה זו המומחים של היי מדיקל מציגים בפנינו למה חשוב לשתות כוס מים לפני השינה וכיצד זה משפיע על גופנו. ואיך זה יכול לשפר את השינה.

 

איך שתיית מים לפני השינה משפיעה עלינו?

ארגוני הבריאות בארץ ובעולם ממליצים על שתיית מים מרובה. הכמות המומלצת ליום משתנה בין גברים לנשים, ההמלצה לנשים היא לשתות 10-8 כוסות מים ביום ולגברים 12-10 כוסות מים ביום. אם עוסקים בעבודה מאומצת בחוץ ו/או בפעילות גופנית יש לשתות יותר. חשיבות שתיית מים נבדקה במאות אם לא באלפי מחקרים, ואנחנו חייבים להקפיד על שתיית מים.

שתיית מים לפני השינה מונעת התייבשות, מפחיתה משמעותית את הסיכון ללקות בהתקף לב או בשבץ מוחי בזמן השינה, מרווה את הגוף בנוזלים שאיבדנו במהלך היום, משפרת את תפקודי מערכות הגוף, מונעת רעב ובנוסף כוס מים לפני השינה משפרת את השינה ומונעת התכווצויות שרירים.

 

אז האם להימנע או האם לשתות מים לפני השינה?

לאחר שהבנו למה חשוב לשתות מים גם לפני השינה, יש לציין כי כוס מים לפני השינה יכולה לגרום לנו להתעורר ולרוץ לשירותים באמצע הלילה. אם שתיית מים לפני השינה גורמת לנו לרוץ לשירותים כדאי להקדים את השתייה וללגום כוס מים כשעה או שעתיים לפני הכניסה למיטה. המומחים ממליצים על שתיית כוס מים אחרונה לפני שהולכים לישון, ותוך זמן קצר נוכל להרגיש את ההבדל, כאשר נתעורר בבקרים מלאי אנרגיה ורעננים יותר.

מחקרים הוכיחו כי רוב האנשים לא שותים מים בכמות מספקת, וכאשר מאמצים את ההרגל לשתות כוס מים לפני השינה, וללגום כוס מים גם מיד לאחר היקיצה בבוקר, ולפני הקפה המסורתי, הבריאות משתפרת, נמנעים ממחלות קשות, מצב הרוח משתפר ונהנים מאנרגיה בשעות היום ומעור בריא יותר.

 

מה יקרה לשינה שלנו?

בזמן השינה בלילה מערכות הגוף ממשיכות לתפקד. והמים משמשים להובלת חומרים ממיסים לכל הרקמות והתאים, הם נחוצים לתפקוד תקין של מערכות הגוף, לשמירה על לחות העור, למניעת תהליכי ההזדקנות ועוד.

רבים שואלים איך הכי בריא לישון, ולרוב הם יקבלו תשובות הנוגעות למזרן, לאוורור ולניקוי החדר, לתנוחת השינה וכיוצא בזה. לכן, יש להדגיש כי הפרעות שינה יכולות להתפתח גם בגלל מחסור במים בגוף. אם אנחנו רוצים להימנע מתסמינים שונים של הפרעות שינה – כדאי לשתות יותר מים ויש להקפיד על כוס מים גם לפני השינה בלילה.

 

איך שינה טובה משפרת את איכות החיים שלנו?

לא מעט אנשים סובלים ממגוון הפרעות שינה, התופעה פוגעת בבריאות, עלולה לגרום לתחלואה גבוהה וגם התפקוד במהלך היום לקוי ויש סיכון מוגבר למעורבות בתאונות דרכים ובתאונות עבודה.

שינה טובה משפרת את איכות חיינו, היא תורמת לבריאות הלב, משפרת את מצב הרוח, מסייעת לנו לשמור על משקל תקין, מפחיתה מתח נפשי, מונעת דיכאון ומשפרת את התפקוד שלנו בעבודה, בלימודים וגם בזוגיות.

בשורה התחתונה, אנחנו בהיי מדיקל – החברה המובילה ליבוא ולשיווק מכשור רפואי לסיוע נשימתי כמו מכשירי סיפאפ ומחוללי חמצן, ממליצים לכל אדם להרוות את גופו עם הרבה מים. לאחר שהבנו מה חשיבות שתיית מים לאורך כל שעות היום וגם לפני השינה, כדאי לכם לאמץ את ההרגל של שתיית מים לפני השינה וכך תיהנו מבריאות משופרת ומשינה טובה יותר.

אולי יעניין אותך גם

אישה ישנה ומחבקת כרית

הפרעות שינה אצל נשים

שינה טובה בלילה נחוצה לתפקוד תקין בשעות היום ולהרגשה טובה, פיזית ונפשית כאחד. לכן, כדאי לדעת כי הפרעות שינה הן תלונה שכיחה בקרב נשים וגברים

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

שינוי גודל גופנים
ניגודיות