מתי עושים בדיקת שינה?

האם אתה סובל משינה לא טובה, מתעורר הרבה פעמים בלילה וקם עייף בבוקר? האם אתה מרגיש בבוקר תשוש לאחר השינה ובמהלך היום סובל מעייפות בבוקר, מקשיי ריכוז בעבודה ובנהיגה ואפילו מרגיש כי אתה נרדם על ההגה? אם כן, אתה חייב לעבור בדיקת שינה כדי לאבחן האם אתה סובל מהפרעות שינה המחייבות טיפול רפואי. את הבדיקה ניתן לבצע במעבדת שינה של אחת מקופות החולים או במרכזי הרפואה השונים בארץ, עם זאת כדאי לדעת כי ניתן לבצע את הבדיקה גם בבית בעזרת מכשור ייעודי וחברה מקצועית ומוסמכת המנתחת את התוצאות ומעבירה אותן לרופא המטפל להמשך אבחון וטיפול.

בעיות שינה

מי צריך לעבור בדיקת שינה?

שינה טובה נחוצה לגוף ולנפש, כשליש מהחיים אנו מבלים בשינה, וכל הפרעה ברצף השינה בלילה או קשיים בהירדמות עלולים להפוך לחוויה לא נעימה המשפיעה לרעה על איכות חייו של האדם. יש בכך גם סכנה מוחשית לבריאותו של האדם, להתפתחות מחלות כלי דם ולב, לסכנה בנהיגה ולסיכון גבוה לתאונות בעבודה, בדרכים ובבית.

לכן, כל אדם שמרגיש כי איכות השינה שלו לא טובה, מי שמתעורר פעמים רבות בלילה מסיבות לא ידועות, מי שמתקשה להתעורר וקם עייף כאילו לא ישן דקה בלילה, ומי שמרגיש עייפות מוגברת בשעות היום, נרדם בקלות במהלך היום במצבים פסיביים כמו קריאה, צפייה בסרט או בנסיעה ונהיגה, חייב לפנות לרופא כדי לבקש הפניה למעבדת שינה.

עם זאת, רבים לא מעוניינים לעבור בדיקת שינה במעבדת שינה, לכן כדאי לדעת כי ניתן להזמין בדיקת שינה ביתית מחברה מובילה ובעלת כל הציוד והאישורים הנדרשים. החברה שולחת טכנאי מוסמך להתקנת מכשיר ייעודי לבדיקת השינה, בסיום הבדיקה הטכנאי שולף את התוצאות מהמכשיר והחברה שולחת את תוצאות הבדיקה לרופא המטפל.

אבחון הפרעות שינה

בדיקת שינה נועדה לאבחון הפרעות שינה, הבדיקה מיועדת למי שסובל מנחירות עם או ללא הפסקות נשימה בשינה וכן לאבחון תסמונת הפסקת נשימה בשינה. חשוב לאבחן תסמונת הפסקת שינה בשינה באמצעות בדיקת שינה בבית או במעבדה מקצועית, התסמונת נגרמת כתוצאה מהפרעה חסימתית למעבר אוויר בדרכי הנשימה העליונות. החסימה גורמת למאמץ מוגבר של שרירי הסרעפת ובית החזה, לירידה ברמת החמצן בדם וליקיצות מרובות בשינה, לרוב ללא תשומת לב של האדם.

התסמונת עלולה לגרום לבעיות רפואיות קשות וחמורות כמו שבץ מוחי ולחץ דם גבוה, למחלות לב וכלי דם, להפרעה בתפקוד המיני, להפרעה בריכוז, למצב רוח ירוד ועוד. כדאי לדעת כי מחקרים בתחום הוכיחו כי יש קשר ישיר בין הפרעות שינה כמו תסמונת הפסקת נשימה בשינה לבין מעורבות יתר בתאונות דרכים ובתאונות עבודה.

במהלך הבדיקה הביתית עוטים מסכת סיפאפ המחוברת למכשיר בדיקה ייעודי. בהתאם לתוצאות האבחון ניתן לרכוש מכשיר CPAP כדי לשפר משמעותית את איכות החיים ולהימנע מהסיבוכים והסיכונים כתוצאה מהפרעות שינה.

למידע

אולי יעניין אותך גם

מכשיר סיפאפ אוטומטי Prisma Smart

יתרונות הטיפול במכשיר סיפאפ

מכשיר סיפאפ (CPAP) נחשב ליעיל ולאפקטיבי ביותר לטיפול בתסמונת דום נשימה חסימתי בשינה, המכשיר הפופולרי והמומלץ על ידי אנשי המקצוע בתחום הפרעות השינה הוכח מחקרית

Call Now Button